• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

“עלול לפגוע בראייה”: חשש לטפיל במי הכינרת

לפי משרד הבריאות, הבדיקה החלה בעקבות "ריבוי מטופלים שנדרשו לאשפוז הסובלים מדלקות קשות של קרנית העין, צלקות בקרנית ובמקרים חמורים יותר פגיעה בראייה" • אין סיכון בשתיית מי הכינרת • המקרים הראשונים הגיעו לבתי החולים לפני כחודש • מה כדאי לצרוך כדי לשפר את הראיה?
“עלול לפגוע בראייה”: חשש לטפיל במי הכינרת
הכינרת (צילום: johnnie cohen)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

 

משרד הבריאות בודק חשד להימצאות טפיל במי הכינרת שעלול לגרום לדלקות בעיניים ואף לפגיעה בראייה. לפי משרד הבריאות, מדובר בזיהום מסוג מיקרוספורידיום.

"בימים האחרונים התקבל דיווח במשרד הבריאות מרופאי עיניים על ריבוי מטופלים שנדרשו לאשפוז הסובלים מדלקות קשות של קרנית העין, צלקות בקרנית ובמקרים חמורים יותר פגיעה בראייה", נמסר. "הבדיקה מעלה כי עד היום אושפזו 29 חולים במספר בתי חולים שונים עם נגעים בקרנית שאופייניים לזיהום מיקרוספורידיום".

משרד הבריאות החל בחקירה אפידמיולוגית שממנה עלה עד כה כי לפחות חלקם של החולים התרחצו בחופים שונים של הכינרת. לנוכח הנתונים, שנמצאים בבדיקה, משרד הבריאות ממליץ להשתמש במשקפת או משקפי שחייה ברחצה במי הכינרת כדי להימנע ממגע ישיר של העיניים עם המים.

שחיתם בכינרת ואתם חוששים? התסמינים העיקריים לטפיל הם טשטוש ראייה, אודם עיני, דמעת (עיניים דומעות) ותחושת גוף זר. משרד הבריאות קרא לכל אדם שהתרחץ בכינרת וסובל מדלקת עיניים, אודם, כאבים והרגשת "גוף זר" בעיניים לפנות לרופא עיניים לאבחון וטיפול. "אין סיכון בשתיית מי הכינרת", הדגישו.

הצטברות חריגה

המקרים הראשונים הגיעו לבתי החולים כבר לפני כחודש, ובתחילת השבוע עדכן איגוד רופאי העיניים את משרד הבריאות בדבר הצטברות המקרים. ד"ר מייקל מימוני, רופא בכיר במערך רפואת העיניים ברמב"ם שמשמש גם כראש החוג לקרנית באיגוד רופאי העיניים, הסביר כי "ברמב"ם לא היו מקרים של מטופלים עם תלונות על פגיעה בקרנית, אך במסגרת החוג לקרנית הצטברו לאחרונה כמה תלונות בו-זמנית מכמה בתי חולים על פגיעה בקרנית של אנשים שדיווחו על שחייה בכינרת".

"הצטברות המקרים הביאה אותנו לדווח מיד באמצעות איגוד רופאי העיניים למשרד הבריאות", אמר מימוני. "יש להדגיש שאין עדיין הוכחה חד-משמעית להימצאות הטפיל ובשלב זה מדובר בהערכה, על רקע בדיקות קליניות".

פרופ' אירית ברקת, אחראית תחום הקרנית בבית החולים שיבא שאליו הגיעו עד כה ארבעה מקרים, אמרה כי "מה שחשוב שהאבחנה היא בעיקר קלינית ולא מעבדתית. יש חשיבות מאוד גדולה לעובדה שאם הופיע איזשהו תהליך דלקתי בעין, צריך לפנות לרופא עיניים או מומחה קרנית ולחשוב אם הייתה חשיפה למקור מים. אנחנו יודעים שלאבחנה בשלב הזה אין אישור מעבדתי לטפיל. יש צורה יותר שטחית של הטפיל שחולפת מהר, ואחרת יכולה להשאיר צלקת ולהביא לטיפול קצת יותר ממושך. בצורה העמוקה יש צורך בתרופות שנרקחות באופן מיוחד, ולכן יש חשיבות לאתר זאת מוקדם. אצלנו המקרים היו מלווים בנפיחות בעפעפיים ובגירוי של העין. המקרים היו בעין אחת ולא בשתי העיניים".

מידע רלוונטי לכולם

אבל במקרה שלא יצא לכם לשחות בכנרת בתקופה האחרונה, האם אתם חושבים שהראיה שלכם היא שש-שש? אתם יכולים להיות בטוחים שאתם רואים נכון? גם אם נראה לכם שאתם לא באוכלוסיית הסיכון, ואפילו אם אתם לא חשים בתסמינים אותם פירטו במשרד הבריאות, כדאי שתדעו שבתקופה זו ראיה נכונה היא נכס, והסתכלות ישרה היא אתגר חשוב. אנו עומדים כעת בתקופה הנקראת "סף הגאולה", רגע אחד קטן לפני הגאולה השלימה. כעת מוטל עלינו להביט על העולם סביבנו במבט גאולתי. הסתכלות נכונה היא משימה חשובה מאין כמוה בימים אלו.

ניתן בקלות להביט סביב ולחשוב שהכל גרוע. זו לא חכמה לסקור את המצב ולמנות את רשימת המוטיבים השליליים שמרכיבים אותו. אך דווקא כעת, רגע לפני הגאולה, אחת מן המשימות החשובות המוטלות עלינו היא למצוא את החיובי שבכל דבר. לחשוב על התוצאה הטובה שעשויה לצאת מסיטואציה שלילית בה אנו נתקלים. למצוא את התכונות הטובות באדם מעצבן בו אנחנו פוגשים. לראות את נקודת היהדות הבוערת וחבויה גם בתוך יהודי שמנסה להקניט את האמונה ואת קיום המצוות.

להביט כבר כעת על העולם, כאילו הגאולה כבר כאן. מבט זה מסייע באופן משמעותי לקירוב הגאולה, וגם מכין אותנו אליה טוב יותר. אם זה נראה לכם קשה מדי לחיות כך, פשוט במקום לשחות בכינרת - תשחו בתוך ספר ה'דבר מלכות' של הרבי מלך המשיח שליט"א, שם הוא מסביר בהרחבה על התקופה בה אנחנו נמצאים, וכיצד עלינו לתרגם זאת להסתכלות "גאולתית" על העולם. שנראה רק טוב.

משבר הדיור, הסוף?

בתוך השבר והכאב הגדול, מצאנו אור בקצה המנהרה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...