• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

לבכות כל הדרך אל הסופר

כל יציאה לסופר הפכה לשעה מותחת ומורטת עצבים - איך נצליח לשרוד את הקניה הבאה • במטבח של כולנו כבר אפשר להרגיש את זה, יוקר המחיה מטפס לגבהים חדשים • הממשלה מסבירה, האופוזיציה מבטיחה, אבל מי אמר שיש פתרון אמיתי לתהום הכלכלית אליה אנחנו צוללים?
לבכות כל הדרך אל הסופר
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

המספרים מסחררים. לא פחות. בתוך זמן קצר גל ההתייקרויות במשק מזנק משמעותית. מחיר הביצים עלה ב-7.2%, מחיר הלחם בפיקוח עלה ב-20%, לחם שאינו בפיקוח עלה ב-8-12%, מחיר החשמל עלה ב-9.6%, מחיר המים עלה, מחיר הדלק חוצה לראשונה מזה עשור את רף ה-8 ש"ח, מחיר הדירות הממוצע עלה השנה ב-15.9%, ושיעור האינפלציה הגיע ל-4.4%.

יש ידיעות בתקשורת שהן לפעמים מיותרות. אפשר לספר לקורא על אירוע שהתרחש אמש, על אמירה שנאמרה, על התרחשות שקרתה אי-שם. זו תפקידה של עיתונות, ליידע את צרכניה שכל מה שמעניין אותם. אך יש דברים שאין מתפקיד העיתון לבשר, מן הסיבה הפשוטה שכל אזרח בישראל יודע אותם וחש על בשרו.

לא צריך לספר על מחיר הלחם שמרקיע שחקים, שאנשים שקונים לחם על בסיס יום-יומי. לא צריך לספר על עלייה חדה במחיריהם של שורת מוצרי יסוד, לכל בעל משק בית בישראל, שנאלץ לחשב מחדש את צעדיו בין מדפי הסופר השכונתי. הקניות שלנו לבית הפכו להיות מסובכות ומאיימות יותר, כאשר אין תיאום ממשי בין תכולת הארנק לדרישת המחירים בחנות.

על סף יאוש

גופי הרגולציה מסבירים באריכות את הנסיבות. המלחמה באוקראינה, מייצאת החיטה העיקרית של המערב, מזניקה את מחירי הלחם, עידן פוסט הקורונה משפיע על מחירים אחרים במשק, ולכל התייקרות יש סיבה. חברי הממשלה מנמקים את המצב ומסבירים כיצד הם פועלים למגרו. מנגד, בצל תקופת הבחירות, מתחייבים חברי האופזיציה להילחם עד כלות ביוקר המחיה. הם מפרטים את שורת הצעדים אותה ינקטו עם חזרתם לשלטון, ומציבים את יוקר המחיה כאלמנט מרכזי בקמפיין שמטרתו להסביר את מימדי הכשלון של הממשלה היוצאת.

ואם אכן אין מה לספר לקוראי העיתון על האינפלציה המשתוללת, יש סיבה אחרת בגינה ראוי להעלות את הנושא. האזרח המבולבל מביט על המצב, רואה את ההתחייבויות ואת העבר, ונותר מודאג. פתרון בר קיימא לא נראה בעין, הארנק מקרקר מרעב, ועליית המחירים לא מתחשבת כלל. אז על מה יש לדבר? על הפתרון. איך משנים את המצב הזה.

בידינו להביא לחתימת ההתייקרות העזה, כאשר ממש כעת עומד עידן חדש בפתח, עידן עליו אומר הרמב"ם כי בו "הטובה תהיה מושפעת הרבה וכל המעדנים מצויים כעפר". גם יבול האדמה באותו זמן יראה שונה לחלוטין, כפי שמספר התלמוד "עתידה ארץ ישראל שתוציא גלוסקאות וכלי מילת… עתידה חיטה שתיתמר כדקל ועולה בראש ההרים… עתיד חיטה שתהיה כשתי כליות של שור הגדול", למקרה שמישהו דואג ממחירי החיטה - אנחנו מסודרים…

זה בידינו

אכן, תיאורים אלו ועוד רבים הדומים, מובאים במקורות כשגרת הכלכלה בזמן הגאולה, לאחר בוא המשיח. עידן זה, לו חיכה עם ישראל במשך אלפי שנים, מתאפיין לא רק בגילוי גבוה של אורו של הבורא, כי אם במידה רבה של שפע גשמי וכלכלי אין-סופי. הצרות הכספיות יהפכו להיסטוריה, והמצב הכלכלי שלנו יהיה חלומי ממש.

הגאולה לא משנה רק את המצב הרוחני בעולם, אלא באותה מידה משקפת את השינוי החיובי גם במדדים הפיזיים, כמו בריאות ופרנסה. אם עד עכשיו היה נשמע לנו עידן זה כרחוק ולא-מציאותי, הרי שבדורנו, אחרי שהרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א הבטיח בנבואה ודאית כי בדור זה יגיע המשיח, הרי שעלינו להתכונן ברמה המעשית ביותר לרגע בו יפציע האור.

בתקופה מאתגרת ולא-פשוטה של גל התייקרויות המקשה את היום-יום של כולנו, עלינו לזכור כי הפתרון הממשי לכך איננו טמון במצע הבחירות של מפלגה זו או אחרת - אלא בהוספה שלנו בעוד מצווה, עוד לימוד תורה, עוד חיבור עם מלך המשיח, הרבי שליט״א מליובאוויטש - צעדים שיזרזו באופן ודאי את הפתרון האמיתי שכבר נמצא ממש כאן - הגאולה השלימה.

כבר לא מתגעגעים

בתוך השבר והכאב הגדול, מצאנו אור בקצה המנהרה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...