• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

מליאת האו”ם בשורת צעדים דרמטיים

בתפנית חדה מכל מה שידע העולם, מוסד האומות המאוחדות משנה סדרי בראשית • האו"ם לא לבד, התופעה סוחפת אחריה את העולם כולו • משהו קורה בכדור הארץ, ולא לרעה • התהליך שעבר העולם בעידן הנוכחי, ובעיקר - על המטרה לקראתה הכל הולך
מליאת האו”ם בשורת צעדים דרמטיים
“אום שמום”? גם פה כבר מרגישים את הגאולה (צילום: Pool Moncloa)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

קונצנזוס רחב ונדיר למדי נרשם במליאת האו"ם, בדיון מודאג על המצב באירופה. מדינות מכל סוגי המשטרים הביעו את דאגתם מהתפתחות של מלחמה, והקריאה היתה ברורה ואחידה מקיר לקיר: יש לעשות הכל כדי להשיב את השקט והחיים השלווים לכל תושבי הגלובוס הזה.

המחזה הזה, בו מדינות העולם כולו מביעים זעזוע ומגנים את עצם תופעת המלחמה והפרת הסדר בעולם, נראה לנו כעת מובן מאליו. אבל כל מי שלא ממש צעיר, וגם מי שיודע מעט היסטוריה, מבין שמוסכמות כאלו אינן מובנות מאליהן. רק עד לפני תקופה לא רחוקה, כל אדם בעולם היה צריך לבחור את הצד בו הוא יטול חלק במלחמת העולם השלישי - והיום אנו עדים לעולם משותף ומעורב. עולם של שקט, שלווה ובעיקר - צדק ויושר.

כאשר מדברים על הגאולה כאירוע עכשווי, אקטואלי ומעשי - עשויה תמיד לעלות השאלה: גאולה נשמעת כדבר המנותק לחלוטין מהמציאות. בהסתכלות קלה על המצב בעולם, נראה כי הכיוון הכללי הוא לחלוטין לא חיובי. אנשים סובלים, חוסר האמונה גדול, ולא נראית טיפת אור בזירה. לכאורה.

חלק מן הציפיה לגאולה, היא ההסתכלות הנכונה על המאורעות בעולם. עלינו להביט על המתרחש בעולם ב"משקפיים גאולתיות". טוב אדיר שהשתלט על העולם בדור האחרון, נראה לנו כמובן מאליו. כאשר נבחין בגודל הזינוק שחווה העולם בתקופה האחרונה, נבין את ההתקדמות מהירה והבלתי מובנת מאליה, של האנושות כולה אל הגאולה השלימה.

דווקא בדור בו מקובל לחשוב כי הטוב נעלם והרגשת הבורא ירדה, אנו רואים שיפור חסר פורפורציות בכל תחומי החיים. הבנות בסיסיות של הצורך בשלום, ערבות הדדית, צדקה, טיפוח הנפש והנשמה ולא הגוף בלבד, הפכו להיות נחלת הכלל למובנות מאליהן. הדבר הזה לא קרה מעצמו. הוא חלק בלתי נפרד מקרבתנו המהירה והמוחלטת לגאולה השלימה.

ניו-יורק עיר המהפכה

העידן בו הרוע נעלם מן העולם והטוב הגמור שולט כאן, עומד ממש בפתח. כעת, רגע לפני שנשכח מה הם מוות, שנאה, יריבות, חולי, אסונות וצער, אנו כבר מרגישים את התחלת העידן הזה. הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א, הסביר כי הצמצום המשמעותי בייצור הנשק, סיום המלחמה הקרה, והקשרים הדיפלומטיים המתואמים בין המעצמות לא קרו מאליהן. הוא אמר כי אירועים אלו הם תוצאה ישירה מפעולתו של מלך המשיח, שכבר החל לפעול בעולם - לזככו ולהפכו לעולם טוב. לקראת הגאולה השלימה, גם מנהיגי המעצמות ומיליארדי בני האדם בעולם הבינו כי הדרך הנכונה להתנהל היא דרך הצדק והיושר.

