• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

אפשר לקבוע חד משמעית: היום הרבה יותר טוב מבעבר, בכל התחומים

הוא עשה 'אקזיטים' ששוים יותר ממיליארד ש"ח, אך רואה את ייעודו בהפיכת העולם למקום טוב יותר. יזם ההייטק זוהר לבקוביץ מספר בריאיון על השינוי העולמי המתחולל בדורנו, על נקודות מבט חיוביות בכל מצב, ועל מעשי טוב וחסד גם בתוך עולם העסקים. וגם על תפקידו כ'ספונסר' המרכזי של קבוצת הכדורסל הפועל גליל עליון, שזכתה באליפות בזכות ברכת הרבי שליט"א מלך המשיח
אפשר לקבוע חד משמעית: היום הרבה יותר טוב מבעבר, בכל התחומים
צילומים: יהודה רוזנבאום
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

את הראיון עם זוהר לבקוביץ (50), יזם הייטק ואחד המשקיעים הבולטים בתחום ההון סיכון הישראלי, אנו עורכים בביתו שבתל-אביב. מהר מאוד מתגלה, כי מאחורי חזות איש העסקים, עומד אדם מאמין בשינוי מתחולל בעולם, הוא רואה את הדברים באור חיובי ובעצמו פועל ועושה רבות כדי להפוך את העולם למקום טוב יותר. כשאנו מציגים לו את העיתון ודברי הרבי שליט"א מלך המשיח בנושא, מתברר כי גם פה ניתן לראות את ההשפעה העצומה שיש למלך המשיח על תחומים רבים ההופכים לטובים יותר מבעבר.

לא סוד הוא, שהתחושה בקרב רבים היא שהמצב היום לחוץ מבעבר, והחיים קשים יותר. אלא שבראייתו האלוקית, מעיד הרבי שליט"א מלך המשיח כי אנו חיים בימות המשיח, המציאות כולה הופכת לטובה יותר וצריך לגלות את הגאולה בתוך המציאות בה אנו חיים. אז איך מסתדרים הדברים? פנינו לשמוע מזוהר, שמעורה ברבדי החברה בישראל, כיצד הוא רואה את השינויים המתחוללים בשנים האחרונות בעולם.

כמה מילים לפני שנפתח בראיון. אתה מוכר כיום כאחד היזמים הבולטים בתחום ההייטק, תוכל לשתף קצת את הקוראים כיצד הגעת לזה?

"אם מבקשים ממני להציג את עצמי, אז בכמה מילים: זוהר לבקוביץ, יזם הייטק מאז שאני זוכר את עצמי. התחלתי לימודים אקדמיים בגיל מאוד צעיר. קיבוצניק במקור (אגב, הוא מציין כי בשנים האחרונות למד על המושג 'תינוק שנשבה', שמשמעותו התייחסות הלכתית למי שלא למד מעולם את התורה ושמירת המצוות) בצבא שירתתי ביחידה טכנולוגית, ומאז שסיימתי את השירות אני יזם הייטק. הקמתי חברות הייטק, מכרתי חברות הייטק (נציין כי אחת החברות נמכרה בסכום של למעלה ממיליארד ש"ח. ב.פ. וא.ל.) כיום אני מושקע בהמון חברות".

לפני שנדגיש את ההצלחות, יש גם נפילות בעולם ההייטק?

"בוודאי. כל מי שנכנס לתחום הזה, חשוב שיזכור שרק אחת מתוך מאה חברות מצליחה. אז גם לי תמיד היו נפילות, אבל הכי חשוב זה להמשיך הלאה, מיד אחרי שאתה נופל, למחרת אתה כבר קם ומנסה שוב. צריך להתמיד, ולא להיבהל מכל נפילה".

כיום, במה אתה מתמקד?

"אני חייב להדגיש, שלאורך כל השנים, מעבר להייטק, תמיד היה חשוב לי לעשות גם דברים שמביאים תועלת. אם ניקח לדוגמא את החברה האחרונה שלי, היא מתמקדת בהקמת חומת הגנה לילדים הנחשפים לרשת האינטרנט. ואני לא מדבר רק בישראל אלא בכל העולם כולו.

