• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ז ניסן התשפ"ד (25.04.2024) פרשת מצורע

מהכלכלות היציבות בעולם: ישראל היא המקום הטוב ביותר להשקעה

הגירעון הממשלתי נעלם מזה חודשים ואת מקומו תפס עודף בקופת האוצר • התחזית הכלכלית שמנבאת שחורות למערב ולמדינות מפותחות רבות, דווקא מחמיאה לישראל וחוזה צמיחה יציבה ומתמדת • וגם - מספר השיא של מיליארדרים יהודים וישראליים ברשימת עשירי העולם 2022 • ״לי הכסף ולי הזהב נאום ה'״
מהכלכלות היציבות בעולם: ישראל היא המקום הטוב ביותר להשקעה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

השבועות האחרונים תפסו את תושבי ארץ הקודש בטלטלות פוליטיות מרחיקות לכת. לצד זאת, לראשונה מזה שנים, צומצם הגרעון הממשלתי לאפס ואף זמינים עודפים נאים, כך על פי דו"ח שפורסם בתחילת החודש.

בשנה שעברה באותה תקופה נמדד גירעון של כ- 34.8 מיליארד ש"ח, כרגע מדובר על עודף של כ- 33 מיליארד ש"ח.

הכנסות המדינה הסתכמו מתחילת השנה בכ- 206.3 מיליארד שקל, זינוק של 25.4% לעומת התקופה המקבילה. הוצאות הממשלה מתחילת השנה עמדו על כ- 173 מיליארד שקל, ירידה של 13.2% לעומת התקופה המקבילה.

מאזן החודש החמישי למניינם שסביבו נסוב הדו"ח, הגיע אחרי רצף של עודף תקציבי שכמותו לא היה מעל עשור. מעל חמישה חודשים של מאזן הכנסות והוצאות ממשלתי חיובי.

להצלחה כידוע יש הורים רבים, בעוד הכישלון יתום. כך שהיו מי שמיהרו לנפנף בהישג, או בנסיבות שהובילו אליו. אך למעשה העולם כולו בהתאוששות איטית ממשבר כלכלי עמוק ואינפלציה משתוללת, כלכלני ישראל מן הסתם לא מומחים הרבה יותר מכלכלני ארה"ב או בריטניה, אך כאן הנתונים מזהירים וחיוביים, בעולם פחות. אין זה כי אם כח עליון.

אין זה אלא כי ארץ ישראל היא המקום הבטוח, הרווחי והפורה בעולם. עוד ניגע בזה בהמשך הדברים.

האוצר: מיסים וקיצוצים

דוברי משרד האוצר מעניקים משקל משמעותי להעלאת המיסים בתקופה האחרונה כגורם משמעותי שהזניק את הכנסות הממשל - ויחד עם זה, קיצוץ ניכר בהוצאות וסיום תכנית הסיוע הכלכלי לעסקים בחברות שהתחילה בתקופת הקורונה. 

לצד המיסים המוגדלים על מוצרי הצריכה, נרשמה גם עליה - כמעט הכפלה של הכנסות המדינה ממיסוי מקרקעין. המיסים הללו הסתכמו בחודש שעבר ב- 2.7 מיליארד שקל, לעומת 1.4 מיליארד שקל בתקופה זו ב- 2021. מס שבח הכניס לקופת האוצר 81% יותר משנה שעברה. ההכנסה ממס רכישה עלתה ב- 79%.

העליה בהכנסות ממיסי המקרקעין, נעוצה בגביה ואכיפה הדוקים יותר, שהגיעה גם למס ההכנסה, התחזקה ב- 17% בקרב העצמאים וב- 40% בקרב חברות והגופים, מה שהוסיף 2.5 מיליארד לקופת האוצר לעומת אשתקד.

עם כל נימוקי האוצר, המיסים המוגדלים והאזרחים הזועמים, עדיין מדובר בסיוע שמיימי לעם היושב בציון. מדינות עם נתונים מוצלחים יותר, כלכלנים חדים ומיסים כבדים, עדיין מדשדשות בנזקי הקורונה ומלחמת רוסיה-אוקראינה, כאן זו יד ה'.

והרי התחזית

תחזית הצמיחה העולמית שהוערכה בעבר בידי הבנק העולמי - ובאופן מקיף ומפורט בידי כלכלני ארגון ה- OECD הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי, נחתכה בחודש האחרון באופן משמעותי - מ- 4.5 אחוזי צמיחה ל3% בלבד.

