• ב"ה ימות המשיח!
  • ז' אייר התשפ"ד (15.05.2024) פרשת קדושים

אז מה חשוב לדעת ולזכור כשישראל נמצאת במלחמת קיום

שר הביטחון גלנט הבהיר כי מלחמת 'חרבות ברזל' גורלית לקיומנו, ובה עלינו להשיב את ההרתעה אל מול כל מבקשי רעתנו במזרח התיכון • רגע אחרי שנכנסנו לתקופה אי-ודאית, בה כל חזית אפשרית מאיימת לפרוץ לפתע - האם באמת תהיה פה קטסטרופה? • כמה תובנות לימים בהם דבר לא נראה מובן מאליו
אז מה חשוב לדעת ולזכור כשישראל נמצאת במלחמת קיום
(צילום: דובר צה''ל)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

אחרי מפגן הכוח המחריד של חמאס בדרום, מנסה ארגון חיזבאללה להטיל את מוראו על תושבי הצפון, כאשר במקביל מעוזי חמאס ביהודה ושומרון מנסים להרים את ראשם ולהצטרף ללחימה. מעל כל אלו מרחפים איומים המגיעים מאיראן, ולפסימי הסביר המצב לא נראה מעודד במיוחד...

אלא שיש במאורעות העבר בכדי להציב את תמונת המצב בפרופורציה הנכונה. בקיץ של שנת תש"נ (1990), עקב פלישת עיראק לכווית, פרץ עימות בין עיראק לבין קואליציית 34 המדינות בראשות ארה"ב. מנהיג עיראק, סדאם חוסיין, הודיע כי יקח את ישראל כבת ערובה. במקרה בו כוחות הקואליציה הבינלאומית יתקפו את צבאו, הוא ישגר טילים לעבר ישראל.

בשונה ממצבה של איראן כיום, שכפי הידוע עדיין אינה אוחזת בנשק גרעיני, סדאם חוסיין שקל ברצינות להפעיל את ארסנל הטילים הכימיים שלו נגד ישראל. בישראל נערכו למתקפה כימית ברצינות ובחרדה מובנת.

מדינה בחרדה

כל תושב קיבל ערכת מגן שכללה מסכות גז ומזרקי אטרופין לשימוש בזמן מתקפה כימית. כל משפחה התבקשה להכין בביתה חדר אטום על-מנת לנסות לבלום את התפשטות הגז הרעיל אל תוך הגוף. יממה לאחר פתיחת המתקפה על עיראק, החלה ישראל להיות מותקפת בטילי סקאד בעלי ראש נפץ קונבנציונלי, שכוונו לעבר מפרץ חיפה והנגב, אך בעיקר לכיוון גוש דן.

החרדה בקרב אזרחי ישראל הלכה והתפשטה, כאשר כל שיגור טומן בחובו את החשש, אולי הפעם תותקף ישראל בטילים בעלי ראש נפץ כימי חלילה, ואת הנזק הרב אף אחד לא רצה לדמיין.

לבקשת ארה"ב שעמדה בראש קואליציית המדינות הלוחמות בעיראק, ישראל לא הגיבה על שיגורי הטילים. חוסר התגובה של ישראל באותם ימים, לווה בשתיקה תקשורתית מצד שרי הממשלה, ורבים בישראל חשו כי הופקרו לגורלם. הפחד בציבור היה גדול.

בתוך האווירה הקשה הזו, שיגר הרבי שליט"א מלך המשיח מסר דחוף לחסידי חב"ד, וביקש לפרסם את המסר לכל יהודי בישראל. כבר במשך התקופה שקדמה למלחמה, כאשר רבים חששו להימצא בארץ, הפציר הרבי שליט"א מלך המשיח שלא לעזוב את ישראל. יתירה מכך, הוא הורה שלא לבטל תכניות טיסה לישראל, ולקיים אירועים כמתוכנן (בכפוף להנחיות פיקוד העורף).

הרבי שליט"א מלך המשיח הסביר כי המאורעות בעיראק ובסמוך לה נחזו כבר מראש במדרש המתאר בדיוק את ההתפתחות הזו, ומסביר כי אירועים אלו הינם הקדמה לגאולת עם-ישראל ולגילוי זהותו של מלך המשיח.

אין מה לפחד

בעיתון ידיעות אחרונות מחורף תנש"א (1991), בשיא ימי הפחד והחרדה, הופיעה ידיעה מרגיעה תחת הכותרת: "הרבי מליובאוויטש: מכל זה תצמח גאולה לישראל", בפנים הידיעה מובא המדרש אותו ציטט הרבי שליט"א מלך המשיח באותם ימים, והסברו כי אין מה לחשוש ולפחד, שכן ארץ ישראל היא מקום בטוח תחת השגחתו של הבורא, ותוצאת המלחמה תהיה גאולת עם ישראל.

המדרש המדובר נפתח במילים "בשנה שמלך המשיח נגלה בה", ומתאר כיצד באותה שנה יתפתחו מאורעות הזהים לאירועי מלחמת המפרץ. ואכן בהמשך אותה שנה, הלכה והתפשטה ההבנה כי האדם העונה על הקריטריונים לגאול את עם ישראל כמלך המשיח, הוא הרבי מליובאוויטש שליט"א.

גם כעת, כאשר פחד ובהלה אוחזים ברבים מהציבור, ובצמרת המדינה רואים את מלחמת 'חרבות ברזל' כמלחמת קיום, עלינו לזכור את נבואתו הרלוונטית מתמיד של הרבי שליט"א מלך המשיח, הכוללת בתוכה שני מסרים מרגיעים.

האחד, עם ישראל בטוח בארצו, מכיוון שיש לו את ההגנה והשמירה של הקדוש-ברוך-הוא בארץ ישראל, עליה נאמר "ארץ אשר תמיד עיני ה' אלוקיך בה מראשית השנה ועד אחרית השנה".

המסר השני והחשוב מאוד, הוא כי אירועים אלו בהם נראה כי קיים איום על עם ישראל, הם למעשה הקדמה לגאולה השלימה ולביאת המשיח, ומשמשים עבורנו כתזכורת להתכונן לגאולה מתוך שמחה, ולהוסיף במצווה ובמעשה טוב נוסף לקראת בוא הגאולה, שכפי שהבטיח הרבי שליט"א מלך המשיח - תבוא בקרוב ממש.

5780_02 - (04)הרבי שליט"א מלך המשיח (ארכיון)

לקראת שורת ההתפטרויות הצפויה מי צריך למלא את תפקידי המפתח בישראל

להרוג את המוות: חבל התליה של הרוע

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...