• ב"ה ימות המשיח!
  • ה' אייר התשפ"ד (13.05.2024) פרשת קדושים

שתי תשובות במכתב אחד

שני בחורים ליטאיים התקרבו לעמדה. יוסף שמואל כהן, בחור חב"די שאייש את העמדה, פנה אליהם והסביר להם כיצד כותבים לרבי שליט"א מלך המשיח. שניהם מאוד התלהבו, האחד התיישב מיד והחל לכתוב במרץ, אולם השני הסתודד עם הבחור שהפעיל את העמדה
שתי תשובות במכתב אחד
עמדת הכתיבה באגרות קודש
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

לפני שלושה שבועות, מוצאי שבת כ"ה טבת, בני ברק. המונים, אדמו"רים, רבנים ותלמידים, צעירים ומבוגרים, נראו צועדים, חבושים בבגדי השבת, לעבר אולם רחב ידיים במרכז העיר, שם נערכה ההתוועדות הגדולה שע"י ארגון 'יפוצו מעיינותיך', לרגל יום ההילולא של אדמו"ר הזקן, מחבר ספר התניא והשולחן ערוך.

במרכז האירוע הושק כרך חדש בסדרת התניא המבוארת: 'אגרת התשובה' – תניא עם ביאור למבקשי השם (לרכישה yafutsu.com).

בנוסף, האירוע כולל דברי תורה עשירים ועמוקים, ניגוני נשמה מעוררים, יריד ענק של ספרי חסידות במחירים מוזלים, והזדמנות לחזק את התקשרותם עם ראש בני ישראל, הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח.

באחד ממבואות הכניסה לאולם, ממוקמת עמדה בה ניתן לכתוב בנחת ובריכוז לרבי שליט"א מלך המשיח ולקבל את תשובתו באמצעות האגרות קודש.

בשולחן יושבים בחורים מישיבות חב"ד שמקבלים בברכה את המבקשים לכתוב, מדריכים אותם, מסבירים להם את המשמעות של הכתיבה ורואים עשרות סיפורי ניסים במוחש ממש.

שני בחורים ליטאיים התקרבו לעמדה. יוסף שמואל כהן, בחור חב"די שאייש את העמדה, פנה אליהם והסביר להם כיצד כותבים לרבי שליט"א מלך המשיח. שניהם מאוד התלהבו, האחד התיישב מיד והחל לכתוב במרץ, אולם השני הסתודד עם הבחור שהפעיל את העמדה. הוא אמר לו שהוא מאוד רוצה אך אין לו מה לכתוב...

הבחור החב"די חשב לרגע ואז הציע: תבקש את הגאולה! את זה וודאי גם אתה צריך... הבחור לקח את הדברים ברצינות והתיישב לכתוב לרבי שליט"א מלך המשיח שהוא מבקש שתבוא הגאולה השלימה.

הוא פתח את ה'אגרות קודש', קרא לכמה רגעים, ואז הכריז בהתפעלות שוב ושוב: "אני לא מאמין! אני לא מאמין!"...

המענה היה בכרך יב של האגרות קודש, בעמודים קמ-קמא. בעמוד הימני דובר על הזכות העצומה להשתתף בהתוועדות לכבודו של בעל התניא...

ובעמוד השמאלי היה כתוב כך: "במענה על מכתבו . . בו כותב אשר עד עתה למד בישיבה כל היום כולו . . ורצונו לצאת מהישיבה עתה ולהכנס ללמוד אומנות . . והנה אם לקולי ישמע . . במשך שנה הבאה יסיח דעתו מכל וכל מבקשת "תכלית" בלשון העולם, וילמוד תורה בלי חשבונות ובהתמדה ובשקידה גדולה.

...יש מקום לחשוב אשר המלך זקן וכסיל (-היצר הרע) . . יתחפש באיצטלא של טענות מטענות שונות . . וכדי למעט בלבולים האלו . . יקבע לימוד בכל יום במאור שבתורה זוהי פנימיות התורה . . בברכה לבשורות טובות".

בנוסף נכתב שם על מאמר הגמרא שישנם שני דברים שאדם אינו יודע, מתי בן דוד בא וממה הוא יתפרנס ומה שיביא את שני הדברים זה ללמוד בשקידה והתמדה.

'קיבלתי עכשיו תשובה גם על מה שלא כתבתי עליו בכלל', הוא אמר. 'על מה לא כתבת'? התעניין הבחור, והוא סיפר שהוא עומד בניסיון מאוד קשה, בזמן האחרון מציעים לו עבודה באחד מאולמי השמחות באיזור, משם הוא יכול להרוויח מעט דמי כיס, אך לצורך כך הוא יאלץ להתחמק מאחד מסדרי הישיבה. עכשיו, כשאני יודע מהתשובה שזכיתי לקבל עד כמה חשובה שעת הלימוד שלי ועד כמה שזה מה שיביא לביאת בן דוד, אין סיכוי שאוותר על שעת הלימוד. 

הקב''ה לא נשאר חייב

יש בעל הבית לבירה זו!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...