• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

להתחיל מבראשית להביא גאולה

השבת הנוכחית, היא המעבירה את האדם מימי ההתעלות והעליה הרוחנית של חודש תשרי, לקראת ימי החולין של כל השנה. כאשר מקשר עצמו האדם אל התורה, אזי יכול הוא לפעול ולהשפיע על סביבתו
להתחיל מבראשית להביא גאולה
יוצאים למקום השליחות. האלפים ששהו בימי החגים ב-770, חוזרים כעת למקום שליחותם (צילום: נהוראי אדרי)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

כמו אותו קטר רכבת, הניצב בתחנה ומתכונן לצאת לדרכו, ניצב חודש תשרי ומתחיל להניע את השנה כולה. לא לחינם נקרא יום תחילת השנה ביהדות בשם "ראש השנה" לומר לך שהוא הינו כמו ראש הקובע ומושך אחריו את הגוף כולו.

כאשר קטר הרכבת מתכונן לעזיבת התחנה, הרי הוא צופר ומפריע ומתריע בפני באיו, עלו נא על הרכבת היוצאת לדרך, בעוד זמן קצר, לאחר מכן מתחילה הרכבת בהתנעה, עד שלבסוף יוצאת היא לדרכה, אך גם אז, מתחילה היא בנסיעה איטית, המאפשרת לאחרוני המאחרים לתפוס את הנסיעה ברגע האחרון ממש.

כך גם ימי חודש תשרי, נפתחים בתרועה ובתקיעה רמה, בשופר המזכיר לכל אחד את ייעודו ותפקידו בעולם, אך סיום החודש, הינו בתנועה ותזוזה ראשונית המאפשרת לנו לעלות לנסיעה, לפחות ברגע האחרון, וזה קורה השבת.

משפיע על כל השנה

הרבי שליט"א מלך המשיח מצטט על שבת זו, את אימרת רבותינו נשיאנו אשר כפי שנעמדים בשבת בראשית, כך נמשכת השנה כולה. שבת זו, בה מתחילים מחדש את המחזור השנתי של הקריאה בפרשת השבוע, מתחילה במילה הראשונה בתורה "בראשית", היא זו המייצבת לאדם את השנה הקרובה כולה.

אחד הדברים המיוחדים בשבת זו, שמצד אחד ניצבת היא אחרי שהסתיימו כל החגים, כבר התחלנו לחזור למסלול הקבוע בימי השנה, ושבת זו כביכול רגילה היא ככל השבתות של ימות השנה. אך לאידך הרי היא שבת שבתוך חודש תשרי, חודש אשר יש לו השפעה ישירה על המתחולל בכל ימי השנה הבאה עלינו לטובה, כפי שידוע שהמילה "תשרי" אותיות "רשית", וכמו ראש השנה, יש לימים אלו השפעה על כל ימי השנה.

הבה ננצל את השבת הנוכחית, כדי לעלות לרכבת היוצאת לדרכה, להתחזק ולחזק, בהתוועדויות הרבות שתתקיימנה השבת, שבת בה מברכים את חודש חשוון, ובעיקר לשאוב כוחות לפעול ולעסוק בענינה הייחודי של השנה הנוכחית - שנת הקהל, בה צריך כל אחד לפעול בסביבתו כמנהיג המשפיע את עניני התורה, באופן המאחד את עם ישראל סביב עניני התורה.

כאן הכל מתחיל

לא לחינם נקודת המעבר בין ימי ההתעלות לימי החולין, היא בשבת זו, המיוחדת בכך שבה פותחים מחדש בקריאת הפרשות מ'בראשית', לומר לנו, שאכן, כל כוחו של היהודי לפעול בעולם ולהשפיע בעניניו היא בכוח התורה המלווה אותו.

כך גם סדר יומו של כל אחד, כפי שמדגיש זאת הרבי שליט"א מלך המשיח, נפתח בעניני תורה ומצוות, בהליכה לבית הכנסת, לשם תפילה ולימוד ורק לאחר מכן יוצא הוא לעבודת יומו.

כאשר אנו משכילים לפתוח כל מהלך בחיינו בקשר עם הקדוש ברוך הוא, בדיוק כפי שעושה היהודי מיד כשניעור משנתו - אזי כל היום כולו, למרות שעוסקים בו בענינים רבים ושונים, הופך להיות קשור למאוחד במטרה העיקרית שהיא קבלת פני הרבי שליט"א מלך המשיח, בפועל ממש, בגאולה האמיתית ושלימה, ותיכף ומיד ממש.

שמחה שמתגברת מיום ליום

הסימן של הפרשה וסימני המשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...