העולם הזה מלא באנשים שמבקשים לפגוע בטרף קל, ואין דבר קל יותר מילד תמים כדי לנסות ולפגוע בו. הפיתוחים שלנו איפשרו בשנה שעברה לתפוס בארצות הברית למעלה ממאה ושבעים אלף אנשים כאלו, וברור לנו שזה רק חלק... מה שאנחנו עושים זה לאתר אותם באמצעים טכנולוגיים ולהעביר את המידע ל- FBI, שעוצרים אותם. כאשר אנשים כאלו נמצאים בכלא לשנים ארוכות, אני מרגיש שתרמתי לנקות את העולם מפגעים שעלולים לסכן את כולנו.

IMG_0299

החברה הזו מגישה בעבורי כמו סוג של תיקון אישי. דווקא כמי שתרם לא מעט לפיתוחים שהצעידו את האינטרנט קדימה באמצעות החברות שלי בעבר, הרגשתי צורך להגיע ו"לתקן" את העולם הוירטואלי מבעיות שכאלה. חשתי שאם הרווחתי הרבה כסף מהייטק, כעת מוטל עלי לעשות את התיקון המתבקש ולתת לדבר הזה להיות נקי מתופעות הלוואי של מה שאנחנו, אנשי ההייטק, יצרנו.

יצא איכשהו שכאשר הגעתי לניו-יורק כמה פעמים בעבר, הלכתי למסור לו "דרישת שלום" משפחתית. אני יכול לומר שלמרות שאינני מגדיר את עצמי כאדם דתי, בארנק תמיד יש לי את הדולר שקיבלתי מהרבי שליט"א מלך המשיח

אין לי ספק, שאיש מאלו שפיתחו את המוצרים המובילים כיום ברשת האינטרנט, לא רצו שהכלי שלהם ישמש לדברים שעלולים להביא למעשים שאינם ישרים ומתאימים לבני האדם. אך המציאות היא, שלצד הדברים הטובים ישנם בשוליים גם תופעות שראוי להיפטר מהן. לפני מספר שנים הגעתי לגייס משקיעים לחברה. לאותו אירוע נכנסתי כשבידי מטאטא ויעה, כשאני מכריז: "חבר'ה, כולנו הרווחנו עשרות מיליונים מהייצור של הבעיה, בואו ננקה". אפילו הילד שלי, בן שש, יודע שאחרי שהוא משחק בצעצועים הוא צריך לנקות ולסדר את החדר חזרה. כך אני רואה היום את התפקיד שלי בעולם".

כל מי שעוקב אחרי הכתבות המתפרסמות אצלנו בעיתון, כבר יודע שהעולם אינו כל-כך רע כפי שיש כאלו שמנסים לצייר אותו. כך גם אנו מכירים את גישתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, לפיה - כמו כל דבר שברא הקב"ה בעולמנו - גם הטכנולוגיה באה כדי לעזור ולפתח דברים טובים, כשכמובן הכל מוביל לגאולה, שבה אין רע בכלל. אתה רואה את הקונפליקט הזה?

"זה חצי הכוס המלאה וחצי הכוס הריקה. הטכנולוגיה היא 99% של טוב. רוב הדברים שהטכנולוגיה מביאה לנו הם נפלאים. זה מתחיל מהנוחות הפשוטה שלנו כבני אדם.

ניקח לדוגמא את עניין הטיסות לחו"ל: בפעם הראשונה שטסתי לארצות הברית, לפני יותר משלושים שנה, הייתי צריך לקחת איתי ספר טלפונים של כל המקומות שאני אמור לעבור דרכם… חודש לפני הטיסה הייתי צריך לתכנן את הכל, לקנות מפות וכו'. עכשיו כשאתה טס, יש לך את כל הניווט בטלפון שלך, אתה יכול להסתדר בקלות. אם אתה צריך להזמין מלון, יש לך את כל רשימת המלונות בלחיצת אצבע.

