• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

היכן נמצא האושר?

עושר בהכרח מביא אושר? מה אפשר ללמוד מסטפן תומאס, שאיבד את הקוד למליוני הדולרים שבבעלותו היכן נמצא את האושר האמיתי בחיינו?
היכן נמצא האושר?
סטפן תומאס, ימצא את העושר? (מתוך הטויטר)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

מה אתם הייתם עושים עם 245 מיליון דולר? ככל הנראה, זה מה ששואל את עצמו יומם ולילה סטפן תומס, שהונו אמנם קרוב אליו, אך גם רחוק יותר מאי פעם.

שני ניסיונות אחרונים. זה מה שנותר לו, למתכנת הגרמני שחי כיום בס. פרנסיסקו כדי למצוא את הסיסמא לכספת שבה נמצא הונו הדיגיטלי בשווי מאות מיליוני דולרים. שמור ומוחבא בכספת הרחק מהישג ידו.

שמונה מתוך עשרת הנסיונות של תומס, למצוא את הסיסמא שלו לארנק הדיגיטלי, שם מוחזקים מטבעות ביטקוין בשווי של 245 מיליון דולר - ירדו לטמיון.

תומס, שרשם את הסיסמא על נייר לפני יותר מ- 10 שנים, איבד אותו, וכעת חייו מוקדשים לניסיון פיענוח הסיסמא שאבדה לו, ניסיון שעד כה עלה בתוהו. 245 מיליון דולר שייכים לו, והוא לא יכול להשתמש אפילו בסנט שחוק מתוכם.

וזה לא המקרה היחיד.

ג'יימס האוולס, הציע 65 מיליון דולר (בקירוב) לעיריית ניופורט, באם זו תאפשר לו לחפש במטמנת הזבל העירונית את הכונן הקשיח שזרק פעם בטעות, ובו מוכמנים פרטי הארנק הדיגיטלי שלו, 7,500 ביטקוין, שערכם הנוכחי הוא יותר מ- 260 מיליון דולר. הסכום הזה נזרק לפח ברגע של היסח הדעת, וחייו של האוולס הפכו לתסכול גדול ומתמשך.

בעידן הדיגיטלי, המרחק בין האושר כפי שהוא מוגש לנו באמצעות תמונות, סרטונים, פוסטים וסטוריז לבין המציאות, מעולם לא היה גדול יותר.

לא מזמן התפרסם על זוג ידוענים, כאלו ששידרו זוגיות אוהבת ונוצצת, חיוכים עד אין סוף, חופשות מפנקות, טיולים משפחתיים בנופים אקזוטיים ושפע רב ומנקר עיניים, כשבאותם רגעים ממש הסתירו מאחורי הקלעים מסמך גירושין ההולך ומתגבש, ובעוד הם מוליכים שולל את עוקביהם ומעריציהם, משדרים עסקים כרגיל ברשתות החברתיות עם תמונות מנקרות עיניים - במציאות הזוגיות מתפוררת, הבית מתפרק והילדים הרכים נאלצים לחוות קריעה קשה מהוריהם. פעם פה ופעם שם.

אם כן, מסתבר כי גם הממון הרב שצוברים אנשים, הנכסים הגשמיים והזוגיות הנוצצת - הם בסך-הכל מצג שווא שמאחוריו אומללות גדולה ותסכול מתמשך, בדידות ושברון לב.

ונשאלת השאלה: אז למה אפשר להאמין היום? היכן נמצא האושר האמיתי?

כדי לקבל תשובה בעידן כה מבלבל, מהיר ומיידי, שבו הכל מונח על כף היד, צריך להוציא את הראש מהמסך.

יש לפיד אור שהולך לפני המחנה. אור אמיתי, לא כזה מלאכותי הניבט ממסכים ופיקסלים. יש מי שמבין אמת נצחית מהי ואושר אמיתי מהו. לא מזוייף, לא מפוקסל, לא כזה שניתן לריטושים ופילטרים.

אושר אמיתי, שמחמם ומרחיב את הלב, שמביא נחת ושמחה פשוטה לנשמה, שמשביע ומספיג את הנפש והגוף.

הרבי שליט"א מלך המשיח אומר, שנחת יהודי אמיתי נמצא בהקמת בית ומשפחה, בגידול ילדים וחינוכם על אדני התורה והמצוות, בהענקה לזולת ובהקמת סביבה חיובית ותומכת. העולם המודרני סבור, שמה שמביא את האושר הוא - המירוץ אחרי כסף, קריירה, חשיפה ופרסום, ובעידן הזה עוד יותר מאי פעם - השגת פופולריות בכל מחיר, והתבלטות מאולצת הדורשת פילטרים מוגזמים והצגת מציאות דמיונית כמעט.

אך מסתבר שלא כך. הנתונים המדאיגים מתחום בריאות הנפש, מראים על אחוזים הולכים וגדלים של תופעות דיכאון וחרדה, הפרעות שונות ונטילת תרופות להפחתת לחץ נפשי, והתופעות חמורות שבעתיים בקרב בני נוער ומתבגרים. במדינות מסוימות בעולם הוקדש מינוי מיוחד לתפקיד שר או שרת הבדידות, על מנת לפתור מצוקה שהיתה קיימת - ככל הנראה - מאז ומעולם, אך הוחמרה והוחרפה מאוד עם פרוץ העידן הדיגיטלי והמסכים שמכסים את עינינו האחד מפני השני.

אבל התרופה לכל זה היא פשוטה, כך אומר הרבי שליט"א מלך המשיח.

הניחו למטבעות הקריפטו, לעוקבים הרבים ולתמונות המלוטשות והמרוטשות - והביטו פנימה. התרכזו בבניית הגרעין המשפחתי שלכם. העניקו לילדיכם חינוך טוב ואיכותי שיונק ממעיינות מים חיים, ומעניק להם כלים איתנים להתמודד עם אתגרי העולם המטורף שסביבם. טפחו פינה חמימה ומשפחתית, אל תשכחו את הוריכם המבוגרים, את החלשים יותר בחברה, תשאלו כמה אתם יכולים לתת, ולא רק מה יכולים לתת לכם.

שם, נמצא האושר האמיתי. אושר נצחי, אושר מתמשך ולא חד פעמי, כזה המלווה כל שלב בחיים. אמנם, הוא מצריך מאיתנו מאמץ לא קטן, וויתורים, הרבה כוח רצון, והרבה דם, יזע ודמעות, אך תסכימו איתי שזו מטרה טובה בהרבה לאין-ערוך להשקיע בה, מאשר לנסות לחפור את כל המזבלה של ניופורט כדי למצוא את הסיסמא לארנק הדיגיטלי שאבדה לך.

חג הספרים היהודי

לעשות דיל עם הקב"ה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...