• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

ברוך השם העסק תקוע!

בפעם השלישית שהעסקה כמעט הבשילה לחתימה וברגע האחרון נפלה, כבר נשבר הרב מינץ. היה לו שברון לב מהמאמצים הרבים שהשקיע ולבסוף ירדו לטמיון • סיפור מופת מהרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות האגרות קודש
ברוך השם העסק תקוע!
הרב חיים מינץ
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

'אני כבר לא יכול יותר! זה גדול עלי! אולי הגיע הזמן שאארוז את חפצי ואסתלק מכאן', חשב לעצמו הרב חיים מינץ, שליח חב"ד בבל-אייר שבקליפורניה.

הרב מינץ פועל במקום שנים רבות בהפצת היהדות והחסידות. עם השנים הלכה והתרקמה סביבו קהילה יפה. סלון ביתו הפך לאולם תפילות ביום השבת קודש.

כטבעם של דברים טובים, כמות המתפללים בביתו של הרב מינץ הלכה וגדלה. הסלון הביתי כבר נהיה צפוף ובנוסף, ילדיו הקטנים של הרב מינץ ששיחקו בביתם, התרוצצו בין המתפללים והפריעו לתפילה. המצב כבר הפך לבלתי נסבל. הוחלט שמוכרחים למצוא משכן קבע לבית הכנסת.

הרב מינץ נכנס לעובי הקורה וטרח רבות בחיפושים אחר נכס מתאים לרכישה, אך כל טרחותיו היו לשווא: הוא לא הצליח למצוא מבנה מתאים. מספר פעמים כבר היה נראה שהנה נמצא הנכס הראוי להיות בית כנסת, אך בכל פעם משהו השתבש והעסקה לא יצאה לפועל. 

בפעם השלישית שעסקה כמעט הבשילה לחתימה וברגע האחרון נפלה, כבר נשבר הרב מינץ. מן הצד האחד היה לו שברון לב מהמאמצים הרבים שהשקיע בחיפוש נכס מתאים ולבסוף ירדו לטמיון, ומן הצד השני הוא חש מרמור וחוסר הערכה של חברי הקהילה, שחשבו שהוא לא עושה מספיק בשביל למצוא מקום טוב לקהל המתפללים. 

הרב מינץ הרגיש שזה גדול עליו. שהוא לא מסוגל. מחשבות ייאוש החלו לכרסם במוחו, שאולי אכן הוא לא האיש המתאים בשביל להיות שליח ראוי למקום הזה. אולי הגיע הזמן שיפנה את מקומו לטובת מישהו אחר שכן ידע לעשות את העבודה...

הוא הרגיש שהוא מוכרח לקבל הכוונה וסימן מהרבי שליט"א מלך המשיח, האם עליו להמשיך בשליחותו. בלב כבד ומיואש, העלה הרב מינץ את מצוקתו הגדולה על הכתב, הכניס באקראי בין כרכי האגרות קודש ופתח את הספר. היה זה כרך יח עמוד רסו-ז.

הרב מינץ עבר על העמודים במהירות, מחפש התייחסות לנושא עליו כתב. בצד ימין הוא לא ראה דבר על הנושא, בצד שמאל הופיע מכתב למישהו שאושפז בבית רפואה. הוא הרי לא מאושפז, אז לכאורה – הוא חשב – גם זה לא קשור אליו. הוא כבר פנה לסגור את הספר כשבליבו התחושה: 'הרבי שליט"א מלך המשיח לא ענה לי. זה כבר סימן ברור באיזה כיוון עלי להמשיך'...

אך רגע לפני שסגר את הספר, משהו פנימי עצר אותו. הוא הסתכל שוב על הדף ולפתע הבחין: המכתב הינו מתאריך י"ב אדר שני תשי"ט – התאריך המדוייק של יום הולדתו! נו, אז כן יש פה משהו שמכוון אליו. אם כך אז צריך להסתכל שוב, אולי ימצא מה המסר שהרבי שליט"א מלך המשיח רוצה להעביר לו.

הוא החל לקרוא את המכתב מתחילתו. "במענה למכתבה בו כותבת אודות עיכוב טיפול הרפואי . . ובודאי גם בזה יקויים הפתגם הידוע כל העכבה לטובה . . בברכה לבשורות טובות". 'הנה המסר!' צהל הרב מינץ, 'העיכוב הוא לטובה ובקרוב יהיו בשורות טובות!'. הרב מינץ חש סוף סוף שהוא מתמלא עידוד ותקווה.

זמן קצר לאחר מכן, הופיע נכס חדש בשוק הנכסים המוצעים למכירה: בניין גדול במיוחד שהיה שווה 25 שנים קודם לכן 2,000,000 דולר! אלא שסיבות שונות הביאו לכך שבעלי הנכס לא הצליח להשתמש בו תקופה ארוכה ולכן הוא הסכים למכור אותו במחיר הפסד - 550,000 דולר בלבד! כרבע משוויו האמיתי של הבניין...

אכן העכבה לטובה! וברכת המלך המשיח לבשורות טובות – התקיימה.  

שליחות מצילה חיים

60,000 שכמעט הלכו לפח...

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...