• ב"ה ימות המשיח!
  • ז' אייר התשפ"ד (15.05.2024) פרשת קדושים

ליישב מיד את כל השטחים הפנוים

בשיחת מוצש"ק כ"ח שבט תשל"ח, הרבי שליט"א מלך המשיח אומר ליישב מיד את כל השטחים הפנוים, וזה הדבר שיביא שלום
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

לראות את הפנימיות בדברים

על דרך שזה אצל כל יחיד, ענין ההוראה מ”תּוֹרָה אוֹר”, כשיוצאים ממוצאי שבת קודש לעולם הוא צריך לדעת שהוא בעל הבית על העולם לעשות ממנו דִּירָה לוֹ יִתְבָּרֵךְ בַּתַּחְתּוֹנִים, להפוך את החיצוניות של העולם, מלשון “הֶעְלֵם וְהֶסְתֵּר”, שיראו בגלוי, “וְרָאוּ כָּל עַמֵּי הָאָרֶץ”, שזו "דִּירָה לוֹ יִתְבָּרֵךְ בְּתַחְתּוֹנִים," החל מ-"כי שֵׁם הוי' נִקְרָא עָלֶיךָ וְיִרְאוּ מִמֶּךָּ",  שֶׁנּוֹפֶלֶת עֲלֵיהֶם אֵימָתָה וּפַחַד.

ואז יש לו את ההבטחה שזה יהיה שבוע של שלום, ושבוע של הצלחה, ושבוע שיהיה "שֵׁשֶׁת יָמִים תַּעֲבֹד וְעָשִׂיתָ כָּל מְלַאכְתְּךָ", כפי שזה מופיע בתורה, ויורד מ”הלכות” באופן של "הֲלִיכוֹת עוֹלָם" - עולם של תורה, ועל דרך זה גם בנוגע לכלל ישראל.

ההתרוצצות בעולם קשורה ל"הוי רץ לדבר מצווה"

בשעה שכלל ישראל מסתכלים סביב שיש “רעש” בעולם ומתרוצצים מקצה העולם ועד קצהו כדי לפעול לחץ ח”ו על יהודי, או על יהודים לשון רבים, או על קיבוץ גדול של יהודים, כַּמָּה פְּעָמִים שִׁשִּׁים רִבּוֹא מִיִּשְׂרָאֵל, כֵּן יִרְבּוּ, אז מיד נותנים לו את ההוראה, שיידע, שכל הענין הוא רק בגלל, כל ההתרוצצות כדי שיהיה "הֲלִיכוֹת עוֹלָם", כְּדֵי שֶׁיְּהוּדִי יֵלֶךְ לְפִי רְצוֹן הקב”ה כפי שהוא הראה בתורה.

ובגלל שזה "הֲלִיכוֹת" שֶׁקְּשׁוּרוֹת עִם הֲלָכוֹת, אז נהיה מזה ענין של ריצה, כמו שכתוב בשולחן ערוך "הֱוֵה רָץ לִדְבַר מִצְוָה", וּבְקַלָּה - כְּבַחֲמוּרָה. וּבְפַשְׁטוּת רִיצָה הִיא, שֶׁאֲפִלּוּ הָרַגְלַיִם שמראות על דרגה הכי תחתונה, גם הן רצות. ואדרבה, אֵיךְ נִהְיֵית הָרִיצָה בָּרֹאשׁ ע"י שֶׁהָרַגְלַיִם רָצוֹת, הֵן לוֹקְחוֹת אִתָּן אֶת הַלֵּב, וְהָרֹאשׁ.

לומר לגוי את הציווי בתורה בלי פחד

ואומרים שזה בְּכוֹחוֹ שֶׁל כָּל אֶחָד מִיִּשְׂרָאֵל, עַל אַחַת כַּמָּה וְכַמָּה עֲשָׂרָה מִיִּשְׂרָאֵל, עַל אַחַת כַּמָּה וְכַמָּה שֶׁל קִבּוּץ גָּדוֹל מִיִּשְׂרָאֵל, שֶׁבְּשָׁעָה שֶׁנֶּעֱמָדִים, וּמַכְרִיזִים בְּגָלוּי, בְּאֹפֶן שֶׁל "שָׁמְעוֹ הוֹלֵךְ בְּכֹל הַמְּדִינוֹת", שֶׁכָּל הַמְּדִינוֹת שׁוֹמְעוֹת שֶׁיְּהוּדִי הוֹלֵךְ בְּ"הֲלִיכוֹת עוֹלָם" ע"י הֲלָכוֹת עַל פִּי הַתּוֹרָה, וְלָכֵן הוּא מַעֲמִיד אֶת אוֹתָם דְּרִישׁוֹת וּתְנָאִים וְאוֹמֵר שֶׁזֶּה לֹא דְּרִישָׁה וּתְנַאי, אֶלָּא שֶׁ"דְּבַר אֱלוֹקֵינוּ יָקוּם" - הֱיוֹת שֶׁ"רַבּוֹת מַחֲשָׁבוֹת בְּלֶב אִישׁ וַעֲצַת ה' הִיא תָקוּם", הקב"ה "נָטְלָה מֵהֶם וּנָתְנָה לָנוּ" לְכָל יְהוּדִי וּלְכָל הַיְּהוּדִים, שֶׁלְּכָל יְהוּדִי יֵשׁ חֵלֶק בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל. וְזֶה דָּבָר פָּשׁוּט שֶׁכָּכָה זֶה.

אֶלָּא מָה, לָעוֹלָם יֵשׁ בְּרֵרָה וְגַם לִיהוּדִי נִתְּנָה בְּחִירָה.  יְהוּדִי יָכוֹל לַעֲשׂוֹת זֹאת מִתּוֹךְ שִׂמְחָה וְטוּב לֵבָב, וּבְאֹפֶן שֶׁל "יָפָה שָׁעָה אַחַת קֹדֶם", לְיַשֵּׁב אֶת כָּל אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל, "אֲשֶׁר יָשַׁב אָדָם שָׁם", - אָדָם הָעֶלְיוֹן, עַל יְדֵי שֶׁיַּעֲשׂוּ שָׁם מְקוֹם תּוֹרָה וְקִיּוּם מִצְווֹתֶיהָ, עֲלֵיהֶם נֶאֱמַר "וָחַי בָּהֶם".

