• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

תחקיר / בריאות גאולתית: כך ייעלמו שירותי הרפואה המודרניים מהמפה

כשמוכר צעצועים מאוהיו שבארצות הברית, לטאה וכוכב-ים נפגשו לתחקיר אחד. או אז התברר כי הרפואה והבריאות הפלאיים של הגאולה עולים על כל דמיון ומדע • על שינוי אקלים מסעיר שהולך להתרחש כאן בקרוב מאוד, על המהלך המפתיע שצפוי לשנות את בתי הרפואה בעולם לנצח, והאם הרופאים צריכים להתחיל לחפש עבודה אחרת • תחקיר
בריאות גאולתית: כך ייעלמו שירותי הרפואה המודרניים מהמפה
נכים? חולים? מהפיכה רפואית שתשנה את הכל - בדרך
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

הקורונה שפרצה לחיינו לפני כשנתיים וחצי, והחיסונים שבאו בעקבותיה, גרמו לכולנו לעסוק בעניינים רפואיים. זה חיווה את דעתו על אפקטיביות החיסונים, והשני כבר ניחש את קצב התפשטות הנגיף ונתן תחזיות שלא היו מביישות פרופסור בכיר לרפואה.

עוד רגע קט ודומה היה כי כל נהגי המוניות והתגרנים בשוק (בלי לזלזל במקצועות אלו כמובן) הופכים לרופאים בכירים. אבל העתיד בו לא יהיו יותר רופאים ושירותי רפואה קרוב מתמיד, ולא, זה דווקא לא קשור לקורונה ולטרללת הציבורית אליה נכנסנו בעקבותיה.

בטרם ניגש לנתוני הבריאות בגאולה הקריבה ובאה, נסקור ראשית את נוכחותם של מחלות ושירותי רפואה בחיינו כיום.

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (לשנת תשע"ו - 2016 למניינם) גורם התמותה העיקרי בישראל (25.2%) הוא מהמחלות הנפוצות והידועות. מחלות לב היו לגורם התמותה השני בשכיחותו (14.6%). אחריהם מחלות זיהומיות (5.8%) וסוכרת (5.2%), כששאר גורמי התמותה כתאונות ורציחות נמצאים בתחתית הטבלה, ובפער מהיושבים בה ראשונה.

בעקבות נתונים חד משמעיים אלו, ניתן רק לתאר כיצד נראה היה העולם שלנו שונה לחלוטין, ללא המחלות המיותרות והמזיקות הללו. מלבד המחלות הסופניות ישנן גם כאלה שברוב המקרים לא גורמות לאובדן חיים, אלא "רק" משבשות אותם וגורמות להם להיראות פחות ורודים משחשבנו. הרחמנות מתפרצת כשנחשפים לאנשים שנאלצים לחלק את זמנם בהשגת תרופות וטיפולים שונים, וישנן מחלות העלולות לגרום לאובדן איברים ונכות, לא עלינו ולא עליכם.

תאונות דרכים המתרגשות ובאות בפתע פתאום גם הן עלולות לשנות חיים של אנשים. וישנם גם את גיבורי צה"ל - שהרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח קורא להם "מצוייני צה"ל", שמסרו חלקים מגופם ומחירותם הפיזית בהגנה על ארץ הקודש.

מי שנפגש פעם עם אנשים כאלו, מבין לעומק את משמעות התפנית שקיבלו חייהם. לפני זה הם היו אנשים רגילים וחופשיים כמו כולם, ואחרי האירוע המצער ששינה את חייהם הם הפכו פשוט לאנשים אחרים, ודומה כי העבר הזוהר כבר לא יחזור על עצמו.

לאחר שנאחל מעומק הלב ביחד עם הקוראים - ברכת רפואה שלימה ומהירה לכל חולי עמו ישראל, נבהיר כי מומלץ לנהוג במשנה זהירות בכל הנוגע לתחזיות עתידיות, היות ומתברר כי העתיד לא צופן למחלות "חיים קלים". נושא זה עתיד להשתנות לחלוטין מן הקצה אל הקצה בגאולה האמיתית והשלימה - בדיוק כמו נושאים רבים בתחומי החיים המעסיקים כיום את האנושות.

אז כיצד יעלמו כל המחלות? מהיכן יימצאו התרופות לאלו הסובלים כיום ממחלות סופניות? ומה יהא על אלו שאיבדו איברים מגופם? האם וכיצד יזכו גם הם לשלימות גופנית ובריאותית?

במסגרת התחקיר החודשי של עיתון הגאולה, יצאנו והבאנו בפניכם את שלל הנתונים בנושא זה, מהם עולה כי העתיד העומד בפנינו מזהיר ומבטיח, והרבה יותר משחשבתם.