הטכנולוגיה עושה המון טוב. הטכנולוגיה הרפואית מצילה את כולנו, תראו את מה שקורה סביב הקורונה, זה הכל פשוט - נס. הטכנולוגיה עושה הרבה טוב, אבל לכל דבר שאנחנו עושים יש תופעות לוואי, שצריך לטפל בהן.

אתה יודע, רכבים זה נפלא, תאונות דרכים פחות. לקח זמן להבין שרכבים, גם מעבר לדבר הנפלא שהם עושים, יכולים פשוט להרוג, ולכן יש חגורות בטיחות ברכב. אותו דבר בעניין הטכנולוגיה, כל טכנולוגיה שאנחנו מפתחים לוקח לנו קצת זמן למצוא את החגורות בטיחות שאנחנו צריכים להוסיף.

הטכנולוגיה שהיום אני מפתח היא בעצם חגורת הבטיחות לפייסבוק, לוואטסאפ, לטלפון כשר, לטלפון לא כשר. אגב, גם בטלפון הכשר יש מערכות מאוד דומות שמיועדות לסנן תכנים, לבקר ולראות שהדברים לגיטימיים. הטכנולוגיה היא נפלאה, אבל בכל דבר, בכל פעולה אנושית שאנחנו עושים, צריך "חגורת בטיחות", . גם שאתה רץ, תיזהר לא ליפול.

***

ברשותך, נדבר קצת על ההסתכלות האישית שלך על העולם, איפה אתה רואה את העולם כיום. העולם אכן יותר טוב?

"בוא נתחיל מזה שאני, בהשכלתי, מסתכל על החיים יותר מכיוון המספרים-המתמטיים-הריאליים, ואפשר לקבוע בוודאות שהעולם יותר טוב ממה שהוא היה. במספרים פשוטים: אנשים היום חיים יותר שנים, יש הרבה פחות תמותה לילדים במהלך הלידה, יש הרבה פחות פשיעה, למרות שנראה שיש המון כי יש לנו הרבה יותר תקשורת אז אנחנו הרבה יותר חשופים למעשים האלו, אבל ברור שיש הרבה פחות פשיעה, יש הרבה פחות אנשים שנפגעים כתוצאה מפשעים.

ויש גם הרבה פחות מלחמות. אמנם אנחנו הרבה יותר חשופים אליהן, אבל עובדתית, בכל מאה יש הרבה פחות מלחמות מהמאה הקודמת. העולם משתפר, העולם הולך לכיוון מאוד חיובי. חלק מזה בזכות הטכנולוגיה, וחלק בזכות זה שאנחנו מתבגרים כעולם".

לא מעט מזה נעשה בכוח השפעתו של הרבי שליט"א מלך המשיח הפועל בעולם, כפי שהוא בעצמו אומר בשיחותיו הקדושות.

"כל אחד יראה את איך שהוא רוצה. אני אוהב את הכיוון שהעולם הולך, אבל יש קשיים בדרך.

תראה למשל את מה שקרה עכשיו מסביב לקורונה. פעם ראשונה שכל העולם מתאחד סביב נושא אחד. כולם - כל הדוקטורים, כל הרופאים, כל האמונות השונות, כולם מתאחדים סביב דבר אחד.

אני לא חושב שזה יכול היה לקרות בעבר. חלק מזה בזכות שיש לנו "אויב משותף גדול", וחלק מזה בזכות שיש היום הרבה יותר טכנולוגיה שמאפשרת שיתוף. יש היום יותר רצון של שיתוף. אני רואה את הכיוון שאליו העולם מתקדם באור מאוד חיובי. כמובן שיש תקלות בדרך, אבל אנחנו צריכים לתקן אותן. וזה לא יקרה לבד, אם כל אחד יתקן את האזור הקטן שלו, נגיע למצב נפלא".

כל יהודי הוא מאמין. איפה האמונה תופסת אותך?

"נתחיל מזה שסבא-רבא שלי היה אדם חרדי. הוא התגורר ברמלה אחרי שעלה מליטא יחד עם משפחתו. היינו בקשר די טוב, למרות שאני קיבוצניק מהצפון והוא חרדי מהמרכז.