"נטלה מהם ונתנה לנו"

שֶׁהַהַתְחָלָה וְהָעִקָּר כְּבָר נַעֲשׂוּ, צָרִיךְ רַק, כְּמוֹ הַלָּשׁוֹן הַיָּדוּעַ שֶׁל נְשִׂיא דּוֹרֵנוּ, שֶׁל הָרַבִּי מוֹרִי וְחָמִי, לְסַיֵּם אֶת הַ"פַּכִּים קְטַנִּים". וְזֶה מִתְבַּטֵּא גם בְּכָךְ שֶׁיְּהוּדִי לֹא מִתְבַּיֵּשׁ עִם הָאֱמֶת, שֶׁהוּא "גּוֹי קָדוֹשׁ", "וִהְיִיתֶם לִי סְגֻלָּה מִכָּל הָעַמִּים", וְיֵשׁ לוֹ הַבְטָחָה גְּמוּרָה "וְהָיוּ מְלָכִים אוֹמְנַיִךְ וְשָׂרוֹתֵיהֶם מְנִיקוֹתַיִךְ", הַהַבְטָחָה גְּמוּרָה שַׁל "בְּרֵאשִׁית בָּרָא אֱלוֹקִים אֵת הַשָּׁמַיִם וְאֵת הָאָרֶץ" - "בִּשְׁבִיל יִשְׂרָאֵל שֶׁנִּקְרְאוּ רֵאשִׁית", כִּי יְהוּדִים נִמְצָאִים בַּמַּעֲמָד וּמַצָּב שֶׁל "בִּשְׁבִיל הַתּוֹרָה שֶׁנִּקְרֵאת רֵאשִׁית", וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם הוי' אֱלֹקֵינוּ נַזְכִּיר . וְנִדְגֹּל", יוֹצְאִים עִם תּוֹרַת ה', וּמַכְרִיזִים בְּגָלוּי שֶׁ"נְטָלָהּ מֵהֶם, וּנְתָנָהּ לָנוּ".

וְלֹא שֶׁזֶּה "כּוֹחִי וְעֹצֶם יָדִי", וְלֹא שֶׁהוּא פּוֹלִיטִיקַאי מֻצְלָח אוֹ לֹא, וְלֹא כַּמָּה עִנְיָנִים שֶׁל נֶשֶׁק, כָּל הָעִנְיָנִים הָאֵלֶּה הֵם רַק עִנְיָנִים חִיצוֹנִיִּים, והקב”ה גם הכריז  שֶׁצָּרִיךְ לְדַבֵּר עִם פְּלוֹנִי בֶּן פְּלוֹנִי בְּכַמָּה שָׂפוֹת וּבְכַמָּה סִגְנוֹנִים אֲבָל הַתֹּכֶן צָרִיךְ לִהְיוֹת מְיֻסָּד, והקב”ה אוֹמֵר זֹאת גַּם בְּגָלוּי, שֶׁזֶּה "אַל תִּקְרֵי הֲלִיכוֹת אֶלָּא הֲלָכוֹת", שֶׁזֶּה מֶה שֶׁמְּדַבְּרִים בְּכָל הַשִּׁבְעִים לָשׁוֹן, זֶה מַגִּיעַ מִ"שָׂפָה בְּרוּרָה", שֶׁל שְׂפָתֵינוּ, שֶׁזּוּ לְשׁוֹן הַקֹּדֶשׁ, שֶׁמְּכֻנָּה "לָשׁוֹן הַקֹּדֶשׁ" כִּי בָּהּ נִכְתְּבָה הַתּוֹרָה הַקְּדוֹשָׁה לְגוֹי קָדוֹשׁ, וְעַל יָדָהּ גַּם נִכְבְּשָׁה אֶרֶץ הַקֹּדֶשׁ שֶׁמִּתְנַהֶגֶת עַל פִּי תּוֹרָה הַקְּדוֹשָׁה.

אסור לתת אף שעל לגוים

וְאָז כְּשֶׁהוּא אוֹמֵר בְּהַתְחָלָה, וּבְגָלוּי, שֶׁזֶּה דָּבָר שֶׁבִּמְצִיאוּת, זֶה כְּבָר שַׁיָּךְ לַיְּהוּדִים, אֶפְשָׁר לִפְעֹל זֹאת בְּדַרְכֵי שָׁלוֹם וּבְדַרְכֵי נֹעַם, וּבִפְרָט שֶׁמַּלְבִּישִׁים זֹאת בִּלְבוּשׁ הַטֶּבַע, שֶׁמְּכִינִים נֶשֶׁק, וּמְכִינִים צָבָא, וּמְכִינִים מְדִינָאִים, שֶׁיּוֹדְעִים מָה כָּתוּב בַּתּוֹרָה,מַה צָרִיךְ לוֹמַר, עַל מָה צָרִיךְ לְוַתֵּר, וְעַל מָה בְּשׁוּם אֹפֶן אִי אֶפְשָׁר לְוַתֵּר,

 הגוים אומרים שיצאו במלחמה אם לא יתנו להם

וּבִפְרָט בְּעִנְיָן שֶׁקָּשׁוּר עִם פִּקּוּחַ נֶפֶשׁ מַמָּשׁ, ח”ו, הָעִנְיָן שֶׁל "מְמַשְׁמְשִׁין וּבָאִין", כְּפִי שֶׁהֵם אוֹמְרִים זֹאת בְּגָלוּי, שֶׁהֵם רוֹצִים לְהִתְשַׁמֵּשׁ גַּם בְּדֶרֶךְ הַשְּׁנִיָּה אִם לֹא יַחֲזִירוּ לָהֶם, הֵפֶךְ הַתּוֹרָה, שֶׁאֵין רְשׁוּת לִיהוּדִים לְוַתֵּר עַל זֶה,

