• ב"ה ימות המשיח!
  • י' ניסן התשפ"ד (18.04.2024) פרשת מצורע

מישהו אמר מיתון? הענף הכלכלי שגילה התעצמות מפתיעה בשנה האחרונה

בניגוד לכל התחזיות הפסימיות שצפו ריסוק כלכלי חסר תקדים בישראל, כמו במדינות רבות אחרות, הרי שכיום לאחר היציאה מהמשבר, ישראל מתייצבת בראש המדינות המתאוששות במהירות • לצד הנתונים והצפי להמשך מגמת העליה נרשמה המשך הירידה בשיעורי האבטלה במשק
מישהו אמר מיתון? הענף הכלכלי שגילה התעצמות מפתיעה בשנה האחרונה
הבורסה לניירות ערך רמת גן (צילום: MILNER MOSHE לע”מ)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

שנה אחרי פרוץ נגיף הקורונה אל חיינו ואל הסדר הציבורי, נקל להבין ולראות את הניסים שהתחוללו כאן. רק לפני מספר חודשים, צפו הכלכלנים תחזית קודרת ופסימית, ואנשי מפתח דיברו על המשבר הכלכלי החמור ביותר בעשרות השנים האחרונות. אכן, חנויות נסגרו, חברות פשטו רגל ופיטרו עובדים, האבטלה גאתה והגיעה עד 34.6 אחוזים. אבל אנחנו עדיין כאן. חיים ומתפרנסים.

לאחרונה אמר שר האוצר, ישראל כ"ץ: “אני מברך על הירידה הדרמטית בשיעורי האבטלה במשק, אשר במחצית הראשונה של חודש אפריל עומדים על-8%, לעומת 9.5% בחודש מרץ. משיא של 34.6% אבטלה בחודש אפריל 2020". מדובר בהיפוך מגמה בניגוד לכל התחזיות, ממש נס.

דו"ח העושר הבינלאומי של קרדיט סוויס, (Credit Swiss Wealth Report 2020), העלה לפני מספר חודשים את נתוני העושר העולמיים ושם נמצא כי בישראל הייתה ירידה של 0.1% בלבד בהיקף המיליונרים בישראל העומד על קרוב ל-160,000 מיליונרים. מדובר בהפרש פעוט שמלמד שמגיפת הקורונה לא פגעה בעשירי ישראל. 

שווי העושר הממוצע של כל אחד מן המיליונרים הישראליים עומד על 3.33 מיליון דולר - נתון שנותר יציב משנה שעברה.

לעומת זאת, העלה המחקר כי עשרת המיליארדרים שבישראל - נפגעו מעט בשל המשבר, אולי מכיוון שעסקיהם מסועפים יותר ונוגעים בתחומים שנפגעו יותר.

למרות ההנחה ההגיונית והפשוטה שתהיה נפילה גם בהיקף גיוס הכספים למטרות צדקה וחסד, אך לאחר שנת קורונה שלימה, אנו מגלים שלא רק שהיה כיווץ אלא אף גידול עצום בענף הכה מהותי. 

מנתוני חברת צ'ארידי - אחת מחברות גיוס הכספים הגדולות בארץ ובעולם - עולה כי בעוד בשנה שעברה גויסו באמצעות החברה 'רק' 430 מיליון דולר, הרי שהשנה גויסו לא פחות מ-590 מיליון דולר(!) גידול עצום ובלתי נתפס לכל הדעות.

כאן אנו רואים את ניסיו של הקב"ה בארצו הקדושה אשר תמיד עיניו בה, במישור הביטחוני, הבריאותי וגם הכלכלי. ישראל היא בין הראשונות הפותחות את המשק ומחזירה את החיים לתושביה.

כאן גם אנו למדים על מידת נתינת הצדקה בה נתברך דורנו דור הגאולה, שלא ספק זוהי נתינת צדקה של ימות המשיח שפורצת גבולות ומקרבת את הגאולה.

“אני רק צינור, הכסף לא מיועד רק לי״ - הגישה החדשה של עשירי העולם

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...