המדע, פסגת השאיפות?

הרפואה כיום לא מציעה אפשרויות של צמיחת איברים מחדש, אלא עוסקת בפיתוח איברים מלאכותיים שימלאו בצורה כזו או אחרת את מקומו של האיבר החסר בגוף.

תופעה כזו של צמיחה מחדש של איברים שנקטעו, קיימת כיום אצל יצורים כדוגמת מדוזות, לטאות, סוגים שונים של תולעים וכוכבי ים. אצל יונקים לעומת זאת התופעה טרם קיימת.

בשנת ה'תשס"ח (2007 למניינם) ברנש אמריקאי בשם לי ספיבק הסעיר את העולם. היה זה כשקצה אצבעו של מוכר הצעצועים מאוהיו, נקטעה בשוגג כתוצאה ממפגש מקרי עם מדחף של טיסן. הסערה התרחשה כשלאחר התקרית המצערת הצליח לי להצמיח מחדש את קצה אצבעו החסרה - גידים, שרירים, עור, ציפורן, ואפילו טביעת האצבע שלו צמחה מחדש בצורתה המקורית!

הפלא הרפואי הזה התרחש באמצעות חומר מיוחד הקרוי 'מטריצה חוץ-תאית' (ECM). את הפלא הזה גילה וטרינר שבכלל ניסה לרפא את הכלב שלו ממחלת מעיים, ולאחר כמה ניסויים התבררו לו יכולות הריפוי המדהימות של הרקמה החוץ-תאית, שעד אז סברו שתפקידה היחידי הוא לשמש תמיכה מבנית לרקמה העיקרית.

לאחר כמה ניסויים הופקה אבקה מיוחדת מרקמות מעי של בעלי חיים, וכאשר פיזרו אותה באזורים בהם היה נזק לרקמה, היא יצרה התחדשות וצמיחה מחדש של הרקמות.

אך עם כל יכולותיה המופלאות של המטריצה החוץ-תאית, אפשרויות הריפוי שלה הינן עדיין מוגבלות ומקומיות, והיא אינה מספקת פתרונות לגפיים שנקטעו לדוגמה, עקב כך שאינה מסוגלת לגדל איברים שלמים, אלא רק להשלים קצוות חסרים באיברים קיימים.

את עיקר המאמצים בתחום חידוש האיברים המדע משקיע בתאי הגזע, שכיום על פי חוקרים ומדענים רבים הם "הדבר האמיתי". על פי הערכות המדענים, שליטה בתאי הגזע ובתהליכי ההתפתחות שלהם, תאפשר בעצם ליצור מחדש במעבדה כל רקמה ואיבר הדרושים להשתלה.

כיום המדע בתחום הזה עדיין רחוק מהיום שבו יוכלו לייצר יד או רגל אנושיים במעבדה, אך ברקורד נמצאים כבר חלקי רקמת לב, כליות, כבד ואפילו סחוס אוזן שלם שגודלו בהצלחה במעבדות. לדברי המומחים המצויים בתחום, לא רחוק היום שבו חלקים כמו שסתומים ללב שגודלו במעבדה יושתלו בחולים כחלק מהליך רפואי שגרתי.

כך או כך, השיא שהמדע המודרני בתחום חידוש האיברים שואף אליו כיום, הוא לאיברים בעלי רקמות אנושיות שנראים ומתנהגים בדיוק כמו המקורי, שיגודלו בתנאי מעבדה ולאחר מכן יושתלו בגוף החולה במקום האיבר החסר.

אך מחקר שנערך על ידי גיא שיאון מאוניברסיטת בן גוריון, גילה כי גם לטאות, שמסוגלות להצמיח זנב אחר במקרה שזנבן נקטע, איבדו ביחד עם הזנב גם את מעמדן החברתי, וגם צמיחת הזנב החדש כבר לא יכולה לשקם אותו.

אביב וחיים נצחיים ובריאים

בכנפי הגאולה המתקרבת ובאה, נמצא מענה יותר ממושלם לתחום זה. גיבור צה"ל שאיבד רגל במלחמה על ארץ הקודש, עם בוא הגאולה - אותה רגל בדיוק שהיתה לו קודם לכן, תצמח מחדש באופן פלאי וניסי. שימו לב: לא מדובר כאן ברגל חדשה שתצמח או ברגל זרה שמושתלת, אלא באותה רגל שהייתה לו קודם לכן - שצומחת שנית מחדש.