 שיהודי יעמוד בתוקף אז גם הגוי יבין

אֲבָל הַגּוֹי, שֶׁעֲדַיִן לֹא הֵבִין מָה זֶה יְהוּדִי, כִּי הַיְּהוּדִי עֲדַיִן לֹא הִכְרִיז בְּתֹקֶף הָכִי גָּדוֹל שֶׁהוּא זֶה שֶׁהוֹלֵךְ לְהָבִיא אֶת דְּבַר ה', וְעַד שֶׁזֶּה יַגִּיעַ גַּם "אוֹר לַגּוֹיִם", שֶׁגַּם גּוֹיִם יָבִינוּ כָּל עִנְיְנֵי תּוֹרָה וּמִצְווֹתֶיהָ שֶׁשַּׁיָּכִים אֲלֵיהֶם, וְעַל אַחַת כַּמָּה וְכַמָּה אֶת הָעִנְיָן הַכְּלָלִי שֶׁל "נְטָלָהּ מֵהֶם וּנְתָנָהּ לָנוּ", וְאָז, בְּכָל הַשִּׁבְעִים לָשׁוֹן, הַדִּבּוּר בְּכָל הַלְּשׁוֹנוֹת הַשּׁוֹנִים שֶׁל "שִׁבְעִים לָשׁוֹן", אָז גַּם הַנֶּשֶׁק וְהַצָּבָא יִהְיֶה בְּאֹפֶן שֶׁל "שָׁלוֹם בָּעוֹלָם", וְלֹא יִצְטָרְכוּ לְהִשְׁתַּמֵּשׁ בּוֹ וּמַסְפִּיק שֶׁיְּשַׁמֵּשׁ רַק "לְהָטִיל אֵימָה וּפַחַד" כִּי יִהְיֶה "תִּפֹּל עֲלֵיהֶם אֵימָתָה וָפַחַד" כִּי זֶה "בִּגְדוֹל זְרוֹעֲךָ" שֶׁל הקב"ה, שֶׁהוּא גַּם אָמַר שֶׁצָּרִיךְ אֶת הַלְּבוּשׁ שֶׁל נֶשֶׁק גַּשְׁמִי, וְצָבָא כִּפְשׁוּטוֹ, אֲבָל מָה אוֹמֵר הַצָּבָא, וּמָה אוֹמֵר הַנֶּשֶׁק, שֶׁזֶּה "צִבְאוֹת הַשֵּׁם", וְזֶה הַנֶּשֶׁק שֶׁאוֹמְרִים שֶׁזֶּה "רֶכֶב וְסוּסִים", - אֲבָל "אֲנַחְנוּ בְּשֵׁם הוי' אֱלוֹקֵינוּ נַזְכִּיר",

 כך נפסק בשולחן ערוך

וְכָךְ נִפְסַק בְּשֻׁלְחָן עָרוּךְ שֶׁחַס וְשָׁלוֹם לְהַחֲזִיר אֲפִלּוּ שֶׁעַל אֶחָד, בִּגְלַל שֶׁזֶּה קָשׁוּר עִם פִּקּוּחַ נֶפֶשׁ מַמָּשׁ שֶׁל כַּמָּה וְכַמָּה מִיִּשְׂרָאֵל, הָיֹה לֹא תִּהְיֶה, וְאָז, כַּאֲשֶׁר יֵשׁ אֶת הַנֶּשֶׁק, וְהַנֶּשֶׁק מוּכָן, וְאוֹמְרִים בְּיַחַד עִם זֶה, שְׁמָהּ שֶׁעוֹשִׂים כָּךְ, בִּגְלַל שֶׁזֶּה צִוּוּי הקב"ה בְּתוֹרָתוֹ, שֶׁהִיא תּוֹרָה נִצְחִית בְּכָל מָקוֹם וּבְכָל זְמַן, וִיהוּדִי אוֹמֵר זֹאת בְּגָלוּי, וְעוֹשֶׂה כָּךְ בְּגָלוּי, כִּי יֵשׁ לוֹ כֹּחַ לָזֶה, וְיֵשׁ לוֹ יְכֹלֶת לָזֶה,

יש כח לקיים, רק אסור לפחד

וּמָה שֶׁרוֹצִים לְרַמּוֹת מִישֶׁהוּ שֶׁאֵין אֶפְשָׁרוּת לָזֶה, אָז אִם רַק יִהְיֶה "בְּעִיתָה - אֲחִישֶׁנָּה", שֶׁאִם יִפְעֲלוּ לִפְנֵי שֶׁמַּגִּיעַ לַחַץ גָּדוֹל יוֹתֵר מֵהַלַּחַץ עַכְשָׁו, שֶׁהוּא גַּם גָּדוֹל יוֹתֵר מִמָּה שֶׁהָיָה קֹדֶם, וְהַלְּוַאי שֶׁכְּבָר הָיוּ מְיַשְּׁבִים עַל כָּל פָּנִים אֶת הַגְּבוּלוֹת בִּתְחִלַּת הַשַּׁקְלָא וְטַרְיָא, אֲבָל עַל כָּל פָּנִים גַּם עַכְשָׁו יֶשְׁנָה הָאֶפְשָׁרוּת אִם יַעֲשׂוּ זֹאת בְּאֹפֶן שֶׁל "בְּעִיתָה – אֲחִישֶׁנָּה.

 הבטיחו להחזיר דבר שאינו ברשותם

וְהַטַּעֲנָה שֶׁהִבְטִיחוּ אֶת זֶה לְמִישֶׁהוּ אוֹ לֹא הִבְטִיחוּ וְכוּ', זוֹ טַעֲנָה שֶׁאֵין לָהּ כָּל יְסוֹד. אִי אֶפְשָׁר לְהַבְטִיחַדָּבָר שֶׁאֵינוֹ בִּרְשׁוּתוֹ. אֲפִלּוּ אִם רוֹצִים לְהַבְטִיחַ, אֲפִלּוּ אִם הִבְטִיחוּ פַּעַם, אָז הִבְטִיחוּ לָתֵת דָּבָר שֶׁשַּׁיָּךְ לקב"ה, וְהַקָּב"ה נָתַן זֹאת לְכָל יְהוּדִי וּלְכָל הַיְּהוּדִים, וְנָתַן זֹאת בְּאֹפֶן שֶׁל "נַחֲלַת עוֹלָם שֶׁזֶּה לָנֶצַח שַׁיָּךְ לַיְּהוּדִים.

 שהגוים אומרים "קש ותבן" זה פיקוח נפש ממש

וְגַם פָּסַק, שֶׁיֵּדְעוּ. שֶׁיֵּשׁ דִּין בַּתּוֹרָה, שֶׁיְּכוֹלָה לִהְיוֹת מְצִיאוּת שֶׁאֻמּוֹת הָעוֹלָם "מְמַשְׁמְשִׁין וּבָאִין", וְרוֹצִים לָקַחַת "קַשׁ וְתֶבֶן", וְצָרִיךְ לָדַעַת שֶׁבְּמָקוֹם שֶׁ"עוֹמֵד עַל הַסְּפַר", שֶׁנִּמְצָא עַל הַגְּבוּל, וּמָה שֶׁהֵם אוֹמְרִים "קַשׁ וְתֶבֶן", צָרִיךְ לָדַעַת שֶׁזֶּה נוֹגֵעַ עַד, כָּאָמוּר, פִּקּוּחַ נֶפֶשׁ מַמָּשׁ!