הוא היה עם תפיסה מאוד מיוחדת. אני זוכר שבאתי אליו לפני הבר-מצווה שלי, ושאלתי אותו - מה אתה מציע לי לעשות? כאדם מאמין, מה אתה מצפה ממני? הוא ענה לי: "תעשה מה שאתה מאמין. תהיה אדם טוב". גדלתי תחת האור הזה. לא משנה מה יש לך על הראש, כל עוד אנחנו אנשים טובים ותומכים אחד בשני אז הכל סבבה.

אחד החברים הכי טובים שלי הוא הרב שלמה קאליש, אני נפגש איתו די הרבה. לא חושב שמספיק מכירים את הסיפור המדהים שלו: טייס קרב שחזר בתשובה, כיום חב"דניק שגם עוסק הרבה בתחום כמו שלי".

IMG_0261

אנחנו נחגוג בשבוע הקרוב את יום י' שבט, יום הנשיאות. מה אתה יכול לספר על הקשר שלך לרבי שליט"א מלך המשיח?

"היו קשרים משפחתיים בין המשפחה שלי לבין הרבי שליט"א מלך המשיח. יצא איכשהו שכאשר הגעתי לניו-יורק כמה פעמים בעבר, הלכתי למסור לו "דרישת שלום" משפחתית. אני יכול לומר שלמרות שאינני מגדיר את עצמי כאדם דתי, בארנק תמיד יש לי את הדולר שקיבלתי ממנו (מוציא ומראה את הדולר שקיבל מהרבי שליט"א מלך המשיח. ב.פ. וא.ל.).

אגב, יש לי הרבה כאלה דולרים שקיבלתי ממנו, ואני חייב לציין, שלמרות שאני לא מאמין יש לי תמיד דולר כזה עלי. זה נותן לי תחושה טובה".

***

אין כזה דבר מישהו שלא מאמין.

"כולנו מאמינים שיש איזה כוח ששם אותנו כאן, אי אפשר להתכחש לזה. אולי אנחנו פשוט קוראים לזה שונה".

***

נחזור ברשותך לנושא הראיון. מי שעוקב אחרי עיתון "הגאולה" מידי חודש, רואה איך המציאות הנוכחית היא כבר טובה יותר. מה יש לך להוסיף בתחום הזה?

"בוודאי. כל אחד יכול להבין, שכיום, אפילו האדם "הכי עני" בבני ברק, חי יותר טוב מאורח חייו של לואי ה- 14 מלך צרפת לפני 400 שנה. היום יש מים זורמים בברזים, יש אנטיביוטיקה, יש חינוך, הילדים מתבגרים ולא מתים בילדות. את כל זה לא היה ללואי ה- 14.

אז בואו נזכור שהאדם הכי עני של ימינו, הוא עשיר ומקבל יותר ממה שמלך צרפת קיבל לפני 400 שנה.

אז אנו כבר רואים איך העולם הולך למקום טוב. בוא נזכור, שכל ילד שיש לו היום טלפון (מכל סוג שהוא), יש לו גישה ליותר אמצעי תקשורת, ממה שהיה לנשיא ארצות הברית רונלד רייגן לפני 40 שנה.

אם יש לך טלפון 'חכם', יש לך גישה ליותר מאגרי מידע ממה שהיה לביל קלינטון נשיא ארצות הברית, לפני 20 שנה, והיה לו את כל ה- FBI וכל ה- CIA ואת כל גופי המודיעין שהביאו לו מידע. היום, כל ילד שנכנס לגוגל, חשוף ליותר מידע ממה שהיה לנשיא ארצות הברית לפני 20 שנה.

IMG_0276 copy

אנחנו היום נמצאים בעולם, שכולו ברמת חיים אחרת לגמרי. אנחנו נמצאים במקום הרבה יותר טוב ממה שהיה אי פעם בהיסטוריה.

למשל, אפשר להסתכל שוב על עניין הטיסות: לפני מאה שנה (בסך-הכל) לנסוע מניו יורק לסן-פרנסיסקו, היה תהליך שלוקח 7 שנים בכרכרה, בדרך, אינדיאנים היו מתנפלים על הנוסעים, לא פעם מסעות כאלו הסתיימו במעשי רצח… וזה עוד לפני המחלות - כמו דבר - שאדם היה עלול להידבק בהן… היום אתה עולה על מטוס, מתעסק בענייניך, ואחרי 4 שעות אתה בצד השני של ארה"ב".

