• ב"ה ימות המשיח!
  • ז' אייר התשפ"ד (15.05.2024) פרשת קדושים

החינוך שבאכילה

אם היו אומרים לכם שישנה מציאות כזו שאומרים לילד בן 7 שהרגע סיים ארוחה בשרית דשנה ומשביע שאת החטיף החלבי הוא יקבל בעוד... 6 שעות, מה הייתם חושבים?
החינוך שבאכילה
(צילום: Providence Doucet)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

אם היו אומרים לכם שישנה מציאות כזו שאומרים לילד בן 7 שהרגע סיים ארוחה בשרית דשנה ומשביע שאת החטיף החלבי הוא יקבל בעוד... 6 שעות, מה הייתם חושבים?

יתרה מזו, הייתם שומעים את התשובה של הילד שמסתכמת "בסדר אמא/אבא" ייתכן שהייתם חושבים שלא שמעתם טוב. אך לא. זו לא המצאה, זו גם לא ממש שיטה או טכניקה "טרנדית".

זו כשרות, איסור שמופיע בתורה "לא תאכל גדי בחלב אימו", מעבר למסר המוסרי והמצפוני שעומד כאן יש גם ערך בריאותי. 

מחקרים רבים הוכיחו את הנזקים העצומים בבריאות בשילוב בשר וחלב ועל שיבוש הספיגה התזונתית של שני יסודות חשובים אלו כאשר אין ביניהם הפרדה מסודרת (6 שעות בין בשר לחלב ושעה בין חלב לבשר) ישנו גם בונוס גדול בהפרדה של אכילת בשר וחלב והוא הקניית כלים לילדים לדחיית סיפוקים, שליטה בתאוות וסדר מסויים שאנו מצווים עליו גם באכילתינו, מה מותר, מה אסור ומתי.

אנחנו לא נשמור 6 שעות לפני גיל חינוך, אבל כן ניצור פסק זמן מסויים בין המאכל החלבי לבין המאכל הבשרי שאכל קודם לכן ולהיפך וכשניתן על זה את הדגש באופן מסודר וקבוע, זה יהפוך להיות מהר חלק מהרגלו של הילד וידוע שהרגל הופך להיות טבע.

בכך הילד ילמד לדחות את סיפוקיו והדבר יקנה בסיס וכלים פרקטיים לדחות גם סיפוקים מסוג אחר בגילאים מאוחרים יותר. 

מכיון שאצל רוב רובם של הילדים הגבולות מאוד מטושטשים ואחד הדברים שכלולים בחינוך הילד היא לייצב את הגבולות ולהקנות לילד סדר מסויים שבא לביטוי גם באכילה, ובהרגלי אכילה בריאים. ההפרדה נעשית לא רק בין המאכלים עצמם אלא גם בין הכלים.

ילד יהודי יודע שגם במטבח היהודי יש הפרדה גם בין הכלים החלביים לבין הכלים הבשריים. ישנם גם מאכלים שהם ללא בשר וחלב ונקראים פרווה אותם ניתן לאכול בכל זמן.

הרבי שליט"א מלך המשיח יצא במבצע "כשרות", מבצע שכולל בתוכו את כל ענפי הכשרות במטבח היהודי, החל ממה שאנו אוכלים ומה המרכיבים שהמזון מכיל.

בנוסף הוא גם מגלה כי המאכלים הופכים להיות חלק מגופינו. המאכלים הלא כשרים כמו בעל חי עם תכונות אכזריות, ישפיעו ממש על נפש האדם בכך שאותו אדם שאכל את המאכל מקבל את תכוונותיו של בעל החי שאכל.

ניתן להבין מכך את הכוח העצום שיש למזון ולהשפעתו הרוחנית והגשמית על נפשינו ובטח על נפשם של הילדים הזכים והטהורים. 

ילד שמודע למציאות הזו, מסגל לעצמו סדר מחשבתי, סדר תזונתי שמעניק לו ערך מוסף, אחריות ושייכות לשורשיו האתניים שמלווים אותו דור אחרי דור ומותיר חותם עז לגבי המשמעות שלו כאן בעולמינו. הילד מבין שצריך להתייחס לגוף ולנשמה בכבוד. 

לכן בשביל ליצור נפש בריאה בגוף בריא צריך להטוות כלים כבר מילדות כי האחד תלוי בשני. גוף בריא הוא משכן לנפש בריאה. 

רואים את ההשפעה גם בלימודים כאשר יותר קל לילד והקליטה וההבנה שלו הרבה יותר חדים וברורים. מה שאין כן במאכלים שמכילים מאכלות אסורים חס ושלום ומעפילים על המוח עד כדי שיבושים בחשיבה ועלולים ליצור עיוותים מחשבתיים שלוקח לגוף הרבה זמן להתנקות מהם.

זמן להטעין מצברים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...