• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

בראשון לציון התכוננו לגאולה ב'ערב חב"ד'

תופעת ערבי חב"ד חוזרת ובגדול אלא שהפעם מגיעים המבקרים לתוככי ישיבת חב"ד שם מתקיימים בעבורם אירועים מיוחדים. אחד כזה התקיים לאחרונה בישיבת חב"ד ראשון לציון
בראשון לציון התכוננו לגאולה ב'ערב חב"ד'
חלק מהקהל באירוע
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

'ערב חב"ד' הוא מושג שקיים עוד מראשית הפעילות החב"דית בארץ הקודש ב'דור השביעי', כלומר בתחילת תקופת נשיאותו של הרבי שליט"א מלך המשיח. זהו כינוי לאירוע יזום מטעם חסידי חב"ד הכולל תכנית מוזיקלית והרצאה או שיחה על מהות תורת החסידות ותכלית האדם בעולמו. אירועים אלו נערכו בעיקר בקיבוצים ובמושבים בתיאום עם ההנהלה, וגם בערים גדולות במתכונת מורחבת יותר, בליווי הוראות מיוחדות מהרבי שליט"א מלך המשיח לגבי אופי הפעילות והפרטים הנוגעים אליה. בעקבות 'ערבי חב"ד' אלו זכו רבים להכיר באורה של תורת החסידות, והתקרבו ליהדות ולשמירת תורה ומצוות.

תוצאות של פעילות קבועה

'ערב חב"ד' שכזה התקיים לאחרונה בחג הגאולה י"ב תמוז, אך הפעם הפעילים והמרצים לא נסעו לקיבוץ כלשהו ברחבי הארץ, אלא קהל המשתתפים הוזמן להגיע אל תוככי ישיבת חב"ד בראשון לציון. "הערב הזה הוא למעשה תוצאה של פעילות קבועה של תלמידי הישיבה, במסגרתה נוצר קשר אישי עם יהודים רבים, קשר שנשמר אחר כך בביקורים בישיבה או בלימוד טלפוני משותף, וכעת כאשר הזמנו אותם הם נענו ובאו בשמחה", מספר הת' מנחם מענדל גודי, מתלמידי הישיבה שסייע בארגון האירוע.

לקראת האירוע הוסב היכל הלימודים לאולם חגיגי ומעוטר בזרי פרחים, תאורה מיוחדת ושולחנות מעוצבים. בתחילת התוכנית הוקרא מכתבו של הרבי שליט"א מלך המשיח לאירוע, שהתקבל באמצעות ה'אגרות קודש'. בהמשך הערב דיבר מנכ"ל חברת 'ימות המשיח פתרונות תקשורת' הרב יעקב לנצ'נר המלמד בישיבה, והסביר כיצד חג הגאולה שייך לכל אחד, והגאולה הפרטית מובילה אותנו לגאולה הכללית של העולם כולו.

קשר אישי עם מלך המשיח

כחלק מהתוכנית, מקבלים על עצמם המשתתפים החלטות טובות בתחומים שונים. אצל תלמידי הישיבה זהו דבר תדיר לפגוש בהמשך שוב את המשתתפים, ולשמוע כיצד הם מקפידים על קיום ההחלטה שקיבלו על עצמם. "זו לא הפעם הראשונה שאנחנו עורכים ערב כזה", אומר גודי. "לאחר שראינו בפעמים הקודמות עד כמה חזקה השפעת האירוע על האורחים והידידים שהשתתפו בו, קיבלנו מרץ להתאמץ ולכנס שוב ושוב את הידידים להתוועדות רעים גאולתית".

המטרה המרכזית היא כמובן שכל אחד מהידידים יבין וירגיש כי הגאולה בפתח, ועל כל הפעולות כעת להיעשות לשם קבלת פניו של הרבי שליט"א מלך המשיח. בנוסף לכך ישנו דגש לפתח אצל כל אחד מהקהל קשר אישי עם הרבי שליט"א מלך המשיח, דבר המתבטא בקיום הוראותיו ובכתיבה אליו לעיתים תדירות לבקשת ברכה ולדיווח מהנעשה והנשמע בחיים האישיים. מטרה זו מתאימה לדבריו של החסיד הידוע הרב אברהם פריז, בדיון שהתקיים בשעתו באסיפת פעילים אודות השאלה על אלו נושאים יש לדבר ב'ערב חב"ד'. הוא הביע את דעתו ואמר: "לא צריך לדבר כלום. צריך לומר דבר אחד ויחיד – שיש רבי"! במילים אלו המחיש עד כמה חשוב לספר לקהל על הרבי שליט"א מלך המשיח עצמו, שכן כאשר קשורים אליו אז יש קיום אמיתי גם לכל התורה והמצוות בחיות ובשמחה.

מתכוננים לאירוע הבא

מנחם מענדל גודי משתף בתוכניות לעתיד: "הפעילות של תלמידי הישיבה בזמנים הפנויים מחוץ לשעות הלימודים הולכת וגדלה, ברוך השם, ואנחנו מקווים לאירועים נוספים כאלו בעתיד הלא רחוק. המכתבים של הרבי שליט"א מלך המשיח במענה לדיווחים שלנו, כמו גם התגובות החמות שקיבלנו מהמשתתפים, מעודדים אותנו לצעוד להמשך עשיה ברוכה, ואף להוסיף ולהרחיב. אנחנו מקווים ובטוחים כי עבור הערב הבא לא נצטרך להשקיע מחדש בעיצוב אולם הישיבה, שכן הרבה קודם לכן, מיד ממש, יתגלה הרבי שליט"א מלך המשיח, והאירוע יוכל להתקיים כבר בירושלים בבית המקדש השלישי, המקום המכובד והמפואר ביותר שקיים".  

הרי ירושלים: פעילות עם דור העתיד

סיום הרמב"ם שחל במוצאי שושן פורים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...