• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

מענק יציאה לשליחות

אחרי הליכה של כשבעים קילומטר לאורכה של ניו יורק, במסגרת ה'תהלוכה' המסורתית כהוראת הרבי שליט"א מלך המשיח, חש הת' שניאור זלמן הכהן אוריאן כי גופו נכנע למאמץ, אך שיחת טלפון מפתיעה שינתה את הכל
מענק יציאה לשליחות
הבחור שניאור זלמן אוריאן
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

בקושי רב הוא 'סחב' את רגליו למיטה, מרגיש שהוא כבר לא מסוגל לעמוד. כאילו בשביל 'להשלים' את התמונה, תקף אותו גם צינון כבד, שיעולים תכופים וחום. הוא הרגיש שהגוף דורש את שלו, כאילו 'שולח חשבונית' על המאמץ שנדרש ממנו לאחרונה...

היה זה בסיומו של חודש תשרי תשע"ז. הבחור שניאור זלמן אהרון הכהן אוריאן הגיע כמו רבים וטובים להסתופף בחודש החגים בצילו של הרבי שליט''א מליובאוויטש מלך המשיח, בבית "770" המפורסם שבניו-יורק. ימי החגים במחיצת הרבי שליט''א מלך המשיח מעניקים לכל השוהים במחיצתו עוצמות אדירות של אור, שמחה, אמונה ואהבה, אך גם דורשים מאמץ גופני עצום שלא כל אחד מסוגל אליו:

בחג הסוכות רוקדים החסידים בשמחת בית השואבה - כל לילה, כל הלילה, כשמגיע הבוקר יוצאים לזכות יהודים בנטילת ארבעת המינים, וכשמגיע הלילה חוזרים לרקוד ולשמוח כל הלילה... בסיומו של השבוע המתיש מחכה 'הדובדבן שבקצפת': 48 שעות של ריקודים לרגל שמיני עצרת ושמחת תורה, במהלכם גם יוצאים ל'תהלוכה':

'תהלוכה' זו היא עוד אחת מיוזמותיו הרבות של הרבי שליט''א מלך המשיח: ללכת בימי החגים לבתי כנסת מרוחקים, לחזור בפני הקהל דברי תורה וחסידות ולרומם את השמחה לכבוד החג. ישנה קשת רחבה של מרחקים אליהם צועדים החסידים, אך ה'מהדרין מן המהדרין' צועדים עד לרובע 'ברונקס' הנמצא בקצה השני של ניו-יורק הגדולה. מדובר 'סך הכל' על ארבע וחצי שעות רצופות של הליכה מהירה - לכל צד! כ-70 ק''מ במצטבר! מידי שנה מחדש חוזרת על עצמה התופעה של בחורים חסונים, בוגרי יחידות קרביות בצה''ל שחזרו בתשובה, שבטוחים שיצלחו בקלות את המסע האדיר הזה, אך כשיוצאים לדרך הם מגלים שזה למעלה מכוחותיהם...

באותו חודש תשרי, הבחור שניאור זלמן אוריאן אימץ מאוד את גופו, הקפיד להשתתף בריקודי שמחת בית השואבה וגם יצא ל'תהלוכה' לרובע ברונקס המרוחק. לא פלא היה שעם סיומם הוא חש כאבים עצומים ברגליים וחולשה כללית בכל הגוף.

בשכונת רוממה בירושלים שוכנת ישיבת 'ופרצת' בראשות הרב שקד מיינר. בימי חודש תשרי סיכם הרב מיינר עם שניאור זלמן שלאחר החגים יבוא להיות שליח בישיבה בירושלים. 'שליח בישיבה' אף היא יוזמה חינוכית של הרבי שליט''א מלך המשיח, במסגרתה הבחורים הבוגרים משתבצים בישיבות לצעירים ומחזקים את אווירת הלימוד וההנהגה החסידית בקרב הצעירים. כשבועיים חלפו מאז חזר שניאור זלמן לארץ. הוא חפץ לנסוע כבר לישיבה אך מצבו הבריאותי הכריח אותו להמשיך לנוח בבית.

ביום בהיר אחד התקשר אליו הרב מיינר. בפיו הייתה בקשה: אולי בכל זאת יוכל לעלות לירושלים? בישיבה נערכו להתוועדות חגיגית של קבלת פנים לשלוחים בישיבה והיה חבל שרק הוא יחסר מהחגיגה. שניאור זלמן רצה בכל מאודו לעלות לישיבה אולם הוא חשש לחולשתו הגופנית. הוא החליט לפנות לרבי שליט''א מלך המשיח ולשטוח את מצוקתו. 

התשובה שקיבל באמצעות האגרות קודש היתה מדהימה (כרך יא עמוד קעב): היה זה מכתב מהרבי שליט''א מלך המשיח לבחור ישיבה, בו נמצאת ההוראה לפנות לרב מסויים ב... שכונת רוממה ירושלים! הספק נפתר. שניאור זלמן ארז מזוודה בזריזות ועלה לאוטובוס לכיוון הישיבה.

אך הפלא התרחש כשהגיע לישיבה וגילה שכל הכאבים והחולשה הנוראית מהם סבל כבר מספר שבועות – נעלמו לחלוטין. הרבי שליט''א מלך המשיח פעל ששניאור זלמן יבריא באחת, על מנת שיוכל לפעול מתוך שמחה וטוב לבב להצלחת השליחות.   

מכיר הנשמות

60,000 שכמעט הלכו לפח...

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...