ולא רק רגליים או איברים חסרים. בגאולה, בה הכל יחיו חיים נצחיים, בריאות מושלמת ונצחית תהיה נחלת הכלל, וכלל המומים והמחלות מתקופת הגלות יתרפאו גם הם. מחלות ותרופות יהפכו להיסטוריה ישנה שאבק שורה עליה, וכלל הרופאים יתפנו לחלוטין לעסוק בתורה ובחכמה, ללא חשש הקפצות לניתוחים וטיפולים דחופים...

קרוב לוודאי כי בנייני בתי הרפואה הגדולים והמפוארים השוכנים ברחבי העולם, ותופסים מקומות של כבוד בכלל האזורים המיושבים, ישנו את ייעודם ויעשו הסבה למטרות משמחות כלימוד תורה וקיום מצוות.

בדברי חז"ל ישנם הסברים רבים ותיאורים על הבריאות הגאולתית. ביניהם אנו מוצאים את הרמב"ם, שאומר כי מכיוון שבגאולה לא יהיו רעב ומלחמות, בדרך ממילא אורח החיים העולמי הבריא והמושלם שישרור, לא יותיר לנו ברירה אחרת אלא להישאר בריאים לנצח.

הסבר נוסף אנו מוצאים במפרשי התורה שמגלים לנו, כי לפני המבול המתואר בחומש בראשית, שרר בעולם אוויר טוב ומבריא, ומהלך השמש היה מקביל בצורה תמידית לקו המשווה החוצה את העולם, מה שגרם בעצם לאביב נצחי, שהוא כידוע מזג האוויר הכי פחות אידיאלי למחלות.

לכן בני האדם אז היו בריאים וחזקים הרבה יותר מאשר כיום, וחיו באופן טבעי מאות שנים ללא כל מחלות. לאחר המבול, ששינה סדרי בראשית, השתנו אוויר ותנאי העולם לרעה ובורא העולם קצב את ימי האדם "והיו ימיו מאה ועשרים שנה".

חזרה זו בגאולה של המצב לקדמותו, אמנם יכולה לספק הסבר טבעי מרשים לחיים בריאים וארוכים, אך מתברר כי סיבה זו דווקא עומדת בעוכרי הסבר זה, שכן אם כך יהיו חיים בריאים אלו גם נחלת הגויים, ואילו מהפסוקים והמדרשים אנו לומדים כי מלבד הטבע הבריא, תהיה גם התרחשות ניסית מיוחדת דווקא לבני ישראל, בנושא זה של אריכות ימים ובריאות.

במדרש רבה מתואר, כי בגאולה יגדיל הבורא את קרינת קרני השמש, וירפא על ידיהם את החולים. בנוסף לכך, יצאו מים חיים מבית המקדש שבירושלים שירפאו את כל המחלות, ועל שפת המים הפלאיים הללו יגדלו פירות שכל האוכל מהם יתרפא.

הדובדבן שבקצפת

מבחינת סדר הזמנים, מקומה של התרפאות ניסית זו בשרשרת אירועי הגאולה, ממוקם בכל אופן לאחר תחיית המתים. זאת בשל העובדה כי המתים יקומו תחילה עם המומים איתם נפטרו, ורק לאחר מכן יתרפאו מומיהם במסגרת מיזם התרפאות המומים ההמונית של הגאולה.

אבל ללא ספק הדובדבן שבקצפת בחקר המיזם המרגש הזה, הוא ההסבר של תורת החסידות להסרת המחלות והמומים.

ראשית מוסבר בתורת הקבלה (כתבי האריז"ל) ששישה ימים לאחר בריאת העולם - בחטא עץ הדעת, אז נתערב הרע לראשונה בגופו של האדם, וכפועל יוצא מרע זה הגיעו אל האדם המיתה והמחלות.

בתורת חסידות חב"ד מבואר עוד, כי בעת חטא עץ הדעת התקלקלו האוויר והמים בעולם (שנים קודם המבול!), וכפועל יוצא מכך הגיעו גם המחלות והמוות. לכן, בעת בוא הגאולה, אז יתוקן חטא עץ הדעת, יתוקן גם האקלים העולמי, וממילא יהיה מתבקש מאליו לחיות כאן לנצח חיים בריאים ונטולי דאגות.

ביאור מתוק מדבש נעוץ בפקיחת עיני העיוורים ואזני החירשים לעתיד לבוא, והוא שלעתיד יפתחו עיני ואוזני ישראל להבין בתורה ולשמוע את התורה החדשה מפיו של הרבי שליט"א מלך המשיח.

הסכם הגרעין לקראת חתימה: פצצה לא מתקתקת

בתוך השבר והכאב הגדול, מצאנו אור בקצה המנהרה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...