• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

אירועי גאולה באירן ובקאטר

שוב הוכו כל המומחים בתדהמה. המדינות הסוניות החשובות ביותר – בראשן מצרים וסעודיה, ניתקו את היחסים עם קטאר.שפנתה לאירן בבקשת עזרה דחופה למשלוח מוצרי מזון(!) והמהלומה שספגה איראן בבירתה טהראן, מומחה המודיעין הרב אבישי איפרגון מנתח את האירועים באופן גאולתי
אירועי גאולה באירן ובקאטר
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

עם הרב אבישי אפרגון, ראש ישיבת חב"ד כפר סבא. (הכותב שירת בעבר בצה"ל בתפקיד מסווג)

האירועים באירן ובקאטר
שוב הוכו כל המומחים בתדהמה. המדינות הסוניות החשובות ביותר – בראשן מצרים וסעודיה, ניתקו את היחסים עם קטאר. כ- 20 מדינות נוספות ניתקו את היחסים או הורידו את דרגתם. המעבר הקטארי היבשתי היחיד, דרך סעודיה, נסגר לחלוטין, ונאסרה גם תנועת ספינות ומטוסים קטארים בתחומי סעודיה ומדינות נוספות, שהביא את קטאר לפנות לאירן בבקשת עזרה דחופה למשלוח מוצרי מזון. דירוג האשראי הבין לאומי של קטאר הורד, ומעמדה הבין לאומי. והבין-ערבי נשחק אף הוא.
תומכת עיקרית בטרור
הסיבה המרכזית לנתק במפרץ הינו תמיכת קטאר בתנועת האחים המוסלמים, שמנסה להשתלט על המשטרים במדינות ערב, ואחראית לאלפי פעולות טרור בירדן, מצרים וסעודיה. התעמולה הארסית של קטאר נגד מדינות המפרץ, קשריה עם איראן, והעובדה שהיא העבירה כספים גם לאל-קאעידה (ויתכן שאף לדאעש), הביאו לצעד הקיצוני נגדה, בהתבסס על הרוח הגבית שקיבל המשטר הסעודי בביקור טראמפ.
מבחינת ישראל, מדובר בנס גדול. קטאר הינה המממנת המרכזית של החמאס. תמיכתה בארגון איפשרו לו להקים מערך מתוחכם לשיגור תת-קרקעי של רקטות, שכלל מנהרות, משגרים, מפקדות, אמל"ח, אמצעי קשר, ושליטה מרחוק על שיגורי הרקטות. מערך זה היקשה מאוד על ישראל לחסל את האיום הרקטי.
כיום, סעודיה ומצרים דורשות מקטאר להפסיק לחלוטין את התמיכה בחמאס (זרוע של האחים המוסלמים), וחלק מבכיריו כבר נאלצו לעזוב את המדינה. צמצום משמעותי של התמיכה בארגון יוביל לצמצום יכולותיו, ואף יתרום לחשש שלו מעימות עם ישראל, מתוך ידיעה כי לא יזכה לתמיכת מדינות ערב.
האירועים באיראן
ביום רביעי בשבוע שעבר ספגה גם איראן מהלומה. דאעש ביצע פיגוע בפרלמנט האיראני. הפיגוע שתועד בתקשורת העולמית וחשף לעין כל את פגיעותה. כמחצית מהאוכלוסיה באיראן אינה פרסית, וישנם עשרות מיליוני אזרחים, כורדים, תורכמנים וערבים שברובם מתנגדים למשטר, ומבצעים פעולות רבות, לרבות פיצוץ מתקני נפט. המשטר דואג להצניע את הפעולות, על מנת לשמר את תדמיתו, אולם הפיגוע האחרון, במקום כל כך מרכזי, טרף את קלפיו. ארגון דאעש הסוני, רואה לעצמו מטרה עליונה בפגיעה באיראן השיעית, והוא פעל פעמים רבות נגד כוחות של איראן בסוריה, תימן ועיראק (במיוחד נגד ארגון החיזבאללה השיעי), וכן ביצע פעולות גם בתוך איראן עצמה.
העימותים בין מדינות ערב לבין עצמן, ובין איראן לדאעש – הינם התגשמות מדהימה נוספת של נבואת הרבי שליט"א מלך המשיח, שהבטיח לנו כי אחד מסימני הגאולה הוא "למכה מצרים בבכוריהם" – דהיינו מלחמות פנימיות בין אויבינו, בלא שאנו נצטרך להתערב בזה. אלו חסדים ונסים גלויים, שיש להודות עליהם לה' יתברך, ולפרסם אותם, מתוך הכרה בכך שאנו נמצאים ברגעים האחרונים לקראת התגלות הרבי שליט"א נביא דורנו, משיח צדקנו, תיכף ומיד ממש!

כג סיון - צהלה ושמחה והתוועדות

מי עשה את המהפיכה ברוסיה?

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...