וְאָז, בְּוַדַּאי שֶׁ"דְּבַר הוי' זוֹ הֲלָכָה", כְּמוֹ שֶׁהַגְּמָרָא אוֹמֶרֶת בְּמַסֶּכֶת שַׁבָּת אֶת הַפְּסָק דִּין בַּשֻּׁלְחָן עָרוּךְ, שֶׁ"מְמַשְׁמְשִׁין וּבָאִין", אָז יִשְׂרָאֵל "נוֹטְלִים כְּלֵי זֵינָן", וְיוֹצְאִים מָה-ד' אַמּוֹת שֶׁמִּקֹּדֶם הִסְתַּגְּרוּ בָּהֶן, וְהוֹלְכִים בְּאֹפֶן שֶׁשֻּׁלְחָן עָרוּךְ רוֹצֶה, שֶׁ"אֲנַחְנוּ בְּשֵׁם הוי' אֱלֹקֵינוּ נַזְכִּיר", וְנִדְגֹּל, כְּפִי שֶׁרָאוּ בֶּעָבָר, שֶׁבְּשָׁעָה שֶׁעָמְדוּ בְּתֹקֶף הִצְלִיחוּ, אִם רַק דִּבְּרוּ בְּנֹסַח שֶׁלֹּא מִשְׁתַּמֵּעַ לִתְרֵי אַפֵּי.

החלטת מועה"ב 242 בכיה לדורות

מָה שֶׁאֵין כֵּן, שֶׁדִּבְּרוּ בַּנֹּסַח שֶׁבִּלְשׁוֹן הָעוֹלָם נִקְרָא "דִּיפְּלוֹמַטְיָה", וְאַחַר כָּךְ אֻמּוֹת הָעוֹלָם בָּאִים וּמְפָרְשִׁים זֹאת כְּמוֹ הַצָּרָה, הַ"בְּכִיָּה לְדוֹרוֹת", שֶׁל הַחְלָטַת הָאוּ"ם הַיְּדוּעָה בַּשֵּׁם הַחְלָטַת מועה"ב 242, שֶׁנִּכְתְּבָה [=בהסכמת הממשלה] בְּנֻסַּח הַמִּשְׁתַּמֵּעַ לִתְרֵי אַפֵּי וּמֵאָז וָהָלְאָה נִהְיְתָה בְּכִיָּה, שֶׁכָּל לַחַץ מַתְחִיל עִם "הִתְּכָן"?! הֲרֵי יֵשׁ אֶת אוֹתָהּ הַחְלָטָה.

עַל כָּל פָּנִים, מָה שֶׁהָיָה הָיָה, יְהוּדִי הוּא הֲרֵי בַּעַל הַבַּיִת לְשַׁנּוֹת וּלְהַפֵּךְ גַּם אֶת הֶעָבָר, וְכַמְּדֻבָּר לְעֵיל, לֹא מְשַׁנֶּה הַאִם הִבְטִיחוּ, וּבִפְרָט שֶׁאוֹמְרִים שֶׁבִּכְלָל לֹא הִבְטִיחוּ, וַאֲפִלּוּ אִם הִבְטִיחוּ אֶת מָה שֶׁהִבְטִיחוּ, אֶת "נַחֲלַת עוֹלָם" שֶׁנִּתְּנָה לְעַם עוֹלָם, לַיְּהוּדִים, וְנִתְּנָה מֵאֱלוֹקִי עוֹלָם, שֶׁהוּא גַּם מֵעַל כֻּלָּם, וְ"אֱלוֹקֵי" שֶׁל "מֶלֶךְ מַלְכֵי הַמְּלָכִים" שֶׁל כָּל הַמְּדִינוֹת כֻּלָּם, וְהֵם יוֹדְעִים מִזֶּה סוֹף כָּל סוֹף,

ליישב מיד את כל השטחים. רק זה יביא לשלום

אָז הַלְּוַאי עַל כָּל פָּנִים עַכְשָׁו, "בְּעִתָּהּ אֲחִישֶׁנָּה", בְּלִי פִּרְסוּם וּבְלִי רַעַשׁ, וְרַק בְּקוֹל דְּמָמָה דַּקָּה, שֶׁכָּךְ הוֹלֵךְ הקב"ה, לְיַשֵּׁב אֶת כָּל הַגְּבוּלוֹת, "אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל לִגְבוּלוֹתֶיהָ", בְּלִי פִּרְסוּם וְרַעַשׁ בַּדָּבָר, וְאָז זֶה בָּטוּחַ שֶׁזּוֹ הַדֶּרֶךְ לְשָׁלוֹם אֲמִתִּי וְגַם בָּטוּחַ שֶׁזֶּה בְּכוֹחָם, "לְמַטָּה מֵעֲשָׂרָה טְפָחִים", לְבַצֵּעַ זֹאת בְּפֹעַל.

וְגַם בָּטוּחַ, שֶׁאִם הִבְטִיחוּ לְהַחֲזִיר,  אָז הִבְטִיחוּ דָּבָר שֶׁאֵינוֹ שַׁיָּךְ לָהֶם, דָּבָר שֵׁנִי, שֶׁכַּאֲשֶׁר הִבְטִיחוּ, אֻמּוֹת הָעוֹלָם שֶׁאִתָּם דִּבְּרוּ בֵּין כָּךְ לֹא הֶאֱמִינוּ שֶׁיַּסְתִּירוּ זֹאת, כִּי "כָּל הַפּוֹסֵל בְּמוּמוֹ פּוֹסֵל". הֵם "מְשַׁנִּים בְּדִבּוּרָם", [=מְשַׁקְּרִים] בְּמֵלָּא הָיָה בָּרוּר לָהֶם שֶׁגַּם כָּאן יְשַׁנּוּ בְּדִבּוּרָם. בִּפְרָט שֶׁהֵם עַצְמָם כְּבָר גִּלּוּ שֶׁהֵם כְּבָר שִׁנּוּ בְּדִבּוּרָם וּבַתְּנָאִים שֶׁלָּהֶם, וְזֶה פֶּתַח פָּתוּחַ לִרְוָחָה לַעֲשׂוֹת כְּפִי שֶׁהַקבּ"ה רוֹצֶה,

מו"מ על החזרת שטחים – כאב ראש וכאב לב מיותר

וְעוֹד בִּפְרָט, כַּמְּדֻבָּר לְעֵיל, שֶׁזֶּה כְּאֵב לֵב מְיֻתָּר וּכְאֵב רֹאשׁ, וְצַעַר שֶׁל יִשְׂרָאֵל,  כָּל הַמַּשָּׂא וּמַתָּן, בְּשָׁעָה שֶׁנִּתָּן לַעֲשׂוֹת בְּשַׁעֲתָא חֲדָא וּבְרִגְעָא חֲדָא וּבְקוֹל דְּמָמָה דַּקָּה אֶת הַדָּבָר שֶׁיְּבַטֵּל כָּל לַחַץ כִּי יִרְאוּ שֶׁזֶּה מַעֲשֶׂה, וְאֵין אַחַר מַעֲשֶׂה כְּלוּם, בִּגְלַל שֶׁזֶּה מַעֲשֵׂה בֵּית דִּין, פְּסַק דִּין בָּרוּר בְּשֻׁלְחָן עָרוּךְ, שֶׁאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל לִגְבוּלוֹתֶיהָ זֶה עִנְיָן שֶׁנִּפְסַק לִצְמִיתוּת, שֶׁהִיא שַׁיֶּכֶת, "נַחֲלַת עוֹלָם לְעַם עוֹלָם",

