• ב"ה ימות המשיח!
  • י' ניסן התשפ"ד (18.04.2024) פרשת מצורע

לימוד חווייתי לזירוז בניית המקדש

בית המקדש השלישי לפי כל המקורות, השינויים לעומת בית המקדש הראשון והשני, הניסים המיוחדים בבית המקדש וגם בכינרת, בים המלח ובאוקיינוס על ידי הנחל הפלאי שירפא את כל אשר יבוא אל מימיו, עצי הפרי המופלאים שיגדלו על שפתו וסגולתם לרפא עקרות ואילמים ועוד בהרצאות המרתקות של הרב דוד אושקי
לימוד חווייתי לזירוז בניית המקדש
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

בית המקדש השלישי לפי כל המקורות, השינויים לעומת בית המקדש הראשון והשני, הניסים המיוחדים בבית המקדש וגם בכינרת, בים המלח ובאוקיינוס על ידי הנחל הפלאי שירפא את כל אשר יבוא אל מימיו, עצי הפרי המופלאים שיגדלו על שפתו וסגולתם לרפא עקרות ואילמים ועוד בהרצאות המרתקות של הרב דוד אושקי.

כשהקב"ה מראה לנביא יחזקאל את בית המקדש השלישי, הוא גם מבקש ממנו לתעד את תרשים הבית, על מנת להציגו בפני בני ישראל. מוסיף הקב"ה ואומר ליחזקאל, כאשר בני ישראל יעסקו בלימוד תכנית הבית, הרי שבכך הם יזרזו את בנייתו.
מכאן נולד מנהג ישראל הידוע ללמוד בשלושת השבועות את נושא המקדש החל מהלכות בית הבחירה ברמב"ם, משניות מסכת מדות ותמיד, תיאור המקדש בספר יחזקאל ועוד. אחד המרצים המבוקשים בתקופה זו לנושא המקדש, הוא הרב דוד אושקי מנהל בית חב"ד ברמת אביב.
גולת הכותרת - המקדש
גם בשאר ימות השנה, עסוק הרב אושקי, במסירת הרצאות ושיעורים בתורת החסידות, הידע החשוב שלו בשיחותיו הקדושות של הרבי שליט"א מלך המשיח ובתורת החסידות בכלל, יכולת ההסברה המיוחדת בטוב טעם שיש לו, עשו אותו למרצה מבוקש מאוד. ואכן הוא מוסר בכל יום כמה שיעורים הן במסגרת בית חב"ד והן בהרצאות במקומות שונים ברחבי גוש דן. ההרצאות הם לגברים וכן לנשים, בישיבה נפרדת כמובן.
גולת הכותרת בהרצאותיו הם ללא ספק, ההרצאות בנושא המקדש, המלוות במצגת ההופכת כל הרצאה, לחוויה לימודית ואף מעבר לה.
נושא המקדש רחב למדי ואינו ניתן למיצוי בהרצאה אחת. לקבלת התמונה מפורטת הוא מקיים סדרת הרצאות, הכוללת את הנושאים השונים הכלולים בכותרת - המקדש: בהרצאה אודות המבנה של בתי המקדש, הוא עוסק בהרחבה, בשאלה היסודית האם בית המקדש השלישי ירד כבר בנוי לתפארה משמים, כדעת רש"י והתוספות והזוהר, או שהוא אמור להיבנות בידי בני ישראל, ככל מצוה שבתורה שביצועה מוטל על האדם.
וכך הוא מייחד הרצאה לתיאור מבנה בית המקדש השני, הזהה ברובו לבית המקדש הראשון שנבנה על ידי שלמה המלך.
בית המקדש השלישי
בהרצאה נפרדת הוא מציג את בית המקדש השלישי, מצביע על התוספות והשינויים המיוחדים לבית זה, כולל הניסים המיוחדים שמתוארים בדברי הנביאים שיהיו בבית המקדש השלישי עצמו. עד לתיאור המדהים בנבואת יחזקאל אודות הנחל שעתיד לצאת מקודש הקדשים, ויחולל שינוי בים הכנרת, ים המלח ועד לים האוקיינוס. כולל תכונותיו הפלאיות של הנחל שירפא את כל אשר יבוא אל מימיו, עצי הפרי המופלאים שיגדלו על שפתו וסגולתם לרפא עקרות ואילמים ועוד.
נושאים נוספים בהרצאותיו הם כלי המקדש ועבודת בית המקדש, במהלכן הוא מציג את מזבח העולה, המנורה, מזבח הקטורת, שולחן לחם הפנים, ארון הקודש ועוד. עבודת הכהנים מהווה גם היא נושא יחודי, במהלכה הוא מציג באמצעות מצגת מרשימה את העבודה בבית המקדש. עבודה הכוללת את הקרבת הקורבנות, החל מהקדשת הבהמה, בדיקתה ממומים, שחיטה, זריקת הדם, העלאת האיברים על המזבח וכו'.
מעבר לחוויה הלימודית
נושא הדלקת המנורה, כולל את הצגת צורתה הנכונה, בקניה האלכסוניים, כפי שמצויירת בכתב ידו של הרמב"ם שנחשף בשנים האחרונות (ולא כפי שנמצאת בשער טיטוס ברומא), הקטרת הקטורת כולל הצגת י"א סממני הקטורת, והכנת לחם הפנים. לצד זה הוא עוסק בבגדי הכוהנים ובהבחנה בין בגדי הכהנים הרגילים לבגדי הכהן הגדול. מעבר לחוויה הלימודית שיש בהרצאות אלו, הרי שהן מזרזות את התגלותו של בית המקדש השלישי, בגאולה האמיתית והשלימה ע"י הרבי שליט"א מלך המשיח, תיכף ומיד ממש.

מלך המשיח בונה מקדש במקומו

מי עשה את המהפיכה ברוסיה?

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...