• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ז ניסן התשפ"ד (25.04.2024) פרשת מצורע

מצויים בבעיה רפואית? שורת מרכזים רפואיים נסגרים

חדרי המיון של המרכזים הרפואיים ברחבי הארץ, זוכרים בכל יום את מה שהפוליטיקאים שוכחים • תגבור מערכת הבריאות מתמהמה, הרופאים עובדים שעות נוספות, וחדרי המיון מלאים • דווקא בשפל של מערכת הבריאות, יש מי שמציע לסגור אותה לחלוטין • האם יש פתרון גדול יותר למצב, מאשר מה שאנו מסוגלים לחשוב?
מצויים בבעיה רפואית? שורת מרכזים רפואיים נסגרים
(צילום: Dr. Avishai Teicher)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

בסיומו של גל קורונה נוסף, תופעות הלוואי של מגפת הקורונה מלוות רבים. מידי יום מגיעות ידיעות על אנשים ונשים לא מבוגרים שחייהם נגדעו עקב בעיות שהתפתחו בגופם.

משפחות שחוו אובדן עצוב וכואב שכזה, סופקות את ראשן בשאלה - האם גם לרפואה המודרנית של 2022 אין מה להציע כדי לגבור על תופעות אלו, הגודעות את חייהם של רבים, או מכניסות אותם לסחרחורת בריאותית קשה?

בקרוב מאוד, כך הבטיח הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א, תגיע הגאולה השלימה. משמעות הדבר כי ממש עוד מעט יתחילו להתממש נבואות מדהימות שיפתרו לחלוטין את בעיות אלו: "אז תפקחנה עיני עוורים ואוזני חרשים תיפקחנה אז ידלג כאיל פיסח ותרון לשון אילם".

הנביא ישעיה לא מתיר מקום לספק, כל הבעיות הרפואיות המוכרות לנו, יפתרו בדרך ניסית ועל-טבעית. זה עומד לקרות ממש בקרוב. הפתרון לגמרי בדרך.

אורח לא רצוי

גם מקומו של המוות עומד להיפקד לחלוטין מחיינו. האם זה אפשרי? ובכן, הבה ונחתור לשורש הרוע: מאותו רגע בו נפרד העולם מבורא גלוי שנרגש בפרטי החיים - ועבר למתכונת בה אלוקים מסתתר מאחורי טבע העולם ומנהל את הבריאה מאחורי הקלעים, כשעלינו להאמין בו ולעבוד למען גילויו - נכנסנו לסחרור של רוע, שהוא למעשה תוצאה של היעלמות הטוב המוחלט שהיה כאן בבריאת העולם.

ואז, הגיע לחיינו הדבר הרע ביותר שאנחנו מכירים וממנו אנחנו מפחדים כל-כך - המוות.

כיום, רוב בני-האדם על פני האנושות חיים את חייהם מתוך הנחת יסוד כי יום יבוא והטוב הזה יפסק. אלו הם כללי המשחק בעולם אותו אנחנו מכירים.

אך בקרוב מאוד, כאשר - על פי הבטחתו ונבואתו של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א - תגיע הגאולה השלימה ותסתיים הגלות, יתקיים היעוד אותו הבטיח לנו אלוקים לפני אלפי שנים - כי בגאולה לא נפגוש יותר את המוות. כן, הוא פשוט יעלם מן העולם.

אז מה זה אומר? ומדוע חשוב כל-כך לדעת את זה?

זה אומר, שאנחנו, אנשי דור הגאולה, לא נפגוש ככל הנראה את המוות. ועלינו לדעת כי בקרוב ממש מרכיב מרכזי במציאות היום-יומית יפסק. אמנם קשה לנו לדמיין היום עולם בלי מוות, אך האמת היא כי זהו עולם נורמלי ואידיאלי.