אז למה לאנשים יש תחושה שהיום יותר קשה?

"אנחנו מצפים היום מהעולם יותר ממה שהסבים והסבתות שלנו ציפו. אם היום, למשך עשר דקות, יורדת מהירות ה- Wifi, כבר נרשמות תלונות נזעמות. מה קרה?! כאילו מישהו חייב לי משהו.

היום אנחנו מתלוננים על דברים שלפני 100 שנה לא היו טריוויאלים בכלל: המים הזורמים, החשמל שמגיע… לסבא וסבתא שלנו לא היה אוטו, היה להם סוס לא מוצלח… אז אנחנו נהיים יותר מפונקים, למרות שעובדתית, הכל היום הרבה יותר טוב.

אפילו תופעת הקורונה יכולה ללמד על הטוב שיש היום בעולם: לפני מאה שנה, הייתה מגפה עולמית בשם "השפעת הספרדית", ומיליון אנשים מתו. היום אנחנו יודעים איך להתמודד, אנחנו יודעים הרבה יותר, אנחנו מבינים הרבה יותר".

זה מאוד מעניין. כי בתפיסה הכוללת, אנשים לא משתחררים מההסתכלות על הקורונה כמשהו שהוא רק רע ונורא. הם לא מבינים איך אפשר לראות גם בזה צדדים חיוביים. ההסתכלות החיובית היא אחת מאבני היסוד של תורת החסידות, ומתבטאת בין השאר במשפט הידוע: "תחשוב טוב יהיה טוב". אז אפשר לראות טוב במצב הנוכחי?

"אנחנו חיים ממש בכמה ניסים לתפיסתי. בסופו של דבר הקורונה תעזוב אותנו, והדברים שיישארו אחריה הם דברים נפלאים. אמרנו כבר שכל דבר טוב עלול גם ליצור קצת רע, אך ברור שכל דבר רע בסופו של דבר מביא לטוב.

הקורונה מקדמת את הטכנולוגיה העולמית היום בצורה דרמטית. ההתפתחות של כל הטכנולוגיות, של ZOOM, של עבודה מהבית, זה משנה סדרי עולם. זה הכל בזכות הקורונה, כל המסחר האלקטרוני והדברים הללו ישפיעו על כולנו, ובסופו של דבר זה הרבה בזכות הקורונה".

אכן, ראינו את זה בהיסטוריה, שאחרי מלחמות עולם מזוויעות, נוצרה תנופת פיתוח ותיעוש שלא הייתה קודם לכן.

"העולם יצא מהקורונה עם בתי רפואה טובים יותר. עם מערך רפואי טוב יותר. עם תרופה לשפעת! עד היום לא ניסו למצוא תרופה לצינון פשוט, אך כל מה שמפתחים עכשיו יגיע גם לשם.

מלחמות העולם גם הזניקו את חקר החלל. אגב, גם פצצות אטום הגיעו לעולם בעקבות מלחמת העולם".

לגבי פצצות אטום חשוב להדגיש, שגם מזה הרבי שליט"א מלך המשיח למד על כוחו של כל יהודי. כיצד אפשר בלחיצת כפתור לגרום שינוי כה גדול בעולם. וכך גם השפעתו הרוחנית של כל אחד היא באין-ערוך לפעולתו.

"התקופה הכי שלווה, הכי שקטה, עם הכי הרבה נסיונות לשלום, הייתה אחרי מלחמת העולם השניה. אנשים ראו מה מלחמה עושה והבינו שנשק גרעיני ישמיד את כולנו. התקופה של השלום העולמי הייתה אחרי מלחמת העולם השניה, זה היה בזכות מה שראינו שם.

זה שהעולם היום משנס כוחות כדי שלא יהיה נשק גרעיני, זה בזכות הדברים האלה. אז נכון שכל אדם צריך ללמוד על עצמו את היכולות שניתנו לנו, אבל גם כעולם אנחנו לומדים".

