• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ב ניסן התשפ"ד (20.04.2024) פרשת מצורע

מציאות מדומה, הסוף: מהרו בטרם יהיה מאוחר

כיצד תוכלו לדעת האם עיניכם רואות מציאות אמיתית או מדומה, ועל מכירת החיסול הגדולה בהיסטוריה שאנחנו נמצאים בעיצומה
מציאות מדומה, הסוף: מהרו בטרם יהיה מאוחר
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

בין אם שמעתם על כך ובין אם אתם מאלו שעדיין לא, אבל הדיבור הבא בתחום הטכנולגיה הממחושבת היא הרשת הנקראת מטאוורס (באנגלית: Metaverse; ובעברית תקנית: עולם על).

במטאוורס שנחשב כאבולוציה הבאה של האינטרנט, נוכל לעשות כמעט כל דבר שאפשר לדמיין: ממפגשים עם בני משפחה באמצעות הולוגרמות, לבילוי משותף עם חברים. ועד לדברים הבסיסיים ביותר ברמת הלעבוד, ללמוד, לשחק, לקנות, ליצור. והכל באופן חווייתי ועתידני שנראה כמו נלקח מספר מדע בדיוני שכתב סופר בעל דמיון פורה יתר על המידה.

תארו לכם דמות וירטואלית - 'אווטאר', שממש דומה לכם, יושבת בסלון הבית שלכם, ופתאום קופצת בועה לאוויר שבתוכה כתוב "הביטו בחלון", שגרתי עד כה? אז ברגע שהסטתם את הווילון, אתם מרגישים רוח פרצים ומגלים שלחלון מחוברת מגלשה ארוכה למטה, והנוף הוא כזה שלא ראיתם בעבר. אתם צוללים פנימה ומגלים עולם חדש ומלא בחוויות שמערפלות את החושים, רובן מוחשיות עד כדי בלבול. כמה דקות אחרי אתם (לא מתעוררים מהחלום אלא) מורידים את משקפי הVR ונזכרים שאתם בכלל בתחנה ממתינים לרכבת של השעה 17:00.

אז אם להאמין למארק צוקרברג ואחרים שמשקיעים בחזון המטאוורס, כך ייראו החיים של הרבה מאוד אנשים בעוד שנים לא רבות. בעידן בו המטבעות הדיגיטליים תפסו תאוצה, וגם ככה חלק גדול מחיינו מנוהל ומשותף באמצעים וירטואליים, ייתכן מאוד כי נמצא את עצמנו מחליפים את המפגשים הפיזיים בהולוגרמות של חברים, ואת החוויות החושיות למשקפי VR. משקפי VR הם כאלו היוצרים מציאות מדומה.

AR לעומת זאת היא מציאות רבודה. מציאות רבודה בהגדרתה היא טכנולוגיית מחשוב המשמשת כהעתק של מציאות פיזית קיימת עם תוספות אלקטרוניות. יישומים היוצרים הקרנה של פריטי מידע שאינם מעוגנים למציאות הפיזית, על גבי מסך חצי שקוף המשלב את תצוגת המציאות, נמצאים בשימוש רחב כבר מסוף שנות השמונים ויש להם תרומה מוכחת, בעיקר לשימושים צבאיים, בין היתר כתצוגה עילית במטוסי קרב (ראה תמונה).

C-130J_Co_Pilots_Head-up_display

גלמים שכמונו

כשמדברים על רמת הדמיוניות של מציאות רבודה ומציאות מדומה, כדאי להיזהר. ייתכן ובעצם כל חיינו הם מציאות מדומה \ רבודה אחת גדולה, כשבעולם האמת מתנהלים החיים האמיתיים, ושם לא מפסיקים לצחוק עלינו.

המציאות האמיתית היחידה היא בעצם דבר השם שמחיה ומהווה בכל רגע כל פרט בבריאה מחדש. אם אנחנו מסתכלים ורואים קיר, אבן או בית, זוהי בעצם מציאות מדומה. המציאות האמיתית - גם הפיזית - היחידה האמיתית שקיימת שם היא דבר השם.

גלמים שכמונו, אז מה נעשה שככה העיניים שלנו רואות? אם לא זו המציאות האמיתית, מדוע בורא עולם לא מראה לנו את המציאות האמיתית?

למען האמת, במהלך ההיסטוריה היו זמנים בהם היה ניתן לראות זאת. בזמן שבית המקדש היה קיים, היה ניתן לראות בגלוי את הבורא שנמצא בכל פרט ומחיה ומהווה אותו. מהיום שחרב בית מקדשנו וגלינו לגלות הארוכה הזו, נסתתמו עינינו והפסקנו לראות מראות אלוקים.

גם בקריעת ים סוף כידוע לצד בקיעת הים גם נבקעו השמיים, ואפילו תינוקות שבמעי אמם הצביעו "זה קלי ואנוהו". ובמהלך הדורות גם במהלך הגלות, תמיד היו צדיקים ומנהיגי הדור שבעיניהם הטהורות יכלו לראות את המציאות האמיתית, ולהנחות ולייעץ להמון העם בהתאם לכך.

סוף עונה

הזמן בו כולנו נשוב להיות נורמליים ולראות ולהבחין בין המציאות האמיתית למציאות המדומה והרבודה, קרוב מתמיד.

בגאולה העתידה עליה נאמר "וראו כל בשר יחדיו כי פי ה' דיבר", נראה בגלוי את דבר השם הנמצא בכל פרט וחפץ גשמיים ופיזיים ככל שיהיו. ולא נבין כיצד בעצם יכולנו שלא להבחין בכך ולראות את המציאות בצורה שונה.

או אז גם נבחין ונראה במוחש ובצורה הכי פיזית וגלויה שיכולה להיות, כיצד כל מעשה טוב קטן שעשינו קירב את הגאולה ותיקן את העולם, ואת פעולתם הכבירה של לימוד התורה ומעשי הרוחניות והקדושה שעשינו בזמן הגלות.

אך שימו לב לפרט קטן: אז כבר לא נוכל להוסיף על מעשים אלו, דווקא אז כשנבין ונראה את גודל כבירותם ומוחשיות רוחניותם ותיקונם של מעשי המצוות ולימוד התורה בזמן הגלות, אז יהיה כבר זמן תשלום השכר עליהם. ובזמן תשלום השכר - כבר לא ניתן להוסיף..

אכן בגאולה הדבר היחיד שנעשה יהיה כמובן ללמוד תורה ולקיים את המצוות 24\7. אבל את השכר נקבל רק על מה שעשינו בזמן הגלות. אז תנצלו את הרגעים האחרונים שנותרו, שלא תגידו שלא אמרנו..

אל תעצמו עיניים

עיקרי האמונה בסיום ספר הרמב"ם

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...