• ב"ה ימות המשיח!
  • י' ניסן התשפ"ד (18.04.2024) פרשת מצורע

הסכם הגרעין לקראת חתימה: פצצה לא מתקתקת

המערב זוחל בתבוסתנות מרושלת אל עבר הסכם מביש עם מעצמת הטרור העולמית • הולכת ורווחת ההבנה כי אין לנו לסמוך על ערבויות בינלאומיות • הדיבורים על אופציה צבאית אפקטיבית הולכים וגוברים, ונראים כמציאותיים מאי-פעם • לפני שאתם שואלים, חשוב לנו לענות. האם מלחמת גוג ומגוג בפתח? ספויילר: לגמרי לא, אין סיבה לדאוג
הסכם הגרעין לקראת חתימה: פצצה לא מתקתקת
האיראנים ממשיכים במאמציהם. בתערוכה המציגה את היכולת הגרעינית
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

אחר תקופה ארוכה ומייגעת של משא ומתן בין כל מעצמות המערב לנציגים האיראנים, מסתבר כי המערב בראשות ארצות הברית לגמרי לא הצליח לחייב את איראן בדרישותיו, ובהתקפלות מפוארת מגיעות השיחות לשלבי סיום לקראת החתימה על ההסכם המסתמן. החשש בישראל מחתימה על הסכם כזה, היא גדולה ומוסכמת אף יותר מההסכם שנחתם לפני שבע שנים.

בתום עידן משמעותי בו סבלה איראן מסנקציות כלכליות נוקשות, שאילצו אותה להתנהל בצמצום בעקבות מדיניות הטרור שלה, ואיימו באופן ממשי על היציבות השלטונית, מסיר העולם המערבי את כלי הניווט שלו לגבי האיום האיראני. אם עד עתה היוו הסנקציות והכלכלה החלשה שיצרו - סכנה אפשרית לשלטון האייתוללות, הרי שחתימם הסכם תנרמל את היחסים עם המערב ותאפשר לכלכלה האיראנית לצמוח ולהצמיח מעצמת טרור עולמית.

ההסכם הקודם, שנחתם בתקופת שלטונו של ברק אובמה, בוטל ע"י דונלד טראמפ והחזיר את שבט הסנקציות מעל ראשה של הכלכלה האיראנית. כעת, אומרים מומחים רבים, עומד להיחתם הסכם גרוע ומסוכן יותר. ההבדל איננו רק ברמת הסכנה של ההסכם, אלא בהתאם לכך גם ברמת ההתנגדות אליו - לקראת החתימה על ההסכם הקודם, התנהל בפוליטיקה הישראלית פולמוס רחב סביב שאלת כדאיות ההסכם. בזמן שראש הממשלה לשעבר נתניהו הוביל קו תקיף נגד ההסכם - מה שהוכח לאחר מכן כנכון במיוחד - היו קולות נוספים שקראו לתת צ'אנס לפתרון הדיפלומטי הזה.

כיום, רגע לפני שנחתם שוב הסכם כזה, נראה כי קיים קונצנזוס מקיר לקיר לגבי הסכנה הגדולה שטמונה בהסכם הגרעין. כל בר דעת מבין שמשמעות הדבר היא סלילת מסלול נוח ומהיר להתחמשות ממשית בנשק גרעיני קטלני, שעלול לאיים על העולם כולו ובמיוחד על ישראל. מיד לאחר שפורסם על כך שמתגבשים הקווים האחרונים לקראת חתימת ההסכם, נסע שר הביטחון גנץ בנסיעת בזק לוושינגטון, על מנת לנסות להשפיע על דמותו של ההסכם, שקיומו נראה כסופי בשלב זה.

