• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ז ניסן התשפ"ד (25.04.2024) פרשת מצורע

שבת שכולה שבח והודיה

שבת שכולה עוסקת במתן תודה להקב"ה, צריכה להביא לידי ביטוי את חסדיו הגדולים עמנו בעת האחרונה: רצף הפיגועים שהסתיימו בניסים לצד עצירת פגיעה ביהודים בחו"ל ברגע האחרון. הודיה שמביאה גאולה
שבת שכולה שבח והודיה
נס בבקעת הירדן. חורי הירי בחזית האוטובוס. ניתן לראות את הבנזין שהשפריצו המחבלים במטרה להבעירו
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

ההודיה ונתינת התודה לה', הינם טבועים עמוק בתוך חייו של היהודי. החל מקומו משנתו, לאורך כל יומו, לפני ואחרי שנהנה הוא מטובו הגדול של הבורא ובתחנות השונות לאורך חייו. מצוות הביכורים, עימה נפתחת פרשתנו, הינה המצווה המביאה את עניין ההודאה, משלב הדיבור, לביצוע מעשי. זאת כאשר נוטל האדם מפירות שדהו ועמלו, ומביא את הראשונים שבהם לבית המקדש - מצוות הביכורים.

נוסף על נקודות השבח וההודאה במהלך חייו של יהודי, הרי שכאשר הוא זוכה לראות את חסדו ושמירתו של הקדוש ברוך הוא עליו, הוא נדרש להודאה מיוחדת - לברך את ברכת 'הגומל' ואף לערוך 'סעודת הודיה'.

רצף של ניסים

כמעט בלי להרגיש, עובר עם ישראל, חודש של ניסים גלויים. נסיונות הפיגועים שנמנעו בחודש זה רגע לפני ביצועם, לצד עצירת הפגיעה ביהודים בחו"ל, חומקים מהכותרות הראשיות, וגורמים לנו שלא לתת את הדעת להודות להקב"ה על גודל חסדיו.

לפני כחודש, במוצאי שבת ט"ז מנחם-אב (13.8) הגיע מחבל ימ"ש כשבידו כלי נשק, והחל לירות לעבר אוטובוס בסמוך לציונו של דוד המלך. שמונה נפצעו אך בחסדי שמים הסתיים האירוע ללא הרוגים, כשכולם מעידים שמדובר בנס. שבוע לאחר מכן, במוצאי שבת כ"ג מנחם אב, (20.8) התרחש שוב פיגוע ירי על אוטובוס, הפעם ליד עפרה. שמונה כדורים נורו, אך בחסדי שמים האירוע הסתיים בנס ללא נפגעים. שוב אנו מדלגים שבוע קדימה, לראש חודש אלול, (27.8) גם הפעם מדובר על יום השבת קודש, שבמהלכה בוצע ירי לעבר רכב כוחות הבטחון ביישוב שבי שומרון, ושוב האירוע הסתיים בלי נפגעים ב"ה.

שבוע ויום לאחר מכן, ביום ראשון, ח' אלול (4.9), התרחש נס עצום, בבקעת הירדן, כאשר קבוצת מחבלים נתעבים, ירו לעבר אוטובוס בו נסעו אזרחים וחיילים. המחבלים לא הסתפקו בירי והתיזו על האוטובוס חומר דליק מתוך מטרה להצית אותו. אלא שחפצם לא עלה בידם, וכאילו יד משמים סובבה את חרבם אל ליבם, מידה כנגד מידה, ורכבם שלהם עצמם נדלק בשריפה שניסו להצית וגרמה להם לכוויות קשות. 

בשבוע שעבר, נתפס מחבל בתל אביב. בנס גלוי, הבחינו חיילים בערבי שעורר את חשדם. באמתחתו, נמצאו כלי נשק ומטענים, בעזרתם התכונן לפגע.

רשימה חלקית זו, מצטרפת לדבריו של ראש המוסד השבוע: "בתקופה האחרונה סיכלנו עשרות פיגועים של איראן נגד ישראלים בחו"ל, בקפריסין, בטורקיה, בקולומביה ובעוד מקומות רבים בעולם, שבכולם המפגעים נתפסו עם אמצעי ההרג. לטורקיה - האירנים שלחו 3 חוליות חיסול כדי להרוג ישראלים ללא אבחנה. עמדנו כחוט השערה להגן על בני עמנו. הכוונות היו על האנשים בפועל. סיכלנו עם הטורקים פיגועי טרור רגע לפני הלחיצה על ההדק, והצלנו חיי אדם".

בן דוד בא - עכשיו

בשבת זו, בה אנו קוראים על המצווה המבטאת את ההודיה להקב"ה, ניתן שבח והודיה על כל ניסיו, נפרסם אותם, כמעשה המזרז את הגאולה האמיתית והשלימה, והמביאה את התגלותו של הרבי שליט"א מלך המשיח בפועל ממש, עוד עכשיו, כמאמר חז"ל במסכת סנהדרין, (דף צז, א): "במוצאי שביעית בן דוד בא", תיכף ומיד ממש.

היום שמוסיף חיות באלול

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...