לפי התחזית המעודכנת, צמיחת הכלכלה הגלובלית תצנח ב- 1.5 אחוזים. לפי ניתוחי האנליטים, הצמיחה תצטמק עוד יותר בשנה הבאה עד לרמה של 2.75% וזאת בשל ההשלכות של מלחמת רוסיה - אוקראינה שפוגעת קשות בתוצרי היצוא של המדינות הללו מה שמשפיע ישירות על הכלכלה העולמית.

אך בכל הנוגע לארץ ישראל שונות התחזיות מן הקצה אל הקצה. הכלכלה צפויה לצמוח ב- 4.8% - הרבה מעל הממוצע במערב, ונמוך רק באחוז אחד מהתחזית הקודמת שעמדה על 4.9%.

בדו"ח של ה- OECD מוסבר כי העולם טרם התאושש מהקורונה וכבר נחתה עליו מכת המלחמה באוקראינה, רוסיה ואוקראינה שתיהן יצואניות מזון ואנרגיה ענקיות. הסנקציות על הנפט והפחם הרוסי כבר הובילו לעליות מחירים תלולות ואחרית דבר מי ישורנה.

באשר לאינפלציה, טוענים הכלכלנים כי היא צפויה להשאר גבוהה השנה, ורק בשנה הבאה, כשירד לחץ הסחורות והאספקה תזרום, מחירי התוצרים ירדו והמטבע העולמי יתאושש.

ארץ אשר עיני ה' אלוקיך בה

אחרי קולומביה ופורטוגל, במקום השלישי בעולם, ניצבת כלכלת ישראל, שכאמור נמדדה ב4.8% אחוזי צמיחה. הרבה מעל הממוצע במערב. האינפלציה, אגב, נמוכה כמעט בחצי מזו שבארה"ב העומדת על בסביבות 8%.

"כוחו של ההייטק הישראלי יימשך, כשהייצוא וההשקעות ימשיכו לגדול בקצב חזק, אם כי מתון יותר", כותבים המומחים בדו"ח. הם גם מעריכים כי שיעורי האבטלה ירדו בהדרגה בשל הביקוש הגבוה במשק והתפתחות התעשיה.

דירוג המילארדרים של פורבס

זו הפעם ה-36 בה מפרסם המגזין היוקרתי את דירוג עשירי העולם השנתי - The World's Billionaires List - שהפכה לאחת הגושפנקאות הרשמיות והמכובדות באשר להונו של אי מי.

במבט מקיף וכולל, חלה נסיגה קלה מהשנה הקודמת. אכן, גם מילארדרים לא חסינים מפגעי הקורונה או מנזקי מלחמות גדולות. דירוג המיליארדרים העולמי לשנת 2022 מונה 2,668 עשירים שהונם מעל מיליארד דולר - 87 פחות מאשר בשנה שעברה. הונם הכולל מסתכם בסך של 12.7 טריליון דולר - 400 מיליארד דולר פחות משנת 2021.

נו טוב. אך עם זאת, יותר מ- 1,000 מיליארדרים הפכו עשירים יותר ממה שהיו אשתקד ו- 236 מיליארדרים חדשים נכנסו לראשונה לדירוג היוקרתי - שניים מהם מישראל.

כמידי שנה, ארה"ב נמצאת החוד החנית, 735 מיליארדרים ששווים יחד 4.7 טריליון דולר. בנוסף היא מכילה את האיש העשיר בתבל, שעתה כבש לראשונה את המקום הנוצץ והמכובד, הלא הוא אילון מאסק, בעליה של חברת טסלה האייקונית וחברת החלל הפרטית ספייס-אקס. סין במקום השני עם 2.3 טריליון דולר המרכיבים את הונם של 607 מיליארדרים.

מאסק גם שבר שיא נוסף בהיותו העשיר ביותר בהיסטוריה המתועדת נכון לעתה, עם 219 מיליארד דולר, מספר שאיש מלפניו לא חצה, בטח שלא בגיל הצעיר, ובזריזות בה צבר אותו.

"בשנתיים האחרונות זינקו מניות טסלה - בה מחזיק מאסק 23% - ביותר מ- 1000% והקפיצו את שווי החברה אל מעל טריליון דולר. מאז 2020 זינק הונו האישי של היזם האקסצנטרי בקרוב ל- 200 מיליארד דולר. SpaceX אותה הקים לבדו, מוערכת כיום בכ- 100 מיליארד דולר ונחשבת לחברה הפרטית בעלת השווי הגבוה בעולם אחרי חברת המדיה Tik-Tok. קצב צבירת העושר של מאסק מעמיד אותו בעמדת זינוק להפוך לטריליונר הראשון בהיסטוריה, בתוך שנים בודדות". כותבים בפורבס.

