• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

כך מינה הרבי מלך המשיח שליט"א את השר הדרוזי הראשון בישראל

מהו המעמד של העדה הדרוזית בישראל? האם ראוי לשלב אותם בממשלה או בחברה הישראלית? ואיך קשור הרבי מלך המשיח שליט"א למינוי השר הדרוזי הראשון?
כך מינה הרבי מלך המשיח שליט"א את השר הדרוזי הראשון בישראל
השר לשעבר איוב קרא, בעצרת גאולה ומשיח תשע"ז
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

בשבוע שעבר נחטפה גופתו של נער דרוזי בעל אזרחות ישראלית על ידי מחבלים ערביים מג'נין. האירוע התגלגל לידי כך שבני העדה הדרוזית דרשו את שחרור הגופה בכל דרך, והגיעו פיזית בהמוניהם לפאתי ג'נין במטרה לשחרר את הגופה.

לאחר איומים מצד העדה הדרוזית, התקפלו המחבלים ושחררו את גופת הנער.

בעקבות המקרה התעוררו דיונים ציבוריים בארץ על מעמדם של הדרוזים, האם טוב שהשתלבו בארץ או לא, והאם הם ראויים להערכה.

בעניין זה כדאי לציין את שיחת הרבי מלך המשיח שליט"א משנת תש"ל (1970). הרבי דיבר על כך שבני ישראל נבדלים משאר הגויים, ואין לגויים שייכות לעם ישראל. הרבי צועק על כך שיש כאלו שמנסים לרשום גויים כיהודים ולערבב את עם ישראל עם שאר העמים.

הרבי מוסיף שזהו לא עניין של היפך הדמוקרטיה, ומביא דוגמא מהדרוזים, כיצד אפשר לחיות בשלום עם גויים ואף לתת להם תפקידים ציבוריים, וזאת מבלי לקרוא להם יהודים חס ושלום או לטשטש את הגבולות בין יהודי לגוי:

"...‏וענין זה - שגויים אין להם שייכות עם התורה, והם מובדלים מבני ישראל - אינו ענין שיכולים לטעון שהוא היפך דמוקרטיה, ‏והיפך הצדק והיושר,

- שלכן יש כאלו שבאים ל"גלח" ואומרים לו "אחינו אתה", ‏כיון שרוצים בדוקא למצוא חן בעיני הגוי!

‏איזו שייכות יש ל"גלח" עם התורה?! ומדוע הנך להוט כל כך ‏למצוא חן בעיני הגוי?! - כל ענין חורבן הבית התחיל מזה שחזקיהו ‏רצה להראות לגוי מה שנמצא בקדש הקדשים; מזה התחילו כל ‏הצרות! -

‏‏כי, דבר שהוא על פי תורה, ש"דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה ‏שלום", הרי זה צדק ויושר, כך, שזוהי טובה לא רק עבור בני ישראל, אלא ‏גם עבור מציאותם של הגויים, ורק באופן כזה יכול להיות שלום עם ‏גויים.

‏וכפי שרואים שיש בארץ ישראל שבט שנקראים "דרוזים", שהם מלומדים ‏במלחמה, ובמשך 22 שנה עומדים הם על משמר גבולי ארץ ישראל להגן על ‏בני ישראל, ורבים מהם נהרגו בגלל זה, כך, שלא יכול להיות ענין נעלה יותר; ואף על פי כן, הם רשומים בתור גויים, ולא עלה בדעת אף אחד שיהיו יהודים, ‏וגם הם לא חשבו על זה; הם לא רוצים להיות יהודים.

‏כיון שהם מגינים על ארץ ישראל - צריך לתת להם "מדליה", למנות ‏אותם ל"שרים" (אלא שזה דבר גדול יותר מדי שלא רוצים למסור ‏להם...), אבל מחשיבים אותם בתור גויים, ולכן לא סובלים מהם צרות".

למעשה, באופן רשמי השר הדרוזי הראשון היה חבר הכנסת לשעבר סאלח טריף, אך הוא היה "שר ללא תיק" והתפטר אחרי פחות משנה בעקבות אישומים שונים.

השר הדרוזי הראשון שקיבל תפקיד שר עם תיק (שר התקשורת) היה חבר הכנסת לשעבר איוב קרא. לתפקיד השר נכנס קרא ביום ב' סיון תשע"ז - בדיוק 47 שנים מיום אמירת השיחה הנ''ל!

חודש לאחר מכן הגיע השר קרא לעצרת גאולה ומשיח בבת ים, וסיפר על הנבואה של הרבי מלך המשיח שליט"א - כיצד צפה עשרות שנים מראש את מינויו לשר.

עצרת האמונה • צפו: כך הוכתר איוב קרא ל"שר לענייני שבע מצוות"

מאז תקופת היוונים לא היתה גזירה כזאת על עם ישראל!

כנס לעידוד ההתיישבות בעזה? שורה של טעויות!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...