לא בכדי, המוסד המרכזי בעולם המסמל את התיאום והשלום בין המדינות - האו"ם - נמצא בעיר ניו-יורק. בעיר זו, לא רחוק מבניין האו"ם, שוכן מרכז חב"ד העולמי, מעונו הידוע והמוכר של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א. הגורם לכך שניו-יורק הפכה לבסיס השלום העולמי, הוא הימצאותו של מלך המשיח בעיר זו ופעולתו להפיץ את אורו של בורא העולם ותורתו בעולם כולו.

מסתבר שגם העולם כולו מוכן לגאולה. הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת לכל אחד להגיע בקלות למידע, ומיד כאשר יהודי בכל מקום בעולם רוצה ללמוד תורה ולהתחבר לבורא, הוא יכול לעשות זאת בלחיצת כפתור ובפניו שלל אפשרויות להתקשר לקדוש ברוך הוא.

עולים לרגל

מדינות רבות שבעבר סימלו אנטישמיות ושנאת ישראל, דיכאו את קיום המצוות וקיום היהדות - מובילות היום קו הפוך לחלוטין, ומסייעות לקהילות היהודיות בכל הקשור לצרכי קיום המצוות, מכבדות ומאדירות את אמונת עם ישראל, ותומכות בפעילות יהודית ובשלטון הוגן וצודק. גם מדינות רבות שבעבר נלחמו בישראל, התנגדו לה, ולא שיתפו פעולה עם פעולותיה - מכבדות היום את העם היושב בארצו ומנהיגיהם מגיעים לארץ עבור חיזוק הקשרים עם ישראל.

גם המצוות אותן הטיל הבורא בתורה על אומות העולם, זוכות לעדנה מיוחדת, כאשר ההכרה בהן הולכת וחוצה עוד ועוד מגזרים מחוץ לעם היהודי. מנהיגים רבים בשנים האחרונות מצביעים על שבע המצוות של היהדות כלפי כל בעולם, כעקרונות יסוד מרכזיים בדרך ליצור חברה גלובלית מתוקנת ובריאה. בנקודות שונות בעולם קמות קהילות נרחבות של "בני נח" - גויים המקיימים את שבע המצוות בקהילתיות, ומתחברים בכך לקדוש ברוך הוא.

פעמים רבות עולה החשש מעידן הגאולה, כעידן שיביא לסוף העולם או יגיע רק לאחר אסון גדול כמו מלחמת גוג ומגוג וכדומה. אך לגמרי אין זה כך, מרכז עניינה של הגאולה, הוא בכך שהיא גואלת את העולם עצמו ופועלת בתוך מסגרתו. הגאולה הינה משמעותית מתוך גדרי וכללי העולם ולא שוברת את המסגרת הקיימת, אלא רק מוחקת את מציאותו של הרוע מהעולם, ומגלה בו את הטוב המוחלט.

תהליכים אלו, להם אנו עדים בשנים האחרונות, מראים כי כיוונו של העולם הוא לגאולה שלימה - הגאולה אותה מבטיחה לנו התורה. למרות שהמושג נשמע לנו תמיד כסותר לכל המציאות אותה אנו מכירים, הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א מלמד אותנו להביט על הגאולה כאירוע הצומח מתוך העולם.

לכן, דמותו של מלך המשיח היא מרכזית כל כך בתהליך הגאולה. הוא איננו רק פעולה או רעיון, אלא אדם ממשי המסמל בעצם מציאותו את המהפכה האדירה שמתחוללת בעולם - חיבור ואיחוד מוחלט בין עולם הרוח האלוקי והנשמתי, לבין העולם הפיזי והממשי. העולם מוכן לגאולה - החומר והרוח מצמצמים פערים לקראת האיחוד המושלם, למציאות אחת.

שרת התחבורה בדרך להשקה: הרכבלית משנה את החיים

בתוך השבר והכאב הגדול, מצאנו אור בקצה המנהרה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...