ראש המוסד דוד (דדי) ברנע אמר בימים האחרונים לגבי תוקפנותה של איראן בזירת הטרור הבינלאומי כלפי יעדים יהודיים וישראלים כי “גם אם ייחתם הסכם גרעין, הוא לא יקנה חסינות לאיראן מפני פעולות המוסד. אנחנו לא לוקחים חלק במשחק עצימת העיניים הזה. אנחנו לא עוצמים את עיננו לאמת המוכחת. מכירים את החזון האיראני ורואים את ההתממשות בפועל. למשטר האיראני לא יהיה מרחב חסינות. נדרוש את הדין מכל מי שמעורב בניסיונות הפיגוע”.

הוא הדגיש: “שיחות הגרעין לא האטו את קמפיין הטרור. בעזות מצח וללא מורא נעשים ניסיונות לפגוע בבכירים אמריקניים ומתנגדי משטר איראניים על אדמת ארה”ב. ההפרדה המלאכותית תמשיך להתקיים כל עוד העולם מאפשר להם לנהוג כך – הם מקבלים אור ירוק להמשיך בטרור עולמי”.

בצל המצב המתוח, ולצד נסיונות ישראליים של הרגע האחרון להשפיע על צביונו של ההסכם, הולך וגובר השיח על חשיבותה הקריטית של אופציה צבאית אמינה ומקיפה, לנטרול איום הגרעין האיראני. ראש הממשלה לשעבר נתניהו הדגיש מספר פעמים לאחרונה כי על ישראל לוודא את חופש הפעולה הישיר שלה מול איראן, ואת חשיבותו של האיום הצבאי הישראלי אקטואלי ואפשרי תמיד להפעלה.

האופציה הצבאית, מונח שרק שמעו מעורר חלחלה ומצית את הדמיון הישראלי הפורה, צועדת מעדנות אל מרכז השיח. הפתרון הדיפלומטי כבר מוסכם כדרך ללא מוצא, חסרת סיכוי ורווח. כעת יותר מתמיד, נראה כי לא רחוק היום בו ימריאו מטוסי צה"ל אל עבר המעצמה הפרסית ויפציצו את הכור הגרעיני. החשש ממה שיקרה לאחר מכן, מעסיק לא פחות את הוגי התכנית.

סביב הביטחון בגאולה הקרובה, עלול להתפתח חשש בלב - אולי ההתפתחות לקראת תקיפה צבאית באיראן מרמזת על התקרבותה של מלחמת גוג ומגוג? רבים לוקים בטעות הקשה, המזהה את בוא הגאולה כתהליך הכרוך בטרגדיה אנושית מחרידה, וכמובן עלינו להדגיש שוב ושוב כי מדובר בחשש חסר שחר. הגאולה הקרובה תגיע בקרוב ממש, בחסד וברחמים. כל תהליכי הגאולה יקרו רק על-ידי טוב ממשי לעם היהודי ולעולם כולו.

בספרים הקדושים מובא בשם גדולי החסידות כי אחרי כל הצרות שעבר עם ישראל לאורך הדורות, תיחסך מאיתנו מלחמת גוג ומגוג כהקדמה לגאולה. המלחמה לא תתקיים באופן פיזי, לא ישפך דם ולא ירעמו תותחים. תחת זאת תתקיים מלחמה רוחנית, קושי לעם ישראל להאמין בבואו הקרוב של מלך המשיח ובכך שהוא חי וקיים.

זוהי אפוא "מלחמת גוג ומגוג" בה אנו נמצאים. לא מלחמה עם האיראנים ובריחה למקלטים, אלא מלחמה עם הספקות באמונה, ועם הציניות שמקשה להאמין בלב שלם כי בקרוב ממש יגאל אותנו הרבי מליובאוויטש שליט"א כמלך המשיח. עלינו לנצח במלחמה הזו, להתחזק באמונה שלימה בדברי נבואתו, ולהיות מוכנים בכל רגע לאור הגדול שעומד להפציע.

התכנית השפויה לתיקון מערכת המשפט

בתוך השבר והכאב הגדול, מצאנו אור בקצה המנהרה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...