פסק דין הכנסיה הגדולה תרצ"ז

וּכְפִי הַפְּסָק דִּין שֶׁל רַבָּנִים וּגְדוֹלֵי יִשְׂרָאֵל וְעַד אֲפִלּוּ הַפְּסָק דִּין בָּרוּר וּבָהִיר כְּפִי שֶׁהָיָה בְּ"כְּנֵסִיָּה הַגְּדוֹלָה", [=תרצ”ז] שֶׁזֶּה "פֶּלֶא גָּדוֹל" מַדּוּעַ לֹא מְפַרְסְמִים וּמַכְרִיזִים זֹאת בַּפִּרְסוּם הֲכִי גָּדוֹל, שֶׁהֲרֵי כֻּלָּם מוֹדִים שֶׁמִּי שֶׁהָיוּ שָׁם הָיוּ גְּדוֹלֵי יִשְׂרָאֵל, וְאֵלֶּה שֶׁאוֹמְרִים הַיּוֹם שֶׁהֵם מַנְהִיגֵי יִשְׂרָאֵל מִתְגַּדְּלִים בְּאָמְרָם שֶׁהֵם הוֹלְכִים לְפִי הַהוֹרָאוֹת שֶׁל אוֹתָם מַנְהִיגֵי יִשְׂרָאֵל שֶׁהָיוּ בְּאוֹתָהּ "כְּנֵסִיָּה גְּדוֹלָה", וַהֲרֵי יֵשׁ אֶת הַפְּסָק דִּין הַבָּרוּר שֶׁלָּהֶם, שֶׁאָסוּר לָתֵת אַף שֶׁעַל מֵאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל לִגְבוּלוֹתֶיהָ, שֶׁנֶּאֱמַר אָז בְּפִרְסוּם בְּמַעֲמָד וּמַצָּב שֶׁל כַּמָּה וְכַמָּה עֲשִׂירִיּוֹת מִיִּשְׂרָאֵל,

ה"חרדים" שרוצים להחזיר שטחים מסלפים את דברי רבותיהם

וְאִם יֵשׁ כָּאֵלֶּה שֶׁרוֹצִים לְהַסְתִּיר זֹאת, וּלְחַפֵּשׂ בָּזֶה פֵּרוּשִׁים וְסִלּוּפִים, וְכַמָּה עִנְיָנִים שֶׁבֵּין כָּךְ לֹא יַעַזְרוּ כִּי כְּמוֹ כָּל פְּסַק דִּין "דְּבַר הוי' זוֹ הֲלָכָה", וּבִפְרָט כָּזֶה שֶׁנַּעֲשָׂה עַל יְדֵי הַמַּנְהִיגִים שֶׁלָּהֶם, וְהָרַבִּיִּים שֶׁלָּהֶם, וְהַמְּלַמְּדִים וּמוֹרִים שֶׁלָּהֶם, וְהָרָאשִׁי יְשִׁיבוֹת שֶׁלָּהֶם, אָז הֲרֵי זֶה דָּבָר בָּרוּר שֶׁזֶּה אֶצְלָם פְּסַק דִּין בָּרוּר במילא, זֶה נוֹגֵעַ לְמַעֲשֶׂה בְּפֹעַל שֶׁלָּהֶם,

וֶהֱיוֹת שֶׁ"מָאן מַלְכֵי רַבָּנָן", שֶׁפְּסַק דִּין בַּתּוֹרָה כַּמְּבֹאָר, וּמְדֻבָּר כַּמָּה פְּעָמִים שֶׁמָּה שֶׁנִּפְסַק כָּךְ בַּ"כְּנֵסִיָּה הַגְּדוֹלָה", הָיָה מְיֻסָּד עַל פְּסַק דִּין שֶׁל תּוֹרָתֵנוּ הָאֲמִתִּית וְהַנִּצְחִית, בְּמֵילָּא זֶה פְּסַק דִּין גַּם עֲבוּר אוֹתָם יְהוּדִים שֶׁבָּאִי הַכֹּחַ שֶׁלָּהֶם לֹא הָיוּ בְּאוֹתָהּ "כְּנֵסִיָּה גְּדוֹלָה", וּלְכָל אוֹתָם יְהוּדִים שֶׁמֵּאֵיזֶה טַעַם שֶׁיִּהְיֶה לֹא שָׁלְחוּ לְשָׁם בָּאֵי כֹּחַ.

פסק דין הכנסיה הגדולה הוא גם ל"חילונים"

וַאֲפִלּוּ לְאֵלֶּה שֶׁהָיוּ אָז בְּמַעֲמָד וּמַצָּב שֶׁמְּכֻנֶּה הַיּוֹם בְּשֵׁם "יְהוּדִים חִלּוֹנִיִּים", שֶׁאֵצֶל יְהוּדִים אֵין "חִלּוֹנִיּוּת", כִּי בְּמַתַּן תּוֹרָה כָּל יְהוּדִי נִהְיָה חֵלֶק וְחֵלֶק מִ"גּוֹי קָדוֹשׁ", מֵהָעָם הַקָּדֹשׁ. יֵשׁ לוֹ בְּחִירָה אֵיךְ לִפְעֹל בְּמַעֲשֶׂה, דִּבּוּר וּמַחֲשָׁבָה, אֲבָל מָה הוּא, וּמָה הוּא נִשְׁאַר, וְכָךְ זֶה יִהְיֶה, שֶׁהוּא אֶחָד מִ"גּוֹי קָדוֹשׁ", וּקְדֻשָּׁה זֶה הֵפֶךְ מֵחִלּוֹנִיּוּת.