***

אנשים רבים מסתכלים עליך, ורואים בך דמות של אדם שהצליח ברוך ה'. מה יש לך לתת מנסיונך לאותם אנשים?

"כיום, אחד מהתפקידים שלקחתי על עצמי הוא לשמש כמנטור ומשקיע, באמצעות תוכנית שנקראת "הכרישים", שמעניקה אפשרות למפתחים ויזמים בתחילת דרכם, או כאלו הזקוקים להשקעה כספית במיזמים שלהם, לפרוץ קדימה.

הדבר הזה מאפיין את מה שאני מנסה לעשות יום יום בכל תפקידיי. גם בתחום מתן האפשרות לאברכים המעוניינים להגיע לשוק העבודה, שאנחנו רואים הצלחות מדהימות בתחום הזה.

כשאני הולך עם החבר'ה של קמא-טק בבני ברק, אני נתקל בכל קופות הצדקה ברחוב, ועבורי זה דבר מטורף: אני יודע שיש אנשים שאין להם הרבה, ולא מרוויחים המון, ולמרות זאת הם תמיד ישימו שם משהו. הלוואי וכל העולם היה לומד מהמעשים האלו

אני הצלחתי מגיל מאוד צעיר, ואני מזכיר לעצמי כל הזמן, שהרבה מההצלחה שלי זה לא רק בזכותי, אלא גם בזכות אנשים טובים שעזרו לי. ואני מנסה כל הזמן לעזור הלאה, להעביר את מה שעזרו לי לעוד אנשים.

אם זה לעזור ליזמים צעירים בתחילת דרכם, אם זה באין-סוף פגישות, באין-סוף עזרה, אם זה פיננסי או לא פיננסי, אם זה לנסות לקרב בחורים צעירים להייטק. אני חושב שזה יעשה להם חיים טובים. יותר נוחות בחיים".

עוד מילה קטנה בנושא הביזנס. לא פעם אנשים חושבים שככל שהם יהיו רעים לסביבתם הם יצליחו יותר בעסקים. מה יש לך להגיד על זה?

"אני חושב שמה שהופך עסקים לענקיים, זה שיתוף פעולה, וזה בדיוק ההפך מלהיות רע.

יש מחקר מעניין שנעשה על מרכזי ההייטק בארצות הברית. בשנות השמונים התחילו שני מרכזי הייטק, אחד בבוסטון והשני בקליפורניה. בשנים המאוחרות יותר, עשו מחקר למה דווקא בקליפורניה הצליח מרכז ההייטק לעומת בוסטון. המחקר גילה שהסיבה היא פשוטה: בבוסטון יש חוקי עבודה נוקשים, למשל אדם שעזב חברה אחת לא יכול לעבוד בחברה דומה לה במשך שלוש שנים. לעומת זאת בקליפורניה אין חוקים כאלו. המחקר מראה שהסיבה שההייטק בקליפורניה פרץ וגדל היא ששם יש שיתוף מידע מלא, וזה יצר אקוסיסטם ותעשייה בריאה הרבה יותר.

מכל זה אפשר להסיק ולהבין, שלהיות רע משמעותו להיות בודד, וזו לא הדרך להצלחה. דווקא שיתוף הפעולה יסייע לך לבנות שוק ביחד. לעזור ולהיעזר במתחרים שלך יעזור לך הרבה יותר".

ואפשר לשלב גם עשיית טוב ומעשי חסד בתוך עולם שכזה?

"אני מנסה בכל חברה שלי לעשות טוב. למשל, החברה האחרונה שהקמנו, אותה הזכרתי בתחילת דברי, חברת 'לייט' ששומרת על ילדים מהתחלואים של הרשתות. במקור, הקמתי אותה בשביל לעשות טוב, ובדיעבד גם גילינו שזה ביזנס מטורף, אבל לא בשביל זה הקמתי את זה.

ואני באמת משתדל בכל מה שאני עושה לשלב דברים של טוב.

