• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

כוחו של המשלח

מה עושה שליח שזמן קצר לפני התהלוכה מגלה כי כל השקעתו עלולה לרדת לטמיון ועדיין אין לו את הסכום הגדול הדרוש להוצאות התהלוכה? כותב לרבי שליט"א מלך המשיח
כוחו של המשלח
הקהל הגדול בכינוס ל"ג בעומר
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

מספר אחד משלוחי הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח בארץ הקודש: בכל רחבי הארץ נערכים ביום ל"ג בעומר כינוסי ותהלוכות ילדים, לאור קריאתו של הרבי שליט"א מלך המשיח לנצל את יום ההילולא של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי כדי לספר לילדים על דמותו ולקחת לימוד לחיינו מדרכיו.

גם בבית חב"ד שלנו התחלנו לעבוד כשלושה שבועות לפני ל"ג בעומר על עריכת אירוע גדול לכבוד היום המיוחד.

בתחילת ההתארגנות ניסיתי להאציל סמכויות על ידידים, שיואילו לקחת חלק מהתפקידים, אך בפועל אותם ידידים לא מצאו זמן לזה והמשימות הרבות חזרו כולם אלי.

במשך כשבועיים וחצי עבדתי בכל הכח להצלחת האירוע, אך ככל שהתקדמה העבודה כך עלה וכירסם בי החשש יותר ויותר: מהיכן אביא את הכסף למימון כל ההפקה הגדולה? הסכום שעמד לרשותי באותו זמן עמד על 0 שקלים...

יומיים לפני האירוע ישבתי בערב עם רעייתי וסיפרתי לה על התקדמות העבודה, ואז, תוך כדי שיחה, פתאום גילינו כמה 'חורים' יש בתכנית ובהפקה, דברים שעוד לא סגורים ועלולים לחבל בהצלחת האירוע, אין סיכוי שנספיק לסדר אותם עד ל"ג בעומר.

זו הייתה 'סטירת לחי' עבורי. שבועיים וחצי של עבודה מאומצת עלולים להתנקז לאירוע צולע ולא מוצלח בגלל שורת דברים משמעותיים שנפלו בין הכסאות. נפלתי לרפיון ידיים מאין כמוהו. כל המרץ הגדול נעלם ואת מקומו מילאה כעת תחושת חדלון וייאוש... 

למחרת בבוקר קמתי ברוח נפולה. לא הצלחתי 'להתניע' את היום והרגשתי שאני מוכרח לפנות אל המשלח, הרבי שליט"א מלך המשיח – הוא בוודאי ידע איך לעודד אותי ולסדר את הענינים.

פניתי במחשבה אל הרבי שליט"א מלך המשיח, שטחתי את המצב העגום בו נמצאת העבודה על התהלוכה ואת מצב רוחי השפוף בעקבות זה וביקשתי עזרה ועידוד. התשובה שהתקבלה באגרות קודש, כרך ט עמוד קנג, הייתה מדויקת להפליא. היה בה כדי לנסוך בי כוחות עצומים של עידוד ושמחה:

"בנועם קבלתי מכתבו . . ויהי רצון אשר בחדש גאולה של נשיאנו כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר, הנה נגאל, כל אחד ואחד מאתנו, מכל עניינים המבלבלים ממנוחת הנפש והרחבת הדעת . . בברכת הצלחה בכל הנ"ל".

הרבי שליט"א מלך המשיח מנחה שם במכתב, שעל ידי ההתקשרות לנשיא הדור יש כח להיגאל מכל העניינים שמפריעים למנוחת הנפש (- חוסר הרוגע הנפשי שהיה לי מהחשש שהאירוע יכשל), וכן זה פועל הרחבת הדעת (היינו להיגאל מהפחד מהיכן אשיג את הכסף, ולהיות בנפש במצב של הרחבה).

עלי לזכור שאני רק שליחו של הרבי שליט"א מלך המשיח, ועלי לפעול בכל כוחי להצלחת התהלוכה, אבל יחד עם זאת לדעת שבסוף הצלחת האירוע היא עניין של הרבי שליט"א מלך המשיח והוא הרי מביא ברכה והצלחה, ממילא אפשר להיות במנוחה וביטחון שבסוף הכל יצליח! קראתי את המכתב שוב ושוב וזה פשוט נתן לי כח. נכנסתי לשלווה ושמחה וממילא שוב ללהט עשייה.

ואכן, ראינו את הברכה. באירוע השתתף קהל עצום, גדול בהרבה מהמצופה, כולם נהנו מאוד והתגובות החמות זרמו אלי בשטף. גם המימון הגיע באורח פלא: שעה אחת של השתדלות מצידי בליל ל"ג בעומר הניבה את התקציב כולו! סייעתא דשמיא כזו לא ראיתי מעולם, ומדובר בסכומים של עשרות אלפי שקלים...   

ילד של משיח

60,000 שכמעט הלכו לפח...

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...