גוי שרוצה לגזול את ארץ ישראל הוא "עלה נידף"

וִיהִי רָצוֹן כַּמְּדֻבָּר, שֶׁלֹּא יִבָּהֲלוּ מִ"צֵל הָרִים" וּבִפְרָט עוֹד שֶׁהֶ"הָרִים" אֵינָם בַּמְּצִיאוּת, וְזֶה לֹא יוֹתֵר מֵאֲשֶׁר "עָלֶה נִדָּף", שֶׁהוּא עָלֶה תָּלוּשׁ שֶׁלֹּא נִמְצָא עַל הָאִילָן שֶׁנּוֹתֵן לוֹ חַיּוּת, כִּי אִם אֵינוֹ יְהוּדִי אוֹמֵר עִנְיָן שֶׁל לָקַחַת מִיְּהוּדִי עִנְיָן שֶׁהוּא שֶׁל יְהוּדִי, וְעִנְיָן שֶׁהוּא יַהֲדוּת, וְקָשׁוּר עִם תּוֹרָה וּמִצְווֹתֶיהָ, וּבִפְרָט שֶׁזּוֹ הֲלָכָה בְּרוּרָה, וּבמִּכָל שֶׁכֵּן וְקַל וָחֹמֶר וּמָה אִם לִגְזֹל מֵאֵינוֹ יְהוּדִי זֶה נֶגֶד שֶׁבַע מִצְוֹת בְּנֵי נֹחַ, עַל אַחַת כַּמָּה וְכַמָּה לִגְזֹל מִיְּהוּדִי, שֶׁזֶּה מְנַתֵּק אֶת אוֹתוֹ אֵינוֹ יְהוּדִי מִמְּקוֹם חַיּוּתוֹ, וְהוּא נִהְיָה כְּעָלֶה נִדָּף,

וְאֶת זֶה כְּבָר מַבְהִיר הַפָּסוּק שֶׁיִּהְיֶה כָּזֶה מַעֲמָד וּמַצָּב שׁח"ו יִמָּצֵא , רח"ל יְהוּדִי שֶׁיִּתְכַּוֵּץ מִפַּחַד מִ"קוֹל עָלֶה נִדָּף", וְכָל כָּךְ מַפְחִידִים אוֹתוֹ עַד כְּדֵי כָּךְ שֶׁהוּא רוֹצֶה לְשַׁכְנֵעַ יְהוּדִי שֵׁנִי שֶׁגַּם הוּא יִבָּהֵל מִפַּחַד הַקּוֹל עָלֶה נִדָּף,

אסור להתחשב באף אחד. רק בציווי הקב"ה

אָז הַתּוֹרָה כְּבָר הִבְהִירָה וּפָסְקָה פְּסַק דִּין בָּרוּר כַּמְּדֻבָּר לְעֵיל, שֶׁפְּסַק דִּין בָּרוּר זֶה הָיָה הַיְּסוֹד לְהַחְלָטַת הַ"כְּנֵסִיָּה הַגְּדוֹלָה" שֶׁל כַּמָּה וְכַמָּה גְּדוֹלִים מִיִּשְׂרָאֵל, [=מארינבאד, תרצ”ז] שֶׁכָּל תַּלְמִידֵיהֶם וְהַהוֹלְכִים בְּעִקְבוֹתֵיהֶם וְגַם אֵלֶּה שֶׁלֹּא תַּלְמִידִים שֶׁלָּהֶם, אֶלָּא תַּלְמִידֵי גְּדוֹלֵי יִשְׂרָאֵל אֲחֵרִים, אֲבָל פְּסַק דִּין זֶה הוּא בְּוַדַּאי פְּסַק דִּין שֶׁל תּוֹרָתֵנוּ הַקְּדוֹשָׁה שֶׁ"לְאוֹרָם נֵלֵךְ וְנִסַּע", מִתּוֹךְ קִיּוּם שֶׁל "הֲלִיכוֹת עוֹלָם", לְפִי הַ"תּוֹרָה אוֹר" שֶׁלָּהֶם, שֶׁהוּבְאָה בִּפְסַק דִּין בָּרוּר שֶׁלֹּא לְהִתְחַשֵּׁב בְּאַף אֶחָד,

כִּי זֶה, כַּמְּדֻבָּר קֹדֶם, "עָלֶה נִדָּף" מִחוּץ לִגְבוּל יִשְׂרָאֵל שֶׁל הֶעְלֵם וְהֶסְתֵּר שֶׁל חֹשֶׁךְ הַגָּלוּת, וְיֵשׁ מְעַט יְהוּדִים שֶׁנִּלְחָצִים מֵאוֹתוֹ "קוֹל עָלֶה נִדָּף", רַק קוֹל, וְגַם הַקּוֹל הוּא שֶׁל "עָלֶה נִדָּף", וְהֵם רוֹצִים ח"ו שֶׁגַּם יְהוּדִי שֵׁנִי יַחֲשֹׁב כְּמוֹתָם.

ליישב מיד את כל השטחים הפנוים

וּכְשֶׁאוֹחֲזִים בְּתֹקֶף בַּפְּסָק דִּין, אָז דָּבָר בָּרוּר שֶׁ”הַתּוֹרָה מְבִיאָה שָׁלוֹם בָּעוֹלָם", וּמִיָּד לְיַשֵּׁב!! בְּלִי לְהִתְחַשֵּׁב בְּאַף אֶחָד, אֶת גְּבוּלוֹת אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל מִכָּל ה-ד' צְדָדִים.

וְאֵין צֹרֶךְ בִּשְׁבִיל זֶה לְגָרֵשׁ, כְּמוֹ שֶׁאֲחֵרִים אוֹמְרִים דְּבָרִים שֶׁלֹּא הָיוּ בָּעוֹלָם, שֶׁאָז יִצְטָרְכוּ לְגָרֵשׁ עֲרָבִי מִמְּקוֹמוֹ, אֶלָּא לְיַשֵּׁב אֶת כָּל הַמְּקוֹמוֹת הַפְּנוּיִים שֶׁאֵין שָׁם עֲדַיִן עַרְבִיִּים, וְאָז יִהְיֶה מַסְפִּיק לְפִי שָׁעָה כַּאֲשֶׁר יְיַשְּׁבוּ אֶת כָּל הַמְּקוֹמוֹת הַפְּנוּיִים עִם יְהוּדִים.

שֶׁכָּל יְהוּדִי הוּא "חֵלֶק אֱלֹקָּה מִמַּעַל מַמָּשׁ", וְזֶה הָעִקָּר שֶׁלּוֹ, וְהוּא מִתְנַהֵג בְּגָלוּי וְאוֹמֵר בְּגָלוּי שֶׁהוּא לוֹקֵחַ אִתּוֹ אֶת הקב"ה ע"י תּוֹרָתוֹ כְּמוֹ שֶׁקּוֹרְאִים הַשָּׁבוּעַ "וְיִקְחוּ לִי תְּרוּמָה" - - "אוֹתִי אַתֶּם לוֹקְחִים", כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב בַּזֹּהַר וּבַמִּדְרָשׁ, שֶׁבְּיַחַד עִם הַתּוֹרָה לוֹקְחִים אֶת הקב"ה,

הישובים החדשים - שיהיו מקום תורה ומצוות וטהרה

לַעֲשׂוֹת מִכָּל הַיִּשּׁוּבִים הַחֲדָשִׁים בְּכָל הַמְּקוֹמוֹת הַפְּנוּיִים עַל כָּל הַגְּבוּלוֹת מְקוֹם תּוֹרָה ע"י בֵּית הַכְּנֶסֶת וּבֵית הַמִּדְרָשׁ, וְהַקִּדְמָה וְהַכֵּנָה לָזֶה עִנְיָן שֶׁל טָהֳרָה - מִקְוֶה טַהֲרָה, לִלְמֹד תּוֹרָה וּלְקַיֵּם מִצְוֹת ע"י כָּל יְהוּדִי בְּכָל מָקוֹם שֶׁהוּא,

