• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

לפני יובל: הממשלה תגרש את היהודים אם יהיה 'שלום'

אישי ציבור ימנים אמרו שאם הרבי שליט"א מלך המשיח יאמר לחסידים לעבור להתגורר בשטחים, זה ימנע החזרתם בעתיד. אך התברר כי אנשי הממשלה כבר התחייבו קודם לכן לפנות אחוזים ניכרים מאותם 'שטחים'
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

אישי ציבור ימנים שאלו את הרבי שליט"א מלך המשיח לא פעם במשך השנים, מדוע אינו מורה לחסידי חב"ד לעבור להתגורר בשטחי יהודה ושומרון כדי לחזק את אחיזת היהודים במקום, ולמנוע החזרת השטחים. 

והמענה (בדרך אפשר) בקטע זה, מהחלטת ממשלה עקרונית  משנת 1969, (הרבי שליט"א מלך המשיח אומר שההחלטה היתה שנתיים לפני שיחה זו, כלומר בשנת 1969) בתיאום עם אומות העולם, שאם יהיה שלום, הממשלה התחייבה להחזיר רח"ל לפחות 59 אחוז מהשטחים היל"ת, תוך גירוש היהודים מהישובים שהממשלה אישרה. וכפי שראו שנים מאוחר יותר בגירוש ימית, ואחר כך גוש קטיף, חומש, עופרה, ועוד. 

קדם לשיחה זו כמה שיחות (בשבתות) בהן הרבי אומר מדוע לא נותנים ליהודים להתיישב בתוך חברון, (והרי שטחים רבים, בתים ונכסים בחברון הם רכוש יהודים, ובתוכם רכוש משפחות חסידי חב"ד מתקופת אדמו"ר האמצעי, שנגזלו ע"י הרוצחים הערבים בפרעות תרפ"ט). כאמור, אישור הממשלה היה להתיישב - לא בחברון, אלא מחוץ לחברון. 

מה לציונות ולארץ ישראל?

מעלתה של ארץ ישראל היא שבה מתאפשר קיום המצוות בשלימות (דהיינו, ראשית כל יש מצוות שאפשר לקיים רק בה ועוד ועיקר שהיא מוסיפה שלימות גם בשאר המצוות, ועד שמוסיפה בהבנת לימוד התורה).

לפני כמה שנים נחקק שאסור לכתוב בתעודת הזהות את הלאום, וכעת דבר חדש - גם מי שעד עתה הותר לו לשאת תעודת זהות עם הכיתוב יהודי גם זה נאסר כעת בחוק.

הציונות (ככל השיטות שקדמו לה, צדוקים, ביתוסים, קראים, רפורמים) במוצהר אינה המשך של עם ישראל אלא באה להפוך טפל לעיקר ועיקר לטפל. מהות הציונות אינה שמירת מצוות, אלא משהו אחר לגמרי, חדש.

הציונות לא באה לחזק את לימוד התורה בגלות, ולא את שמירת המצוות התלויות בארץ. מה לה ולעם ישראל, ולארץ ישראל?

לציונות לא אכפת שב"עם ישראל" שלה יהיו גויים שנרשמים כ"יהודים" בתעודת הזהות- כי ההגדרה שלה לעם ישראל שונה במהותה מהגדרת היהדות.

זה שלציוני לא מפריע שיגידו עליו "יהודי", הרי זה משום ש"מדברים בשפה אחרת". היהדות מתכוונת למשהו מהותי, לנשמה אלוקית - "שנולד לאם יהודיה או התגייר כהלכה", והציונות מתכוונת לנוסטלגיה הסטורית לא מחייבת. 

הציונות לא רואה עצמה כממשיכת היהדות, אלא כהופכת היהדות על פיה, או במילים בוטות יותר - כמבטלת ומכחידת היהדות, ובמילא את הקשר לעם ישראל "מיהו יהודי", ולארץ ישראל – החזרת השטחים.

ראה גם: בספרו של אוריאל צימער

ללומדי תורה אסור להתגייס, זה פוגע בביטחון

התוועדות פורים תש"כ באורך מלא

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...