• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

זמן להטעין מצברים

בחודש אלול ניתנים כוחות עצומים ממקור על טבעי לחזור בתשובה ביתר שאת וביתר עוז. ניתנים לנו הכוחות לקבל את פניו של המלך, להתבשם מהנהגותיו ולספוג מהקדושה העילאית
זמן להטעין מצברים
זמן של חשבון צדק
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

מי מאיתנו לא זוכר את סיפורי הילדות על הספר הלבן והספר השחור, את הסיפור על כפות המאזניים ששוקלות את מעשינו? אלו הסיפורים שהיו מקדמים את חודש תשרי הממשמש ובא. אלו סיפורי אלול.

חודש אלול הגיע בליווי תקיעות שופר, וכבר חשים את התסיסה המבעבעת בלב היהודי. החיבור בין סוף השנה לתחילת השנה הוא חיבור נצחי בין סוף להתחלה, שיוצר מקשה אחת. בעצם אין סוף ואין התחלה ולא ממש ברור מי מקבל את מי - חודש אלול את חודש תשרי או חודש תשרי את אלול.

כך גם אפשר לומר על הנשמה והגוף ששזורים זה בזה. הגוף הגשמי שמתכלה שזור בנשמה הנצחית והאין סופית. בזמן שהגוף מסיים את שליחותו כאן, הנשמה יוצאת ממנו למקום בו היא כוספת לרוחניות בלתי מוגבלת. נשמת האדם שהגיעה לעולם וסיימה את שליחותה נפרדת מהגוף הגשמי אצלו הייתה מופקדת לאורך השנים.

כמו החיבור הקוסמי הזה, כך גם החיבור בין הסוף להתחלה במחזוריות השנה, ולנו ניתנו ימי חסד בחיבור הזה בין השנה החולפת לבין השנה החדשה, מעין "קרון" שמחבר ביניהן ואלו הם ימי הסליחות שמובילים אותנו הישר לחודש תשרי.

למעמד הכביר הזה, שמלווה את חודש אלול, ראשי תיבות ל"אני לדודי ודודי לי", ממשילה החסידות במשל "המלך בשדה". הכוונה היא שמלך מלכי העולמים בכבודו ובעצמו יתברך מסתובב בין אנשי העיר. המלך בין ההמון, יורד לעמו, על מנת ללוות את אותו יד ביד במעבר שבין הסוף להתחלה. המלך חפץ לשמוע את רחשי עמו האהוב, את הקשיים שלהם מהמקום הקרוב ביותר ואנשי העיר יוצאים לקראתו ואז ניתנת הרשות לכל מי שרוצה לצאת ולהקביל פניו והוא מקבל את כולם בסבר פנים יפות ומראה פנים שוחקות לכולם.

ניתן להסיק שבחודש זה ניתנים כוחות עצומים ממקור על טבעי לחזור בתשובה ביתר שאת וביתר עוז. ניתנים לנו הכוחות לקבל את פניו של המלך, להתבשם לפחות קצת מהנהגותיו ולספוג מהקדושה העילאית שאופפת את האוויר.

בנוסף לאור שחודש זה מביא איתו, אנו גם נחגוג בח"י אלול יום הולדת כפול. בתאריך זה ירדה לעולם נשמתו של רבי ישראל "בעל שם טוב", מייסד תנועת החסידות, ובאותו יום, 47 שנים לאחר מכן, נולד רבי שניאור זלמן מליאדי, מייסד חסידות חב"ד.

התאריך י"ח הוא גם ח"י - שמשמעותו חיים. וזה עוד מקור לנשמה היהודית באשר היא שמתחילה לחוש זאת בחודש זה ויודעת שזהו הזמן להטעין מצברים רוחניים שילוו אותה לאורך כל השנה ויתנו לה כוח אדיר לצלוח עוד שנה מאתגרת מלאה בחוויות והתחלות חדשות.

זו עת רצון, כל המבקש נענה, וזה הזמן להתעוררות התשובה ולאחדות שתוביל אותנו היישר לירושלים לבית המקדש השלישי ושם נוכל לקבל את האור האינסופי של הרבי שליט"א מלך המשיח.

ברי ובנות מזל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...