• ב"ה ימות המשיח!
  • ט' אייר התשפ"ד (17.05.2024) פרשת אמור

המצווה שפגעה בסופה

בהלה גדולה תקפה את העיר. תיירים רבים נמלטו, אחרים הזדרזו לברוח לעומק היבשה ובבית חב"ד בלבול ומבוכה: מה עושים עם המתוכנן לאותו ערב? מתוך שיחת הגאולה גליון 1316 מדור נפלאות עכשיו מאת מענדי ליפש.
המצווה שפגעה בסופה
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

העיר 'פלאיה דל כרמן' השוכנת לחוף הים הקריבי במדינת מקסיקו. כעשרה פעמים בשנה חולפות במקום סופות הוריקן, בדרך כלל ללא נזק משמעותי, אך לעיתים מגיעות גם סופות חזקות. לפני כחמש עשרה שנה, פגעה בעיר סופת הוריקן בדרגה 5 – הדרגה הגבוהה ביותר בדירוג עוצמת הסופות – בעקבותיה הפכה כל העיר לעיי חרבות.
בעיר פועל ביד רמה בית חב"ד בניהולו של השליח הרב חיים ברוד, שמנגיש ליהודים הרבים הפוקדים את המקום חיי תורה ומצוות, אוכל כשר, וכמובן – את בשורתו הנפלאה של הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח על הגאולה הקרובה.
בחג הסוכות האחרון, התכוננו בבית חב"ד לעריכת אירוע גדול של 'שמחת בית השואבה'. הפרסומים נשלחו למאות המבקרים בבית חב"ד, חלק גדול מהבשרים והמאכלים כבר הוכנו, אך לפנות בוקר של יום האירוע הגיעה הבשורה המרעישה: סופת הוריקן בדרגה 4-5 הולכת לפקוד את העיר בלילה הקרוב!
בהלה גדולה תקפה את העיר. תיירים רבים נמלטו חזרה למקום מגוריהם, אחרים הזדרזו לברוח לעומק היבשה ובבית חב"ד בלבול ומבוכה. מה עושים עם האירוע המתוכנן לאותו ערב? האם כל ההשקעה הרבה תרד לטמיון?
הרב חיים ברוד כבר למוד באירועים כאלה. לפני מספר שנים כשהתקרבה סופה חזקה לעיר, הוא כתב לרבי שליט"א מלך המשיח ב'אגרות הקודש' ושאל את דעתו הקדושה האם לעזוב את העיר. בתשובתו הורה הרבי שליט"א מלך המשיח להמשיך בפעילות הקודש של הפצת היהדות ולא לחשוש מהסופה. מאז, לקח זאת הרב ברוד כגישה קבועה: כשמתקרבת סופה יש להוסיף בפעילות הפצת היהדות ובעזרת השם הדברים מסתדרים.
גם כאן, הורה הרב ברוד לבחורים השוהים בבית חב"ד להקדיש את היום ביתר מרץ לזיכוי יהודים במבצע נטילת ארבעת המינים, במיוחד על-פי המובא בספרי הקודש שנענועי הלולב פועלים עצירת רוחות רעות.
ואכן, הבחורים נתנו את כל כוחם וזיכו באותו יום יהודים רבים במצוות החג. לפנות ערב התיישב הרב ברוד לכתוב לרבי שליט"א מלך המשיח. הוא דיווח אודות הפעילות הגדולה של זיכוי הרבים שנעשתה באותו יום וביקש ברכה שהסופה תעבור בשלום, תוך שהוא סומך ובוטח על הרבי שליט"א מלך המשיח שבוודאי יפעל שהדברים יסתדרו על הצד הטוב ביותר.
בבית חב"ד הוחלט לערוך את האירוע אך במתכונת מצומצמת - בסוכה קטנה יותר. למרבה ההפתעה למעלה מ-70 ישראלים באו ברגליהם להתוועדות למרות מזג האוויר. במהלך ההתוועדות החליטו הנוכחים להחליף את ההוריקן של הרוחות המסוכנות, בהוריקן של ריקודים סוערים והחלטות טובות יסודיות... כולם היו בשמחה גדולה וההחלטות טובות הקיפו את כולם, ללא יוצא מן הכלל. תוך כדי ההתוועדות הגיעה ההודעה שכעת החזאים מעריכים את עוצמת הסופה הקרבה שהיא רק בדרגה שלוש.
לקראת חצות הלילה החל לרדת גשם סוחף ורוחות חזקות נשבו בעוז. הסוכה קרסה לחלוטין. כל הדברים שנותרו בחצר התעופפו ממקומם מעוצמת הסופה, אך למרבה הפלא תמונתו הגדולה של הרבי שליט"א מלך המשיח נותרה על מקומה ולא זזה כלל...
בבוקר הסתבר שלבסוף הכתה הסופה בעיר בדרגה 2 בלבד. כוחם של פעולות ה'מבצעים' לזיכוי יהודים במצוות, כוחם של החלטות טובות, וכוחה של הכתיבה לרבי שליט"א מלך המשיח...

המוהל - כינוי שהפך לשליחות

מי עשה את המהפיכה ברוסיה?

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...