• ב"ה ימות המשיח!
  • ח' ניסן התשפ"ד (16.04.2024) פרשת מצורע

ישראל אז והיום: מהפכה בכל תחומי החיים

בעשורים האחרונים עובר העולם כולו מהפכה תודעתית, כלכלית וחברתית. מהפכה זו אינה פוסחת על ישראל, בה תחומי הכלכלה, הטכנולוגיה, התחבורה והדיור השתנו בשנים האחרונות לבלתי הכר
ישראל אז והיום: מהפכה בכל תחומי החיים
(צילומים בכתבה: MERAV HCHMITZ-JERAFI, Spokesperson's Office, Rambam Health Care Campus (RHCC), ofra schwartz Pikiwiki)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

מדדים רבים מצביעים על כך שהאנושות עברה תהפוכות רבות בעשורים האחרונים. השינוי הבולט ביותר הינו בתחום המדיה והטכנולוגיה, כאשר בעשרים השנים האחרונות חיינו השתנו באופן מהיר ומפתיע. הטלפון הנייד, מסכי הפרסומות, האפליקציות השונות והבנקאות הוירטואלית הם דברים שפעם יכלו רק לחלום עליהם, אם בכלל.

גם בישראל העשורים האחרונים הביאו אתם מהפך של ממש בשלל תחומים. החל בכלכלה, טכנולוגיה, נדל"ן ורפואה, וכלה בתחבורה, איכות ותוחלת החיים ומחירי הצרכנות בתחומים רבים.

02

נדל"ן

כששומעים נדל"ן, הדבר מתקשר כמעט תמיד למצוקת הדיור ויוקר המחיה. אך לא פחות מפתיע לראות את עליית רמת הדיור בישראל - ולא רק בתל אביב או בקיסריה. בערים רבות במרכז ובפריפריה צצים בזה לאחר זה פרויקטים נרחבים לבניית בנייני מגורים ברמה גבוהה ובסטנדרטים שלפני חמש עשרה שנה לא היו גם לעשירים.

למעשה, סטנדרט המגורים כיום עלה בעשרות אחוזים, כאשר גם לבניינים ישנים נעשה חידוש ושיפוץ, כדי להתאימם לסטנדרט המגורים של היום.

Ruth_Rappaport_Childrens_Hospital_RHCC

רפואה

גם בלי קשר לנגיף הקורונה, אנו עדים להתפתחות מהירה ומתמשכת של עולם הרפואה בישראל. רק לאחרונה החלה תוכנית להרחיב את בית הרפואה הדסה בירושלים במאות אחוזים, כאשר בתי רפואה רבים נמצאים בשלבי תכנון ובנייה.

הדבר מתבטא לא רק בהגדלת בתי הרפואה, אלא גם בשירות הרפואי המוצע למשתמשי הקצה - כיום שרותי הבריאות מספקים מגוון שירותים בכל שעות היממה, דבר של היה לפני 10-15 שנה.

01

תחבורה

בתמונות רבות משנות התשעים ותחילת שנות האלפיים, ניתן לראות כבישים עמוסים ברכבי פורד או פיאט חסרי צורה, כשלא הרבה יכלו להרשות לעצמם לקנות רכב שאינו מינימליסטי.

והיום - הכבישים מלאים ברכבים חדשים ומעוצבים, כאשר כל אחד בוחר לעצמו את הדגם והצבע האהוב עליו כאשר במקרים רבים מדובר בשניים או שלושה רכבים.

לכל זה מצטרפת המהפכה בתחבורה הציבורית, כאשר את האוטובוסים המאובקים מחליפה הרכבת הקלה, תחילה בירושלים וכעת גם הערים רבות במרכז.

5744-08-18 (080)

כלכלה

גם בתחום הכלכלה אירעו שינויים רבים: בעבר מי שלא היה ברשותו סכום כסף מינימלי, לא יכול היה לבצע עסקאות או להשקיע בתחום כלשהו. והיום עולם הבנקאות מלא בהזדמנויות המאפשרות לכל אדם לחיות את חייו ברמה הגבוהה ביותר כמעט ללא הון עצמי, באמצעות שוק הנדל"ן, המניות והמטבע הווירטואלי שמאפשרים לכל אדם בעולם להשקיע, ולהצליח.

הרבי שליט"א מלך המשיח מסביר כי לקראת הגאולה האמיתית והשלימה הקב"ה מעניק לבני ישראל אוצרות גשמיים ורוחניים כדי לסייע להם בעבודה להבאת הגאולה.

ממש כמו ביציאת מצרים, כאשר רגע לפני הגאולה המיוחלת היה על בני ישראל לקבל רכוש גשמי מהמצרים ולהעלות אותו לקדושה, על מנת לקיים את הבטחת ה' לאברהם ברית בין הבתרים שבסוף גלות מצרים "יצאו ברכוש גדול" –

כך גם בזמננו, לקראת בוא הגאולה נותן הקב"ה לכל יהודי את האפשרות להיות עשיר בגשמיות עם שלל אפשרויות הקיימות כיום, כדי לנצל את העושר לעבודת ה' מתוך מנוחת הדעת בשמחה ובטוב לבב ללא טרדות או דאגות, לעבוד את הקב"ה ע"י קיום התורה והמצוות בהידור ובגילוי הגאולה בתוך מציאות העולם.

מקורות: שיחת ש"פ ויגש ה'תנש"א, שיחת ש"פ תרומה ה'תשנ"ב.

כמעט שם: הפרס הראשון בהגרלת ה-80 מיליון נותר ללא זוכה

“אני רק צינור, הכסף לא מיועד רק לי״ - הגישה החדשה של עשירי העולם

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...