עַל אַחַת כַּמָּה וְכַמָּה בְּאֶרֶץ הַקֹּדֶשׁ, אֲשֶׁר "עֵינֵי הוי' אֱלֹקֶיךָ בָּהּ מֵרֵאשִׁית הַשָּׁנָה וְעַד אַחֲרִית שָׁנָה", וְכָאָמוּר לְעֵיל, בְּלִי לְהִתְחַשֵּׁב בְּשׁוּם בָּשָׂר וָדָם, כִּי הַתּוֹרָה מְצַוָּה לְיַשֵּׁב אֶת כָּל הַגְּבוּלוֹת, עַל כָּל פָּנִים מְקוֹמוֹת הַפְּנוּיִים, שֶׁאָז בְּוַדַּאי אֵין אֶת ה"אל תִּתְגָּרֶה בְּגוֹי קָטָן",

כל רגע שמתעכבים עם הישובים החדשים מזמינים לחץ גדול יותר

וְכִמְדֻבָּר כַּמָּה פְּעָמִים, שֶׁכָּל רֶגַע שֶׁמְּחַכִּים עִם זֶה, מַזְמִינִים עַל עַצְמָם לַחַץ נוֹסָף, כִּי יֵשׁ יְהוּדִים שֶׁמִּתְלַחֲשִׁים מִצַּד הַפַּחַד שֶׁלָּהֶם מִ"קוֹל עָלֶה נִדָּף", שֶׁסּוֹף כָּל סוֹף יַחֲזִירוּ רח"ל מֵ"אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל לִגְבוּלוֹתֶיהָ", וְהַדֶּרֶךְ הַיְּחִידָה כְּפִי שֶׁרוֹאִים בְּפֹעַל שֶׁהֵם יַפְסִיקוּ לְהִתְלַחֵשׁ וּלְפַרְסֵם זֶה ע"י שֶׁיִּהְיֶה מַעֲשֶׂה בְּפֹעַל לְיַשֵּׁב אֶת אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל לִגְבוּלוֹתֶיהָ, בְּכָל הַמְּקוֹמוֹת הַפְּנוּיִים, לַעֲשׂוֹת מֵהֶם מָקוֹם תּוֹרָה וּתְפִלָּה וְטַהֲרָה, מָקוֹם שֶׁל קִיּוּם הַמִּצְווֹת, וְאָז כָּל הָעִנְיָנִים יִהְיוּ מִתּוֹךְ שִׂמְחָה וְטוּב לֵבָב, וּמִתּוֹךְ הַרְחָבָה אֲמִתִּית,

הדרך היחידה לשלום – שכל ארץ ישראל שייכת לעם ישראל

וְזוּ הַדֶּרֶךְ הַיְּחִידָה לְשָׁלוֹם, לְצַיֵּת לִפְסַק הַדִּין שֶׁל גְּדוֹלֵי יִשְׂרָאֵל הֵן שֶׁל הַכְּנֵסִיָּה גְּדוֹלָה, וְכֵן שֶׁל אֵלּוּ שֶׁלֹּא הָיוּ אָז  בְּ"כְּנֵסִיָּה גְּדוֹלָה", זוּ מֵאֵיזֶה טַעַם שֶׁיִּהְיֶה, אֲבָל בְּוַדַּאי שֶׁגַּם לָהֶם יֵשׁ אֶת אוֹתוֹ הַפְּסָק דִּין,

וְשֶׁיַּעֲשׂוּ זֹאת מִתּוֹךְ הָרְחָבָה, "וְיָפָה שָׁעָה אַחַת קֹדֶם", כָּל רֶגַע יוֹתֵר מֻקְדָּם שֶׁיַּעֲשׂוּ זֹאת שׁוֹלֵל שֶׁלֹּא תִּהְיֶה בָּזֶה דְּאָגָה נוֹסֶפֶת, שַׁקְלָא וְטַרְיָא (מוּ"מ) נוֹסָף, צַעַר נוֹסָף, שֶׁיִּצְטָרְכוּ לְדַבֵּר בְּאֹפֶן כָּךְ אוֹ בְּאֹפֶן כָּךְ, בִּגְלַל שֶׁ"אֵין אַחֵר מַעֲשֶׂה בֵּית דִּין כְּלוּם",

וְכָאָמוּר לְעֵיל, שֶׁאֵין בְּרֵרָה, זוּ הַדֶּרֶךְ הַיְּחִידָה שֶׁיִּהְיֶה שָׁלוֹם כִּי זֶה פְּסַק דִּין שֶׁל שֻׁלְחָן עָרוּךְ, הֱיוֹת שֶׁהֵם כְּבָר אָמְרוּ בְּגָלוּי שֶׁהֵם "מְמַשְׁמְשִׁין וּבָאִין", אֶלָּא שֶׁדָּנִים הַאִם זֶה "עִנְיְנֵי קַשׁ וְתֶבֶן וְכוּ'", אָז הַפְּסָק דִּין בָּרוּר בַּשֻּׁלְחָן עָרוּךְ בְּהִלְכוֹת פִּקּוּחַ נֶפֶשׁ, כְּפִי שֶׁמּוֹפִיעַ בְּהִלְכוֹת שַׁבָּת, שֶׁמְּכִינִים כְּלֵי זַיִן, וִיהוּדִים שֶׁאוֹחֲזִים בִּכְלֵי זַיִן, וּמַסְבִּירִים לַיְּהוּדִים שֶׁעוֹשִׂים כָּכָה בִּגְלַל שֶׁזֶּה "דְּבַר אֱלֹקֵינוּ יָקוּם לָעַד", שֶׁזֶּהוּ הַפְּסָק דִּין בְּשֻׁלְחָן עָרוּךְ,

 שיהודי יראה את האמת, גם הגוי יכיר בכך

וְאָז "אֱמֶת הוי' לְעוֹלָם", כָּל יְהוּדִי יִרְאֶה אֶת הָאֱמֶת עוֹד בֶּהֱיוֹתוֹ בַּהֶעְלֵם שֶׁל הֶסְתֵּר הָעוֹלָם, וְעַד שֶׁזֶּה יִתְבַּטֵּא בְּסִגְנוֹן דִּבּוּרוֹ וּבְתֹכֶן דִּבּוּרוֹ, שֶׁלֹּא שַׁיָּךְ לְוַתֵּר רח"ל עַל עִנְיָנִים אֵלֶּה הַמְּדֻבָּרִים לְעֵיל, וְאָז זֶה יִתְקַבֵּל בְּטוֹב [=אצל הגוים] אַף עַל גַּב "דְּאִיהוּ לֹא חֲזִי מַזָּלַיְהוּ חָזִי" עַל יְדֵי הַמַּלְאָךְ וְשָׁר שֶׁלְּמַעְלָה,

