• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

שליחות מצילה חיים

כשפגע הרכב בעוצמה בחיים אורני, לא נתנו לו הרופאים סיכויים רבים לשרוד. אשתו, שעובדת כגננת קיבלה תשובה מהרבי שליט"א מלך המשיח להמשיך לעסוך בחינוך, אך דבר לא הכין אותה לגלות שיחות שלא נענו מבית הרפואה כשהיא היתה עסוקה במסיבת הסיום
שליחות מצילה חיים
הרב אורני בכיתת הלימוד
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

הרב חיים אורני, חסיד חב"ד תושב ביתר עילית, נכנס בשערי תלמוד תורה חב"ד בבית שמש. הוא הגיע לראיון עבודה. צוות הנהלת התלמוד תורה, בראשות המנהל המסור הרב יחיאל קופצ'יק, התרשמו מכישרונותיו והודיעו לו שהם ישמחו לקבלו להיות מחנך של כיתה ו' בשנת הלימודים הבאה. הוא יצא מהמתחם כשהוא שמח וטוב לב על הדרך החדשה שנפתחת בפניו.

שבוע ימים לאחר מכן, ביום שישי, כשירד הרב אורני מנסיעה באוטובוס פגע בו רכב חולף שנהג במהירות מופרזת. הוא פונה לבית הרפואה כשהוא מחוסר הכרה, סובל מחבלת ראש קשה, שברים בגולגולת ודימום תוך גולגולתי...

הרופאים היו פסימיים לגבי סיכוייו לשרוד אפילו את השבת הראשונה. הרב אורני היה מורדם ומונשם, מחובר לריבוי מכונות רפואיות. לאחד מבני המשפחה שהיה צריך לנסוע לחו''ל, המליצו הרופאים להמתין. "ייתכן שתצטרך להיות כאן עם המשפחה בשעתם הקשה", הם אמרו לו... ביום לא בהיר אחד זיהו הרופאים קריסת מערכות בגופו של הרב אורני. מערכת הנשימה והריאות כבר חדלו לתפקד. הרופאים ראו כיצד השליטה במצב בורחת להם מבין האצבעות. הם כבר קראו לאשתו לבוא להיפרד ממנו... בפועל, באופן ניסי, גופו המשיך לשרוד והוא נשאר בחיים, מחובר למכשירי ההנשמה.

עבור המשפחה המצב היה קשה מנשוא. בבת אחת עצרו החיים ממסלולם. במקום לקום בבוקר, לפזר את הילדים במוסדות החינוך ולרוץ לעבודה, נאלצה אשתו לרוץ מידי בוקר לבית הרפואה. גברת אורני לא הצליחה להתמודד עם עומס החיים הגדול שנפל עליה כעת – גם להמשיך בטיפול השוטף בענייני הבית והדאגה לילדים, גם לשהות לצד מיטתו של בעלה בבית הרפואה ולהתעדכן כל העת מהרופאים מה המצב ומה אפשר לעשות, וגם להמשיך בעבודתה בחינוך כגננת בגן חב"ד – היו מעל לכוחותיה. היא הרגישה שהיא מוכרחת לעזוב בינתיים את העבודה כדי להיות יותר שעות ביום לצד בעלה.

אך כשכתבה לרבי שליט''א מלך המשיח אודות מצבו החמור של בעלה ורצונה לקחת לבינתיים הפסקה מעבודתה בחינוך, קיבלה באמצעות האגרות קודש תשובה ברורה: אל תפסיקי את עבודתך בחינוך! המשיכי בכך לפחות זמן מועט ביום. זוהי זכות חשובה ואין לוותר עליה!

היתה זו הקרבה וקושי נפשי גדול עבורה. אין זה פשוט לאישה לקום בבוקר וללכת לעבודה, כשהיא יודעת שברגעים אלו ממש בעלה נאבק על חייו... אבל הרבי שליט''א מלך המשיח כתב שזה מה שעליה לעשות, ומתוך מאמץ רב היא המשיכה להתמסר לעבודה בחינוך ילדי ישראל.

היה זה לקראת סוף שנה, ימים בהם ידיהן של הגננות עמוסות בעבודה יותר מכל השנה, בהכנות הרבות למסיבת סיום השנה בגן. הגברת אורני, בכוחות על אנושיים, הקדישה את כוחותיה הגופניים והנפשיים בהתמסרות גדולה להצלחת המסיבה.

עם סיום המסיבה המוצלחת, הבחינה הגברת אורני במספר שיחות שלא נענו מבית הרפואה. ליבה החל להלום בפראות. היא הזדרזה כל עוד נפשה בה להגיע לבית הרפואה... וכשהגיעה לבית הרפואה הוכתה בתדהמה. בעלה שכב על מיטתו ללא המכשירים הרבים שהסתירו את פניו כבר חודש ימים. "מה זה אומר?", פנתה מהוססת לצוות הרפואי שנכח סביב. "גברת", השיב לה הרופא בחיוך נרגש, "בעלך התעורר! הוא נושם כעת בכוחות עצמו"...

תוך זמן מועט הישתקם הרב אורני לחלוטין ממצבו הרפואי וחזר לשליחותו בחינוך ילדי ישראל, השליחות שהצילה את חייו.  

האח האבוד נמצא דרך ברכה ב'אגרות קודש'

60,000 שכמעט הלכו לפח...

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...