• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

ניגונים חסידיים בעיבוד מודרני

מה מביא יוצר צעיר וזמר לשלב ניגונים חסידיים עתקים בתוך מוזיקה קצבית עכשווית. הכירו את ישי רביבו שיצירותיו צוברות עשרות ומאות אלפי צפיות ברשתות החברתיות
ניגונים חסידיים בעיבוד מודרני
ישי רביבו
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

על חודש אדר נאמר במגילת אסתר "והחודש אשר נהפך להם מיגון לשמחה" ומפסוק זה נלמדה מעלתו הגדולה של חודש זה, ובמיוחד במעלת השמחה, כפי שנפסק "משנכנס אדר מרבים בשמחה". בתקופתנו יש לשמחה זו ערך נוסף בהיותה, כדברי הרבי שליט"א מלך המשיח, הדרך להבאת הגאולה האמיתית והשלימה.

על רקע זה, מדהים לראות תופעה מיוחדת של זמרים המבצעים ניגוני חב"ד ומנגישים אותם לציבור הרחב. ניגוני שמחה הכובשים את הלבבות. אחד מאותם יוצרים הוא ישי רביבו, שהסינגל שהפיק בשם "צמאה לך נפשי" בביצוע קצבי ומקפיץ חצה זה עתה ועבר את ה-770,000 צפיות והשמעות. 

שילוב העולמות

ישי רביבו (24) מחדרה, מגדיר את עצמו כמפיק מוזיקאלי, אמן ויוצר כבר 8 שנים: "התחלתי ליצור מ"הפרוייקט החסידי" הראשון שהוצאתי לפני 6 שנים. מדובר באלבום המשלב לחנים אליהם נחשפתי בבית הכנסת, אותם רציתי לשלב עם מוזיקה מודרנית קצבית. הרגשתי שהלחנים האלה - שכל כך נגעו בי - לא מקבלים מספיק מקום בעולם המוזיקה המודרנית. אפשר לומר שהייתי מחובר לשני עולמות וחיפשתי את מקום המפגש שלהם, החלטתי להרים את הכפפה ולעשות מוזיקה חסידית עכשווית. זה היה הרקע להוצאת "צמאה לך נפשי" והשירים הנוספים במסגרת "הפרוייקט החסידי" שזכה ב"ה להצלחה מרובה.

היו לי שני עולמות שלא מצאתי את החיבור ביניהם, והחלטתי להרים את הכפפה ולעשות מוזיקה חסידית. זה היה הרקע להוצאת "צמאה" והשירים הנוספים במסגרת "הפרויקט החסידי" שזכה ב"ה להצלחה מרובה

לעולם המוזיקה הגעתי באופן טבעי. מאז שאני זוכר את עצמי נמשכתי לזה, בתור ילד הייתי מנגן שעות ארוכות בפסנתר, שומע מלא מוזיקה, מתרגש וחי סביב זה. השלב הבא בהתפתחות המוזיקלית האישית שלי, הייתה בעקבות אחי שערך והפיק מוזיקה מהמחשב בביתנו, ישבתי לצידו המון, ראיתי, הפנמתי ונדלק לי הניצוץ.

תגובות חמות

כאמור, הרעיון הוא לשלב בין שני העולמות בצורה טובה, טהורה ואמיתית, לתת מענה בעיקר לאנשים שמחפשים את זה, ואולי אפשר לומר שבעיקר לתת מענה לעצמי. כשהוצאתי את זה ראיתי שב"ה יש הרבה אנשים שמצפים לזה ורוצים את זה, קיבלתי המון תגובות טובות ופידבקים שאנשים שמחים עם זה ורוקדים עם זה.

התחלתי לקחת כמה שירים ולמזג בהם את העולמות. לא ציפיתי לכמות התגובות שהגיעה, לדוגמא אם אני לוקח את 'צמאה לך נפשי', שהוצאתי לפני 6 שנים, הוא הגיע למאות אלפי צפיות, וברוך ה' התקבלו הרבה תגובות ובקשות להמשיך בכך.

בעקבות התניא

הפרוייקט הראשון יצא לפני מספר שנים באלבום שנמכר בקרב הידידים שלי. ובימים אלו התחלתי לחשוף את 'הפרוייקט החסידי' השני בחנויות המוזיקה הווירטואליות, יוטיוב, ספוטיפיי ועוד". בין השירים שלו, ניתן למצוא את השיר "תמיד במלחמות" העוסק בדרך התניא לעבודת ה'. כששואלים אותו מנין המשיכה לעסוק דווקא בתחום זה, הוא משיב: "קראתי את ספר התניא, וזה חולל אצלי שינוי מהותי. זה תפס אותי, זה באמת נגע בי, והחלטתי להוציא על זה שיר. גם החיבור לדרכה של חב"ד לקירוב הלבבות ואהבת ישראל, זה משהו שנגע בי, וזה הרקע להתמקד גם בניגונים אלו. הפרויקט החסידי מביא הרבה ניגוני חב"ד, יש משהו בניגונים האלה שהוא מאוד מיוחד, לא פגשתי כאלה ניגונים אף פעם, גם בתור אמן.

בתקופה הקרובה אמורים לצאת עוד חמישה שירים מעבר לשניים שנחשפו בשבועיים האחרונים. אני מקווה להוציא כמה שיותר שירים ולחבר את העולמות האלו בעזרת ה'".

כאמור לכוח השמחה יש מעלה מיוחדת דווקא בימים אלו, כגורם המשמעותי המוביל לגאולה האמיתית והשלימה, אין ספק שפרוייקטים מעין אלו המחברים את הציבור למוזיקה הנוגעת בנימי הנפש מזרזת את התגלותו של הרבי שליט"א מלך המשיח - תיכף ומיד ממש. 

הקמפיין של 120 שנה

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...