אפשר להגיד שאם הייתי תורם למקומות שונים מאלו שאני תורם בדרך כלל, באזורי הפריפריה החברתית בישראל, הייתה לי יותר הצלחה. אבל חשוב לי לתרום דווקא לשם, כי זה עושה טוב.

WhatsApp Image 2022-01-07 at

בזמנו תרמתי לרב פירר את כל ה'מיילים' שהיו לי בטיסות (תוכנית צבירת נקודות תמורת טיסות ב.פ. וא.ל.), היו לי בערך שישה מיליון מיילים בלופטהנזה. כשנתתי את זה לרב פירר, לופטהנזה הכפילו את זה ל- 12 מיליון מיילים. בזכות זה הצליחו להטיס ילדים יחד עם ההורים שלהם לטיפולי מחלות בארצות הברית. זה נתן לו משהו כמו 150 כרטיסי טיסה של הורה וילד.

בתחום הזה אני די מקנא בעולם החרדי, שאצלם זה משהו מובנה וחלק מאורח החיים, וזה מדהים. בציבור הכללי זה נמצא הרבה פחות. אבל ברור שכולנו מנסים.

כשאני הולך עם החבר'ה של קמא-טק בבני ברק, אני נתקל בכל קופות הצדקה ברחוב, ועבורי זה דבר מטורף: אני יודע שיש אנשים שאין להם הרבה, ולא מרוויחים המון, ולמרות זאת הם תמיד ישימו שם משהו. הלוואי וכל העולם היה לומד מהמעשים האלו.

כולנו יכולים להיות הרבה יותר טובים.

אם דיברנו על השקעות בפריפריה, לפני שנה וחצי בשיא הקורונה, הפכתי להיות הספונסר הראשי של קבוצת הכדורסל 'הפועל גליל עליון', ולא כי זה תחום שמעניין אותי, אלא כי עבור הגליל זה הפך לאבן שואבת שמרכזת חינוך ותרבות, וזה מחייה את הגליל".

הזכרת את הפועל גליל עליון, מה שמחזיר אותנו לימיה הגדולים בניצחון ההיסטורי בשנת תשנ"ג (1993), בזכות ברכתו המיוחדת של הרבי שליט"א מלך המשיח.

"החיבור עם חב"ד נמשך עד היום. התמונה הראשונה שלי בהפועל גליל עליון לפני שנה וקצת, הייתה בהדלקת נרות חנוכה עם חב"ד. החיבור של הקבוצה עם חב"ד זה חיבור ממש עוצמתי.

לאורך כל השנים, מעבר להייטק, תמיד היה חשוב לי לעשות גם דברים שמביאים תועלת. אם ניקח לדוגמא את החברה האחרונה שלי, היא מתמקדת בהקמת חומת הגנה לילדים הנחשפים לרשת האינטרנט. ואני לא מדבר רק בישראל אלא בכל העולם כולו

במקור אני יליד אחד הקיבוצים בגליל, ואני זוכר שבאותה שנה, לפני שלקחו את האליפות, הגיעו אנשי חב"ד והציעו לתושבי קיבוץ כפר בלום, הקיבוץ שבו אולם הכדורסל, לשים מזוזות בפתחי הבתים, כדי להוסיף בזכויות. למרות שכמעט אף אחד לא הגדיר את עצמו כאדם מאמין, כולם לקחו ושמו מזוזות!".

***

לסיום, המסר שלך לקוראים.

"חשוב לזכור שעובדתית, העולם היום הרבה יותר בטוח, הרבה יותר מאפשר. כל ילד היום, לא משנה מאיפה הוא מגיע - יש לו עתיד. ואולי הכי טוב לסיים בנימה אופטימית: ילד שנולד היום, לפי הסטטיסטיקות והמחקרים הנוכחיים, יחיה עד גיל מאה. דבר שאנחנו כמעט לא תופסים עדיין…

זה רק קצה הקרחון, כי בקרוב ממש, בגאולה האמיתית והשלימה, נראה שכולם ימשיכו לחיות לנצח. אמן.

מצאתי מקום שהוא אינסוף

אור לגויים | שגריר ישראל באו״ם בריאיון מיוחד

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...