• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

15 הצעירים העשירים בארה”ב: השלישיה היהודית הפותחת

אחד מדירוגי מגזין פורבס היוקרתי שפורסמו לאחרונה, מתייחס גם לגיל המיליארדרים שנכנסים לרשימת 400 עשירי ארה"ב • דור ההייטק, הדיגיטל והקריפטו, הוליד עשרות עשירים חדשים וצעירים יותר ויותר • באופן מיוחד, פותחים את הרשימה הזו 3 שמות יהודיים ששווים עשרות מיליארדי דולרים • למה היהודים נדחפים לראש הרשימה?
15 הצעירים העשירים בארה”ב: השלישיה היהודית הפותחת
מארק צוקרברג (צילום: Anthony Quintano) דסטין מוסקוביץ’ (מקור: wikimedia) סם בנקמן-פריד (צילום: Virgile Simon Bernard)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

לא מכבר, קרסה הרשת החברתית פייסבוק ואיתה הרשתות שבבעלותה - וואצאפ ואינסטגרם - ל7 שעות תמימות. עבור המשתמשים זה הסתכם באי נוחות כתינוק שמוצץ הגומי נשלף מפיו, אך עבור מייסד פייסבוק ובעלי החברה, היה מדובר בירידה דרסטית במניות החברה ונזק כלכלי שדרש התאוששות.

כן, מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק שהונו נאמד ב- 134.5 מיליארד דולר, הוא האיש הצעיר העשיר ביותר. 'צעיר' לענין זה, נחשב על פי מגזין פורבס, כל עוד גילו של המיליארדר אינו עולה על 40. רף הכניסה לרשימת הצעירים העשירים בארה"ב עומד על 2.9 מיליארד.

צוקרברג כיום בגיל 37, הוא האיש השלישי העשיר בארה"ב והיהודי העשיר בעולם. ייסד את פייסבוק בשנת 2004 כשהיה בן 19, הנפיק אותה ב־2015 ועדיין מחזיק 15% ממניותיה. כעשירים רבים, הוא מחזיק זרוע צדקה שתורמת הון רב לעמותות ומיזמים ברחבי העולם.

מפייסבוק לאסאנה ולמיליארדים

דסטין מוסקוביץ', מספר 2 ברשימה, חלק את חדרו במעונות האוניברסיטה עם מארק צוקרברג ויחד עם עוד 3 סטודנטים הם הקימו את פייסבוק. את הונו צבר ממניות פייסבוק שבבעלותו ומחברת אסאנה שהקים המיועדת לניהול צוותים וכח אדם שנאמדת ב18 מיליארד דולר. מוסקוביץ' אף הוא בגיל 37 והונו נאמד ב24.1 מיליארד דולר.

התעשר הכי צעיר

סם בנקמן-פריד, מספר 3 ברשימה, הינו אחד המילארדים הצעירים והבולטים. הוא בגיל 29 והונו נאמד ב22.5 מיליארד דולר. כל מטרתו של בנקמן הייתה להפוך לעשיר כדי לתרום כמה שיותר מהונו ולהפוך את העולם למקום טוב יותר. כך הצהיר במספר ראיונות. אשר על כן, פנה לשוק הקריפטו - המטבעות הדיגיטליים - פיתח מערכת שענתה על חסרים בשוק הקריפטו, וייסד חברה בהונג קונג שהונפקה בשווי מיליארדים.

בנקמן שבר את השיא של מארק צוקרברג כשהצטרף לרשימת 400 עשירי ארה"ב של מגזין פורבס בגיל כה צעיר ועם הון כה רב יחסית. 

דווקא יהודים, דווקא צעירים

אחד מגדולי ישראל שוחח עם הרבי שליט"א מלך המשיח ואמר כי הוא פוחד מנסיון העשירות. נענה הרבי שליט"א מלך המשיח ואמר (תוכן), גם עניות היא נסיון, נסיון גרוע יותר שגורם צער ועגמת נפש. מוטב נסיון העושר!

בשנים שאחרי, לאורך נשיאותו של הרבי שליט"א מלך המשיח, התבררה גישתו של הרבי שליט"א מלך המשיח בנושא: על היהודים להיות עשירים! כל הכסף והזהב הקיים בעולם נברא לכבודו של הקב"ה, כדי להדר בו במצוות, לתת צדקה ברוחב לב ולהשפיע טוב על העולם.

לא פלא אם כן ששלושת המקומות הראשונים ברשימת העשירים הצעירים בארה"ב מאוישים על ידי יהודים. יהודים שמקדישים חלק ניכר מהונם למטרות צדקה וחסד. מה שמוכיח שוב שאנו עומדים על סף הגאולה שאז יהיה שפע אדיר לכל יהודי, כפי שמתארים חכמינו את העושר המופלג איתו יצאו בני ישראל ממצרים המהווה רק חלקיק ממנת חלקנו בגאולה האמיתית והשלימה.

גם גילם הצעיר של המתעשרים מגלה טפח נוסף מנפלאות התקופה, לא צריך לעבוד קשה, לא צריך לצבור רקורד רב שנים ולחרוש תארים באוניברסיטאות, צריך רק לרצות ולהאמין.

החיים ב-2021 יקרים יותר?

“אני רק צינור, הכסף לא מיועד רק לי״ - הגישה החדשה של עשירי העולם

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...