• ב"ה ימות המשיח!
  • ה' אייר התשפ"ד (13.05.2024) פרשת קדושים

60,000 שכמעט הלכו לפח...

העסקה נראתה משתלמת במיוחד לאור העובדה שלבני הזוג היה כעת סכום כסף זמין שמספיק עבור הרכישה, אך לא היה להם כעת כסף כדי לבנות בית. ובנוסף, לבנות בית בעצמך זוהי טרחה עצומה. איך אפשר להשיג בית במחיר שכזה
60,000 שכמעט הלכו לפח...
אפי זכאי
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

הכל היה נראה מבטיח. העסקה הייתה נראית נוצצת ומשתלמת וממש חבל להפסיד כזו הזדמנות! רק דבר אחד נותר: לקבל את ברכתו של הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח!

בני הזוג אפי ושירן זכאי משדרות, רכשו בשעה טובה מגרש אדמה עליו יוכלו לבנות את ביתם בעז"ה. ביום בהיר אחד נקרתה בדרכם הזדמנות מפתיעה:

הם שמעו על מבנה נייד (קרוואן) בגודל 100 מטר המוצע למכירה בסכום של 60,000 ש"ח בלבד. המבנה כבר שימש בעבר כבית מגורים והוא היה במצב תקין וסביר בהחלט. המבנה נועד להימכר עם ציוד ביתי מלא!

העסקה נראתה משתלמת במיוחד לאור העובדה שלבני הזוג היה כעת סכום כסף זמין שמספיק עבור הרכישה, אך לא היה להם כעת כסף כדי לבנות בית. ובנוסף, לבנות בית בעצמך זוהי טרחה עצומה.

אך כזכור, בני הזוג כבר ידעו שלא  מקבלים החלטה חשובה ללא ברכה מנשיא הדור. הם כתבו לרבי שליט"א מלך המשיח וקיבלו את תשובתו באמצעות האגרות קודש.

התשובה דיברה אודות הזמן המיוחד של חודש אלול בו (כפי הכתוב בספרי חסידות) הקב"ה משול כ'מלך בשדה', שהוא נמצא בצורה פשוטה, ללא כל הפאר וההדר של היכל המלכות, והוא מקבל את כולם בסבר פנים יפות. המכתב הסתיים בברכה לבשורות טובות.

מה הקשר בין עניין 'המלך בשדה' לרכישת הדירה? בני הזוג לא הצליחו להבין. הם פנו להתייעץ עם שליח הרבי שליט"א מלך המשיח בשדרות, הרב משה זאב פיזם.

גם הרב פיזם לא הבין את הקשר לעניין 'המלך בשדה', אך לאור מילות העידוד המופיעות במכתב והמילים בסיום שהכילו ברכה ל'בשורות טובות', הוא לא ראה שיש צורך לעצור את העסקה, אלא שהדברים בוודאי יסתדו על הצד הטוב ביותר כפי הברכה.

בני הזוג סיכמו עם 'בעלת המבנה' שיגיעו בפעם אחרונה לראות את המבנה לפני הרכישה.

המבנה עמד בקצה העיר נתיבות, מקום בו אין כמעט נפש חיה. הזוג זכאי הגיעו למקום והמתינו לצד השני שיגיע.

לפתע הופיע ברחוב השומם ג'יפ שחור יוקרתי. על הג'יפ נהג אדם לא דתי, מגודל, מלא בקעקועים לרוב. האיש מסתכל עליהם, עוצר לידם בהיסוס, ואז פותח את החלון ושואל: באתם לקנות את המבנה הזה? הם השיבו בחיוב.

"הצעה שלי", אומר להם נהג הג'יפ, "תברחו מיד מהעסקה הזאת, לפני שתיפלו בפח! במבנה הזה הייתה גרה אישה שנפטרה לאחרונה. הגברת שהציעה לכם את המבנה לרכישה היא נוכלת, לא קשורה כלל למשפחה של הנפטרת. אם תיקנו ממנה את המבנה היא תיעלם עם כל הכסף שלכם, ואתם תתמודדו לבד מול המשפחה שתרצה את המבנה בחזרה"...

ניכר היה שאלו דברי אמת. הנהג אמר את דברו והסתלק. וגם בני הזוג הסתלקו. כמעט נפלו בפח והפסידו 60,000 ש"ח…

הימים חלפו ואט אט החלה לחלחל לתודעתם של בני הזוג פירוש תשובתו של הרבי שליט"א מלך המשיח אודות 'המלך בשדה': המלך, הקב"ה, מתגלה לפעמים בצורה פשוטה, זה יכול להיות אפילו באמצעות אדם לא דתי שמלא בקעקועים… אבל הוא (הקב"ה) מראה ליהודי סבר פנים יפות ומחלץ אותו מצרה גדולה שכמעט נוחתת עליו…

כיום בני הזוג אוחזים בגימורים האחרונים של ביתם החדש… 

כיצד אפשר לישון ברוגע?

יש בעל הבית לבירה זו!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...