• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

ט"ו שבט • 30 שנה לה"התוועדות קודש" בתשמ"ח >> ווידאו ויומן

היום לפני 30 שנה, היתה ההתוועדות האחרונה בה שמענו את המלך מתוועד בימי חול • כשבוע לאחר התוועדות זו, נפטרה הרבנית חיה מושקא נ"ע אשת הרבי שליט"א, ומאז החל להתוועד (רק) בכל שבת וחג • מוגש לפניכם ווידאו מתורגם מתחילת ה"התוועדות קודש" של כ"ק אדמו"ר מליובאווטש מלך המשיח שליט"א בט"ו שבט תשמ"ח • הכתבה המלאה
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

היום לפני 30 שנה, היתה ההתוועדות האחרונה בה שמענו את המלך מתוועד בימי חול • כשבוע לאחר התוועדות זו, נפטרה הרבנית חיה מושקא נ"ע אשת הרבי שליט"א, ומאז החל להתוועד (רק) בכל שבת וחג • מוגש לפניכם ווידאו מתורגם מתחילת ה"התוועדות קודש" של כ"ק אדמו"ר מליובאווטש מלך המשיח שליט"א בט"ו שבט תשמ"ח ויומן מסכם • הכתבה המלאה

היום לפני 30 שנה, היתה ההתוועדות האחרונה בה שמענו את המלך מתוועד בימי חול, כשבוע לאחר התוועדות זו, נפטרה הרבנית חיה מושקא נ"ע אשת הרבי שליט"א, ומאז החל להתוועד (רק) בכל שבת וחג.

מוגש לפניכם ווידאו מתורגם מתחילת ה"התוועדות קודש" של כ"ק אדמו"ר מליובאווטש מלך המשיח שליט"א בט"ו שבט תשמ"ח ויומן מסכם של ההתוועדות:

ביום רביעי ט"ו שבט תשמ"ח, בשעה 21:30 ירד כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א להתוועדות ט"ו בשבט. על שולחן ההתוועדות, ליד מקום מושבו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א הונחה קערה ובה פירות שבעת המינים.

בין הדברים עליהם דיבר כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בהתוועדות הקודש:

א. ההוראה תנלמדת ממנהג ישראל לאכול פירות שנשתבחה בם ארץ ישראל בטייו בשבט. כשעיקר שימת הדגש היא דווקא על אכילת שאר חמשת המינים ולאו דווקא חיטת ושעורה, כי הם אלה שמסבים בעיקר תענוג. כך, שיש להוסיף ולהעלות את רמת העשייה עד לדרגה של תענוג, שכמבואר בחסידות זוהי דרגה נעלית ביותר. בהמשך קישר זאת הרבי גם עם שמו של בעל ההילולא ביום העשירי יהיה קודש" לחודש שבט, יוסף יצחק - שפירושו בענין זה הוא הוספה בעבודת השם עד לדרגה של יצחק ("כל השומע יצחק לי") שגורם צחוק ותענוג למעלת. תפירות שבאים כתוספת לעיקר הסעודה מירים גם על עבודת הי "לפנים משורת הדין".

ב. כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א חזר שוב (ובעיקר בשביל אלה שלא שמעו זאת בשעת מעשה), על ההוראות הכלליות - פרטיות שנאמרו בהתוועדות שבת קודש. א. לגבי ספיקות ובעיות בעבודת חי או אפילו בעיניי העולם יש לקיים את הוראת המשנה "עשה לך חבר" להתייעץ עמו ולנהוג כהוראותיו. ב. בשאלות של עניני רפואה הרי על פי התורה יש להתייעץ, עם רופא מומחה (במקרה של מחלוקת ביו שני רופאים יש לשאול (על פי דיו תורה) רופא שלישי ולנהוג לפי הרוב. ג. בשאלות של פרנסה ועסקים לשאול בעצת ידידים מבינים, אשר יכניסו את עצמם בבעייתו ויקבעו מה ראוי לעשות. כל זה, הסביר הרבי, אפשרי דווקא בדורנו, אשר כלשון הגמרא 'יאכשור דראיי, בתמיה?.

והתירוץ הוא, שהיא הנותנת דווקא משום המצב הירוד נותנים כוחות מיוחדים לאדם, שלא היו בדורות הקודמים, שכו, לאחר ההצלחה הגדולה בהפצת המעיינות חוצה הגענו למצב שבו "חושי התלמיד נעשו כחושי רבו".

לאור כל זה, אמר הרבי שליט"א כי עתה איו צורך לפנות בשאלות פרטיות. כו איו צורך להמתיו לאישור על בקשות הברכה. מאידך אמר הרבי מלך המשיח שליט"א יש להרבות בכתיבת שאלות או הערות בדברי תורה. ג. עודד הוצאת קבצים של חידושי תורה אשר מו הראוי שבקבצים אלה יציין הכותב מקורות ומראי מקומות כל חידוש תורה שלו, כדברי ההלכה יימהיכו דנתונייי. ואפילו בדברים שאינם "הלכה למעשה". את החידוש רצוי להראות לרב שיתו לו את הסכמתו בטרם ידפיסוהו.

ההתוועדות הסתיימה בחלוקת הדולרים לצדקה והרבי מלך המשיח שליט"א היה בשמחה גדולה. גם בין השיחות עודד את הניגונים כמה פעמים במחיאת כף בידיו הקדושות. הרבי גם התבטא בחריפות כלפי אותם ראשי ישיבות שאינם מרשים לעצמם לומר "איני יודע" כשמופנית כלפיהם שאלה טובה וקרא להם ללמוד מרש"י, שכותב במפורש בשפירושו לחומש (בפי וישלח) "לא ידעתי".

הרבי מלך המשיח שליט"א סיים את ההתועדות בדברי התעוררות להגביר את לימוד התורה בכלל ולהוסיף בנתינת צדקה.

ויהי רצון שתכף ומיד נזכה להתוועדות הגדולה עם הרבי מלך המשיח שליט"א בגאולה האמיתית והשלימה!

שנת החיים • צפו: המאמר של מלך המשיח שהוקרן ב"התוועדות הארצית"

ב' ניסן • "צריך שהעם יכריז יחי המלך"

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...