וְנִהְיָה "מְלָכִים אוֹמְנַיִךְ וְשָׂרוֹתֵיהֶם מְנִיקוֹתַיִךְ", "לְעָבְדוֹ כֻּלָּם שֶׁכֶם אֶחָד", עַל יְדֵי שֶׁגַּם "אֶהֱפֹךְ אֶל כָּל הָעַמִּים כֻּלָּם שָׂפָה בְּרוּרָה", שֶׁהֵם שׁוֹמְעִים "שָׂפָה בְּרוּרָה" מִיְּהוּדִי שֶׁמְּדַבֵּר בִּלְשׁוֹן הַקֹּדֶשׁ, וְהָעִקָּר, הַתֹּכֶן, הוּא קָדוֹשׁ אֲפִלּוּ שֶׁהוּא מְדַבֵּר ב-ע' לְשׁוֹנוֹת, וְזֶה מַגִּיעַ גַּם אֲלֵיהֶם בְּ"שָׂפָה בְּרוּרָה", בְּהַחְלָטָה בְּרוּרָה, שֶׁהֵם יַפְסִיקוּ "לְהַרְעִישׁ" וְיִהְיֶה שָׁלוֹם וְאַחְוָה בְּאוֹתָם עִנְיָנִים שֶׁהֵם צְרִיכִים לַעֲזֹר לַיְּהוּדִים, בְּיָמִים הָאַחֲרוֹנִים שֶׁל הַגָּלוּת,

כִּי אוֹמְרִים "הָעִיר אֲשֶׁר אַתָּה בְּקִרְבָּהּ" [=בשלומה יהיה לכם שלום] הֵן בְּחוּץ לָאָרֶץ, וַאֲפִלּוּ אֵלּוּ שֶׁבְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל שֶׁנִּמְצָאוֹת גַּם בְּמַצָּב שֶׁל גָּלוּת, חֹשֶׁךְ כָּפוּל וּמְכֻפָּל, וְלָכֵן צָרִיךְ שֶׁיִּהְיֶה נֶשֶׁק, אוֹ כַּיּוֹצֵא בָּזֶה, לְעֶזְרָה מֵאֻמּוֹת הָעוֹלָם, אֲבָל זֶה אַךְ וְרַק בְּחִיצוֹנִיּוּת, וְאֻמּוֹת הָעוֹלָם נוֹתְנוֹת זֹאת בְּשִׂמְחָה וְטוּב לֵבָב כְּפִי שֶׁכְּבָר עָשׂוּ בֶּעָבָר כַּאֲשֶׁר יְדַבְּרוּ אִתָּם דְּבָרִים בְּרוּרִים "שָׂפָה בְּרוּרָה", עִם תֹּכֶן קָדוֹשׁ,

ויהי רָצוֹן עַל כָּל אֶחָד וְאַחַת שֶׁיַּבִּיט בִּפְנִימִיּוּתוֹ אִם אֵינוֹ רוֹצֶה לְהִסְתַּמֵּךְ עָלַי, וְיִרְאֶה אֶת הַפְּסָק דִּין בָּרוּר בְּהִלְכוֹת שַׁבָּת בְּנוֹגֵעַ לְכָךְ שֶׁאָסוּר לָתֵת אַף שֶׁעַל, שֶׁהַתַּלְמִידִים שֶׁלָּהֶם וְיוֹצְאֵי חַלְצֵיהֶם שֶׁל אֵלּוּ שֶׁמַּנְהִיגֵיהֶם הִשְׁתַּתְּפוּ בַּכְּנֵסִיָּה הַגְּדוֹלָה, שֶׁיַּכְרִיזוּ בְּגָלוּי שֶׁיֵּשׁ לָהֶם פְּסַק דִּין בָּרוּר אֵיךְ הֵם צְרִיכִים לְהִתְנַהֵג, בִּגְלַל שֶׁיֵּשׁ לוֹ הַשְׁפָּעָה עַל אֶחָד, וּשְׁנַיִם וְיוֹתֵר תַּלְמִידִים אָז שֶׁיַּכְרִיז וְיַשְׁפִּיעַ שֶׁכָּל אֵלּוּ יֵדְעוּ מֵהַפְּסָק דִּין הַזֶּה

וְכָאָמוּר לְעֵיל, אֵצֶל יְהוּדִים אֵין "חִלּוֹנִיִּים", כָּל יְהוּדִי הוּא, כְּפִי שֶׁקָּרָאנוּ בְּפָרָשַׁת מַתַּן תּוֹרָה – יִתְרוֹ הוּא אֶחָד מִ"גּוֹי קָדוֹשׁ", וּבְוַדַּאי יְקַיֵּם אֶת רְצוֹן הקב"ה וּמִתּוֹךְ שִׂמְחָה וְטוּב לֵבָב, וְתִהְיֶה לָנוּ מְנוּחָה וְשָׁלוֹם אֲמִתִּי בְּיָמִים הָאַחֲרוֹנִים שֶׁל הַגָּלוּת,

וּבְקָרוֹב מַמָּשׁ "קֵץ שָׁם לְחֹשֶׁךְ", וּמִגְּאֻלּוֹת חֹדֶשׁ אֲדָר פּוּרִים קָטָן, פּוּרִים גָּדוֹל וְאַחַר כָּךְ פֶּסַח, אָז "בְּשַׁעֲתָא חֲדָא וּבְרִגְעָא חֲדָא" עוֹד בַּיָּמִים הַקְּרוֹבִים מַמָּשׁ, מִסְמָךְ גְּאֻלָּה לִגְאֻלָּה הָאֲמִתִּית וְהַשְּׁלֵמָה, עַל יְדֵי מְשִׁיחַ צִדְקֵנוּ, יָבוֹא וְיִגְאָלֶנּוּ מֵחֹשֶׁךְ הַגָּלוּת וְתִהְיֶה מִיַּד הַ"אַתְחַלְתָּא דִּגְאֻלָּה" בְּיַחַד עִם "יִבְנֶה בֵּית הַמִּקְדָּשׁ בִּמְקוֹמוֹ", וִיקַבֵּץ נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל, וּבְפֹעַל מַמָּשׁ!

יחי אדוננו מורנו ורבינו המלך המשיח לעולם ועד!

מבצע אחדות המשפחה י' שבט תשל"ד

ב' ניסן • "צריך שהעם יכריז יחי המלך"

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...