• ב"ה ימות המשיח!
  • ד' אייר התשפ"ד (12.05.2024) פרשת קדושים

רופא מזומן משמים

משה החליט לעשות את הניתוח. אלא שבמצבו הכספי הדחוק, הוא לא יכל להרשות לעצמו לעשות את הניתוח אצל הפרופסור המומחה, ולכן החליט לעשות את הניתוח בבית רפואה ציבורי. הוא התעודד מכך שמכיוון שהוא עושה את הניתוח לפי הוראה של צדיק, בוודאי הניתוח יצליח, אפילו אם הוא לא ייעשה ע"י המנתח הכי מומחה
רופא מזומן משמים
הרבי שליט"א מלך המשיח
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

את הסיפור הבא סיפר הרב דורון אורן מירושלים ששמע מבעל המעשה: משה ר. הסתובב מודאג מאוד. בימים האחרונים, לאחר בדיקות רפואיות מעמיקות, הודיע לו הרופא את הבשורה הלא נעימה: יש לך גידול בבלוטת התריס! המצב מסוכן ואתה מוכרח לעשות ניתוח להוצאת הגידול!

הבשורה נחתה על משה כרעם ביום בהיר. הוא לא ידע כיצד להתמודד עם הידיעה הקשה. ימים שלמים הלך כשהוא טרוד במחשבות ולא מוצא לעצמו מנוחה.

מצד אחד הוא חשש מהגידול המסוכן, אך מצד שני גם חשש מעשיית הניתוח. ניתוח יכול גם להיכשל ולעשות בעצמו נזק...

הרופא המטפל המליץ על פרופסור מסוים, מומחה גדול בתחום, שהוא הראוי ביותר לעשות את הניתוח. אך הפרופסור המפורסם עובד בקליניקה פרטית, ולוקח מחיר גבוה – מה שלא התאים כל כך למשה, שכרגע היה במצב שהפרוטה לא מצויה בכיסו...

ימים שלמים הלך משה מודאג. איך מחליטים בשאלות חשובות כאלו?... משה נמנה על החוג הליטאי, אך לאחר מספר ימים הגיע למסקנה ש'אין ברירה. אלך ואשאל את הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח באמצעות האגרות קודש'...

הוא פנה לאחד ממרכזי חב"ד ושטח על הכתב את הרהוריו ודאגותיו. את מכתבו הכניס בכרך טז עמוד קפג. כשהחל לקרוא את המענה, אחזה בו תדהמה:

 "במענה למכתבה . . בו כותבת אודות נתוח להוציא בלוטה וכו'. והנה כבכל עניני נתוחים . . צריך לשאול דעת מומחים במקצוע . . והתייעצות שנים שלשה יחד הרי תשועה ברוב יועץ . . יהי רצון שיאיר מזלם במילוי משאלות לבבם לטובה. בברכה".

משה עמד נדהם. מה הסיכוי שהרבי שליט"א מלך המשיח יענה לו במכתב מפורש בדיוק על ניתוח בבלוטה?!... (ע"פ חיפוש במאגר טקסט של כל האגרות קודש, זוהי הפעם היחידה בכל עשרות כרכי האגרות קודש, בה מדובר על ניתוח בבלוטה! מ. ל.)

ע"פ תשובת הרבי שליט"א מלך המשיח, התייעץ משה עם עוד רופאים אודות אפשרויות הטיפול, אך הרופאים כולם היו תמימי דעים שאכן הוא מוכרח לעשות ניתוח.

משה החליט לעשות את הניתוח. אלא שבמצבו הכספי הדחוק, הוא לא יכל להרשות לעצמו לעשות את הניתוח אצל הפרופסור המומחה, ולכן החליט לעשות את הניתוח בבית רפואה ציבורי.

הוא התעודד מכך שמכיוון שהוא עושה את הניתוח לפי הוראה של צדיק, בוודאי הניתוח יצליח, אפילו אם הוא לא ייעשה ע"י המנתח הכי מומחה...

משה התאשפז בבית הרפואה 'העמק' בעפולה. לקראת הניתוח מדווחת לו מזכירת המחלקה בבית הרפואה, שאת הניתוח שלו יערוך פרופסור פלוני. משה שומע את השם ולרגע לא מאמין למשמע אוזניו: הרי זה שמו של הפרופסור הגדול שאצלו רצה לעשות את הניתוח!

במקום לשלם סכום גדול עבור ניתוח אצל הפרופסור הבכיר בקליניקה פרטית, הוא קיבל את אותו מומחה, במימון קופת הבריאות, מבלי לשלם על כך כלום...

הניתוח הצליח בהצלחה מלאה ברוך השם. לאחר הניתוח סיפר משה למנתח אודות התשובה באגרות קודש שהביאה אותו לעשות ניתוח, ואודות העובדה שרצה לעשות את הניתוח אצלו, והנה משמיים זימנו שכך אירע.

למשמע תגובתו של הפרופסור, הוכה משה בתדהמה בפעם השלישית: "דע לך שזוהי פעם ראשונה בחיי שאני מנתח בבית הרפואה הזה! באתי משמיים בשבילך"... 

שתי תשובות במכתב אחד

יש בעל הבית לבירה זו!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...