• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

הרי ירושלים: פעילות עם דור העתיד

למעלה מארבעים שנה, שתנועת הנוער צבאות השם פעילה עם ילדי ישראל, בהוראת הרבי שליט"א מלך המשיח. הצצה לפעילות הסניף בהרי ירושלים שמשפיע רבות על ילדי האזור
הרי ירושלים: פעילות עם דור העתיד
בשבת השנתית
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

ביטוי מפורסם של הרבי שליט"א מלך המשיח אומר כי החינוך של ילדי ישראל צריך להיות כך, שכאשר רק יביטו עליהם, מה יראו? משיח. בכיוון זה פועלים רבים העוסקים בחינוך, ואכן בימינו ובזמננו ניתן להבחין פעמים רבות בהתלהבות המיוחדת שיש לילדים בכל הקשור למשיח ולגאולה.

אחד המקומות בהם ניתן לראות פעילות נרחבת בנושא זה, הם היישובים אדם וכוכב יעקב – תל ציון, במועצה האזורית מטה בנימין. במקומות אלו מתנהלת פעילות קבועה עבור הילדים, במסגרת הסניפים של תנועת הנוער 'צבאות השם' שהוקמה על ידי הרבי שליט"א מלך המשיח לפני למעלה מ-40 שנה.

הכל מגיע מהילדים

"מדובר ברשת חוגים וכן פעילות שבועית קבועה, בה משתתפים למעלה מ-100 ילדים המגיעים מסוגים שונים באוכלוסייה", מספר דביר איציק שנוטל חלק בהפעלת הסניפים. "בימים אלו בהם אנחנו מסכמים את הפעילות השנתית אנחנו שמחים לראות כי במהלך השנה הילדים נהנו ממגוון אטרקציות, כגון ביקור של טנק המבצעים, ספרי לימוד מיוחדים, יצירות אמנות, משימות, תחרויות, משחקי חברה וגיבוש, ערכות מתנה לחגים, שבת מאחדת לילדים מהיישובים השונים, ועוד".

"כל ילד זה דור שלם", הוא אומר, "אנחנו רואים כיצד הילדים גדלים ונעשים 'מפקדים' בעצמם, מקימים עוד סניפים, וציבורים נוספים מצטרפים למעגל הפעילות. לאורך כל ה-14 שנות הפעילות ראיתי שהתנופה הגיעה דווקא מהילדים. הם באים עם רעיונות, יוזמים ומחדשים, וגם לוקחים אחריות ודואגים לביצוע בפועל. תפקידנו הוא בעיקר להיות שם בשבילם, ולתת להם את הגב ואת המעטפת לארגון".

עידוד מיוחד

הוא מספר על יחס ועידוד מיוחד מהרבי שליט"א מלך המשיח לפעילות. "כאשר היו קשיים או שלא היו מקורות מספקים למימון הפעילות, קיבלנו מכתבים מעודדים במיוחד באמצעות ה'אגרות קודש'. אני זוכר את התקופות בהן בכל שנה מחדש הייתי חושב אולי להפסיק, או את רגעי האכזבה כאשר ערכנו כינוס גדול ולא הגיעו הרבה משתתפים, אך למעשה במכתב אחרי מכתב הרבי שליט"א מלך המשיח עודד אותנו ואף דרש מאיתנו עוד ועוד וכתב 'למה לא פועלים מספיק עם הנוער' וכדומה".

גם בפן האישי הוא ראה ברכה מיוחדת בעקבות העיסוק בפעילות, כאשר הרבי שליט"א מלך המשיח אף תלה את מקום מגוריהם בקרבה למשתתפי הפעילות: "בעל הדירה שלנו התקשר וביקש לפנות את הבית כי מצא קונים. בתחילה דאגנו אך לאחר מכן בברכת הרבי שליט"א מלך המשיח הכל הסתדר, ובעל הבית אף התקשר לומר שאנחנו יכולים להמשיך לגור בבית ואין צורך לפנותו".

סניפים חדשים

במסגרת זו ניתן היה גם לראות בקיום הפסוק "והשיב לב אבות על בנים" – במספר מקומות אורגנו עבור הילדים שיעורי חסידות בשבת בבוקר לפני התפילה בבית הכנסת, וכתוצאה מכך החלו להצטרף ללימוד גם הורי הילדים. רגע מעניין נוסף נרשם כאשר ילדים שהגיעו להשתתף בפעילות סרבו לקבל את פרסי העידוד להם היו זכאים. "באנו כדי להשתתף לכבוד הרבי שליט"א מלך המשיח וזה העיקר בשבילנו, לא הפרס שמחלקים", אמרו. זהו חידוש נפלא, שכן כבר לפני מאות שנים נקבע בהלכה כי הדרך לחנך את הילדים היא באמצעות פרסים וממתקים, אך כיום ניתן לראות כי ילדי דור הגאולה חפצים בתורה ובמצוות כשלעצמם, גם ללא עידוד חומרי נוסף.

"אחד הפרסים אותם אנחנו מעניקים לילדים הוא להקים סניפים נוספים לפעילות. הם נוסעים ליישוב חדש, ושם בתיאום עם השליח עורכים התוועדות חסידית ופעילות לילדים. מעבר למסר החינוכי שבדבר, כך מתרחבת וגדלה מפת הסניפים, ואנו ממלאים את העולם בנקודות אור נוספות של מצוות ומעשים טובים ברוח הגאולה לקבלת פני הרבי שליט"א מלך המשיח מיד ממש".  

אמונה ושמחה בעצרת הגאולה

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...