במקום השני, עומד ג'ף בזוס, מייסד 'אמזון', ענקית המסחר המקוון, עם הון המוערך בכ- 171 מיליארד, ואחריו ברנאר ארנו, יזם צרפתי שהקים אמפריית אופנה מובילה שהעמידה לרשותו הון המוערך ב158 מיליארד דולר.

נו, ואיפה היהודים?

היהודים כרגיל בצמרת. עם 4 מקומות בעשיריה הפותחת אותם מאיישים לארי פייג' וסרגיי ברין מייסדי גוגל במקום ה6 וה7, לארי אליסון מייסד אורקל במקום ה8, וסטיב באלמר במקום ה9. במקום ה12 ניצב מארק צוקרברג מייסד פייסבוק. 

השנה מופיעים בדירוג היוקרתי מספר שיא של אנשי עסקים ויזמים מארץ הקודש, לא פחות מ- 36 מיליארדרים ישראלים, מספר שלא נראה כמוהו מעולם ברשימה זו ומהווה אחוז גבוה משמעותית ביחס למספר האזרחים בישראל.

הישראלית העשירה ביותר, מזה מספר שנים, הינה מרים אדלסון - מקום ה- 50 בדירוג הכללי. הונה הכולל מוערך בכ- 27.5 מיליארד דולר. היא מחזיקה בכמחצית מאימפריית המלונאות שהקים בעלה המנוח שלדון אדלסון.

רומן אברמוביץ', איל ההון הרוסי-ישראלי שהיה בין העשירים בארץ, איבד השנה כמחצית מהונו האישי בגלל הסנקציות הכבדות שהושתו על הממשל הרוסי ועל האוליגרכים המקורבים לפוטין. מ14.5 מילארד דולר הוא צנח לכ6.9 מילארד.

אייל עופר, העוסק בספנות, בנקאות ונדל"ן, זינק באופן משמעותי השנה בשל עליה במניות החברות שבבעלותו והוא מוערך בכ15.4 מיליארד דולר.

כי אתם המעט מכל העמים

נוכחותם המשמעותית והבלתי הגיונית בעליל של היהודים ברשימת עשירי העולם, עומדת באופן בלתי פורפורציונאלי לכמות המספרית של יהודים בעולם. מה הסיכוי שישנו עם אחד, מפוזר בכל קצווי תבל, ודווקא הוא מצליח להתבלט, לכבוש מקומות נחשקים ולהגיע לכל מקום?

בני ישראל הם העם הנבחר, הם תכלית הבריאה ומבחר המין האנושי. זה לא אנחנו אמרנו, זה התורה אומרת, בורא העולם הכתיב בה. כל הכסף והזהב שנברא בעולם נועד למטרה ברורה מאוד, שהיא כבודו של הקדוש ברוך הוא. זו הסיבה שאחוזים לא מבוטלים מהכסף העולמי מוצא את דרכו לעם ישראל - למען יגיע למקום הנכון וישמש לתפקידו.

הבנק הבטוח ביותר בזמננו

קטע וידאו קצר שהתפרסם שוב בחודש האחרון והפך לרלוונטי מתמיד, מציג ביקור של מרדכי סגל, יו"ר הבונדס בארה"ב דאז, כשעבר לפני הרבי שליט"א מלך המשיח בחלוקת הדולרים המפורסמת. סגל ביקש עצה כיצד להשפיע על יהודי ארה"ב להשקיע בארץ ישראל, מאחר ורבים מהם לא היו מוכנים להשקיע וחששו שעם העלייה הגדולה מרוסיה הכספים המושקעים ייעלמו ולא תהיה תשואה.

"ההמלצה שלי", ענה לו מיד הרבי שליט"א מלך המשיח, "היא שארץ ישראל היא אחד המקומות הבטוחים ביותר בכדור הארץ. פירוש הדבר הוא, שכל אחד שמשקיע את נכסיו וכספו בארץ ישראל - זהו הבנק הבטוח ביותר בזמננו. ה' יתברך יברכך, ושיהיו לך הרבה משקיעים".

דברים נבואיים אלו, לא רק שעמדו במבחן המציאות באותם ימים, אלא המשיכו לשבור שיאים כל פעם מחדש. רק לאחרונה דווח על אוליגרכים יהודים רבים שבמאמצם לצלוח את הסנקציות שהוטלו על פוטין ומקורביו החליטו להשקיע את הונם בארץ הקודש כדי להתאושש.

התמ”ג מזנק: שיא חסר תקדים משאיר אבק למתחרים

“אני רק צינור, הכסף לא מיועד רק לי״ - הגישה החדשה של עשירי העולם

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...