• ב"ה ימות המשיח!
  • ה' אייר התשפ"ד (13.05.2024) פרשת קדושים

אין מה לדאוג

באותו לילה, בשעה מאוחרת כשכולם כבר ב"ה בבית, ישב ר' לוי וכתב לרבי שליט"א מלך המשיח על השיעור השבועי אותו הוא מארגן מידי שבוע, שגם באותו יום הוא לא ויתר עליו
אין מה לדאוג
לוי האבא, מחזיק את בתו דבורה לאה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

את אותה שיחת טלפון, לא תשכח גב' חנה מושקא פוגאטש מביתר עילית. על הקו היתה מנהלת המעון של בתה דבורה לאה תחי', "לפני כמה דקות היא שתתה מטרנה חלבית. וכעת היא מקיאה המון ויש לה כתמים סביב העיניים. זה לא נראה טוב".

הטלפון הבא היה לבעלה, ר' לוי שיאסוף אותה למעון. כשהגיעו, הילדה כבר התאוששה ונראתה כרגיל ב"ה.

האם תיארה זאת: "חזרתי מהעבודה מהגן שמחוץ לעיר, ופגשתי תינוקת שמחה וחייכנית כשהכל נראה בסדר חוץ מסימני פריחה על הצוואר. הרופא שבדק אותה אמר שאכן ניכרים סימני אלרגיה, אבל מכיוון שאכלה דברים נוספים באותו יום, כדאי לנסות שוב רק מטרנה חלבית ולראות מה תהיה התגובה".

בפעם הבאה קיבל לוי שיחת טלפון דחופה: "תגיע מיד למעון". כשהגיע למקום ראה ארבע ניידות של אירגוני ה'הצלה' מחוץ למקום... התינוקת היתה כבר בניידת טיפול נמרץ, בידי האם, לאחר זריקת אפיפן לנטרול אלרגיה קשה.

עוד באותו ערב, הסבירו הרופאים כי התינוקת אלרגית לחלבי וחייה משתנים מעכשיו והלאה. "אבל איך היא תסתדר? מי יוכל לשמור עליה כל היום במעון?" שאלה האם, והם ענו שקיימת אפשרות לקבלת סייעת צמודה למשך שעות היום.

"מתי יהיה אפשר לעשות בדיקה חוזרת כדי לראות אם זה חלף"? ביררה בנסיון להבין, והם השיבו כי רק כאשר ימלא לה שנה. "בדרך כלל זה לא מצוי שמשהו כזה עובר כל כך מהר".

באותו לילה, בשעה מאוחרת כשכולם כבר ב"ה בבית, ישב ר' לוי וכתב לרבי שליט"א מלך המשיח על השיעור השבועי אותו הוא מארגן מידי שבוע, שגם באותו יום הוא לא ויתר עליו. במכתב, שנפתח בכרך ט"ו בעמוד קסה, נאמר על ל״ג בעומר, על החזקת שיעורי תורה וחיזוק הפצת המעיינות.  בסוף אחד המכתבים נאמר (מתורגם מאידיש): "...ומה שכותבת שהיא רגישה, בזה כלל אין מה לדאוג".

אך למחרת מתברר שזה הרבה יותר קשה. לא פשוט להכניסה למעון ללא סייעת צמודה, אך היא לא מקבלת לזה אישור כל כך מהר. מתחילה סאגה שאורכת שבועות ארוכים, אך שום דבר לא זז...

רק לאחר תקופה ארוכה אושרה לה סייעת לשעתיים בלבד! "אני לא יכולה לעשות עם זה כמעט כלום", אומרת האם אך אין עם מי לדבר...

בשלב זה, היא מחליטה לשנות אסטרטגיה, "אני מעוניינת לבצע בדיקה חוזרת של האלרגיה. הרופאים אמרו לנו שבגיל שנה זה אפשרי, וכבר חלפו מאז כמה חודשים". אך האחות מהעבר השני של הקו, לא משתכנעת. "לפי התגובה החריפה שהיתה לה אז, זה לא חולף בתוך כמה חודשים, ובכלל התור הבא לבדיקה הוא בעוד כמה חודשים".

בשלב זה שוב הפעילה האם לחץ וביקשה תור מהיר יותר. ואחרי שעה ארוכה נקבע לה תור שבדיוק התפנה לשבוע הבא, ללא כל תקווה מצד הצוות.

הרופאה שקיבלה אותם לבדיקה, התעניינה במקרה והגיבה מייד, אין סיכוי שאחרי תגובה כה חריפה משהו בכלל התחיל להשתנות, אך ההורים סיפרו לה על ברכת הרבי שליט"א מלך המשיח, והיא השתכנעה לבדוק את התינוקת.

התוצאות הממו את כולם: "אין לה אלרגיה לחלבי! אין הסבר למה שמתחולל כאן!" אמרה הרופאה להורים המאושרים, שהבינו את דברי הרבי שליט"א מלך המשיח: "אין מה לדאוג". 

חג הגאולה הפרטי

יש בעל הבית לבירה זו!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...