מי זכאי להטבה

שאלה מרכזית המתבקשת בנושא זה, היא האם כל האנושות תיפרד מהמוות, או שמא רק העם היהודי? על-פי המקורות, נראה כי המוות יפסק מהעולם כולו, ללא הבדלי דתות. אלא שגויים שבזמן הגלות נהגו באופן לא רצוי ופשעו כלפי רצון ה' והמוסר האלוקי, לא יזכו להגיע לעידן זה, שיחל בקרוב, אלא יהיו האחרונים שיחוו את המוות, טרם מתחיל עידן בו העולם מכיר רק טוב מושלם.

הרעיון לפיו האדם יחיה לנצח בגופו הגשמי, נשמע מוזר מעט למי שמכיר את עקרון היהדות כולה ובמיוחד רעיון הגאולה השלימה. הגאולה מסמלת את התגברות הרוח ושלטון הטוב של אלוקים על פני החומרנות שמייצג כיום העולם וגשמיותו.

ניתן לתמוה, איפוא, מהו ההישג הגדול בכך שאדם יחיה לנצח בגופו, ולא יוכל להיפרד ממנו - בעידן בו ברור לכולם שהגשמיות והגוף הם - לכאורה - משניים בחשיבותם כלפי הנשמה והרוחניות?

הדבר תמוה עוד יותר, כאשר אנחנו חושבים על תחיית המתים אותה מבטיחה לנו התורה. כל יהודי מאמין באופן ודאי, באחד מי"ג עיקרי האמונה - כי בקרוב, כאשר תגיע הגאולה, כל המתים יקומו לתחיה ויחזרו לחיות את חייהם בגופם.

מהי החשיבות הגדולה כל-כך לחיות בתוך גוף, בעולם גאולתי ששם דגש על הנפש והרוח?

אלא שכאן בדיוק טמונה הבשורה הגדולה של עידן הגאולה. היפרדות הנשמה מהגוף והתעלותה לעולמות העליונים, היא ההיפך המוחלט מרעיון הגאולה. הגאולה היא, יותר מכל, שילוב מנצח עבורו ברא אלוקים את העולם. שילוב מושלם בין רוחניות ונשמה, לגשמיות וגוף.

גוף? זה מה שחסר?

ללא שילוב כזה, לא יתכן עידן בו בעולם הגשמי שלנו תתגלה מציאותו של הבורא וכוחו, ויהיה ניתן לחוש ולהרגיש את קירבתו. הרעיון שעומד בבסיס הגאולה, המאפשר חיבור מיוחד בין טבע העולם לגילוי האלוקים בו, הוא גם העיקרון על פיו יתקיים הגוף לנצח, כאשר הנשמה חיה ופועלת בתוכו.

עד היום, בזמן הגלות, חייהם המשותפים של הגוף והנשמה היו דבר סבוך שיודע עליות ומורדות, כאשר לאורך כל חייו על האדם להחליט במה הוא תומך ולמה הוא מסייע יותר, לשלוות הגוף או לרצון הנשמה. "מלחמה" היתה מסתיימת תמיד בפרידה כואבת ובהסתלקות הנשמה, בפטירת האדם.

אך בקרוב, כאשר יתגלה מלך המשיח בגאולה השלימה, כבר לא תתקיים התחרות המוכרת בין החומרנות לרוחניות. הם ישלבו כוחות ויחברו אינטרסים, והרצון המשותף של שניהם להתקרב יותר ולהתחבר יותר לאלוקים, יאפשר את קיומם המשותף לנצח. כאשר אופציית המוות כבר לא על השולחן.

מקורות: ישעיה כה, ח; מדרש תנחומא סוף פרשת יתרו; מדרש בראשית-רבה כו, ב; סנהדרין צב, א; סוף שער הגמול (להרמב"ן); ספר המאמרים (בעל התניא) תק"ע; ספר המצוות (הצמח צדק מליובאוויטש) מצוות ציצית; קונטרס ענינה של תורת החסידות (הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א) ס"ה.

מליאת האו”ם בשורת צעדים דרמטיים

להרוג את המוות: חבל התליה של הרוע

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...