• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ז ניסן התשפ"ד (25.04.2024) פרשת מצורע

מכיר הנשמות

עידן הסתובב מבואס במדרחוב בירושלים אחרי שנפרד מחברתו איתה תכנן להתחתן, כאשר פגש את הרב דורון אורן. יחד איתו כתב עידן לרבי מלך המשיח שליט"א על תחושותיו, וקיבל תשובה שהפתיעה אותו יותר משדמיין..
מכיר הנשמות
הרב דורון אורן
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

"כבוד הרב, אני חייב שתיתן לי ברכה! אני ממש מתוסכל ושבור מהמצב"... "אם אתה רוצה ברכה אמיתית, עם כח שמיימי לפתוח את צינורות השפע ולהביא לך באמת ברכה גדולה במה שאתה צריך – אז תבוא יחד איתי למרכז משיח וגאולה במרחק של מספר דקות הליכה מכאן, ונכתוב יחד בקשת ברכה לרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח!".

היה זה הרב דורון אורן, משלוחי הרבי שליט"א מלך המשיח בירושלים, שיצא כהרגלו לזכות יהודים במצוות ולעורר אותם להתכונן לקראת בוא הגאולה השלימה. באחת החנויות הקבועות במסלול שלו עובד בחור בשם עידן. עידן כבר היה בן 26. הוא שאף למצוא במהרה את בת זוגו ולהקים יחד בית בישראל, אך בינתיים הוא לא הצליח להתקדם לחתונה באופן מעשי. לא רק שלא הצליח להתקדם אלא שגם הרגיש שהמצב נסוג לאחור...

משך תקופה ממושכת הכיר עידן נערה בת גילו, עימה חשב שיזכה להקים בית בישראל, אולם לאחרונה הקשר ביניהם עלה על שרטון והם נפרדו כל אחד לדרכו. עידן הרגיש ששאיפתו למצוא את הזיווג המיועד לו משמיים ולהצליח להתחתן - בורחת ממנו שוב ושוב. תסכולו הלך וגבר.

בדיוק באותם ימים פגש עידן את הרב דורון אורן, שכזכור הציע לו לכתוב ולבקש את ברכתו של הרבי שליט"א מלך המשיח. עידן הגיע למרכז משיח וגאולה, עשה את כל ההכנות הרוחניות הנדרשות לפני כתיבת בקשת הברכה, קיבל על עצמו החלטה מעשית של התחזקות בתחום הרוחני, כנהוג, והכניס את מכתבו בין כרכי האגרות קודש.

המענה עבורו הופיע בכרך ז עמוד רלה. עידן החל לקרוא את התשובה ומיד קרא בהשתאות: "וואו! אני לא מאמין! תראה מה כתוב פה. באמת בעוד כמה ימים יש לי יום הולדת!"... במכתבו לא הזכיר כלל עידן את יום הולדתו שיחול בשבוע הבא, אבל הרבי שליט"א מלך המשיח שמכיר את נשמתם של כל יהודי ויהודיה בכל העולם כולו – לא שוכח עניין כל כך חשוב, והוא מנצל כל הזדמנות שיש כדי לעורר יהודים להתחזק עוד יותר במצוות ולהתקרב אל ה'.

במכתב מדריך אותו הרבי שליט"א מלך המשיח את המנהגים בהם מציינים יום הולדת בצורה יהודית, שתביא תועלת וצמיחה בעבודת ה'. וכה נכתב שם: "במענה על הודעתו מיום הולדת שלו, הנה בטח יעלה לתורה בשבת קודש הבאה עלינו לטובה, וביום ההולדת עצמו יתן לצדקה קודם התפילה בבוקר ולעת מנחה, וכן, ככתוב ב"היום יום" – י"א ניסן – יתבודד לשעה וילמוד מאמר חסידות במקום שליבו חפץ, אבל אדעתא דנפשיה (- כלומר מתוך כוונה לתקן את עצמו). ומה טוב אשר בשבת קודש שלאחר זה יחזור את המאמר, כולו או על כל פנים חלקו, בחבורה".

בסיום המכתב המתינה לעידן הפתעה נעימה... "יתן השם יתברך שיהיה לאריכות ימים ושנים טובות, ובעליה בתורת הנגלה והחסידות, ובקרוב ממש ימצא זיווגו הטוב לפניו בגשמיות וברוחניות גם יחד". עידן ממש התרגש למקרא השורות האחרונות. הייתה כאן ברכה מפורשת שבקרוב הוא ימצא את זיווגו!

אבל גם עידן לא תיאר לעצמו באיזו מהירות הוא ימצא את השידוך הטוב עבורו... הכתיבה לרבי שליט"א מלך המשיח הייתה ביום רביעי. בשבת אכן הגיע עידן לבית הכנסת ועלה לתורה, כפי שהיה כתוב במכתב. גם את שאר ההוראות כיצד צריכה להיראות יום הולדת של יהודי – הוא השתדל לקיים. במוצאי שבת התקשר אליו אחד ממכריו בהצעה להכיר לו נערה כלשהי שלכאורה מתאימה עבורו...

ביום שלישי השבוע, ראש חודש סיון תשפ"ב, הם נישאו זו לזה בשעה טובה.   

כוחו של המשלח

יש בעל הבית לבירה זו!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...