• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א אייר התשפ"ד (19.05.2024) פרשת אמור

שכר נמוך ותנאי עבודה ירודים: למעלה מארבע מאות שוטרים התפטרו מתחילת השנה

לאחר עליה קיצונית במספר היוצאים משירות המשטרה, במשטרה מעריכים שעד סוף השנה יגיע מספר השוטרים הפורשים לכאלף ויותר • אך תחזיות מקראיות מעלות את המספרים גבוה בהרבה
שכר נמוך ותנאי עבודה ירודים: למעלה מארבע מאות שוטרים התפטרו מתחילת השנה
המפכ"ל שבתאי (צילום: דוברות המשטרה)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

במשטרת ישראל מגלים דאגה הולכת וגוברת, עקב עלייה של ממש במספר הפורשים משירות במשטרה, בטענות שכר נמוך ותנאי עבודה קשים.

נתוני מדד השירות במשטרה מראים כי מתחילת השנה הלועזית ועד עתה גובר מספר המתפטרים מהשירות באופן עקבי על מספר המתגייסים אליו. נתונים שחשפה משטרת ישראל מגלים כי מאז תחילת השנה במחוז דרום במשטרה עזבו 90 לעומת 78 מתגייסים, ובמחוז הצפון התפטרו 78 וגויסו לשירות 47 שוטרים בלבד. במחוז המרכז המצב חמור אף יותר: 116 התפטרו לעומת 61 מתגייסים. אגף התנועה אף הוא ניזוק בזינוק הנוכחי במספר הפורשים, כאשר אל מול 17 שוטרים חדשים - התפטרו ארבעים. 

הנתון האחרון מעלה חשש של ממש במצב הבטיחות בדרכים בקרב המשרדים הרלוונטים, אך בהעדר כוח אדם לא נראה לעין שניתן לפעול בעניין.

חגיגת המספרים הקיצונית מצביעה על קטסטרופה של ממש בכמות כוח האדם במשטרה. ברשתות החברתיות ניתן למצוא עדויות רבות משוטרים המעידים על שכר נמוך בתמורת עבודה מאומצת על חשבון חיי המשפחה ובשעות לא שגרתיות, לעיתים תוך סיכון עצמי, כך שרבים מעדיפים לוותר על מאבק המשכורת ופשוט נוטשים את מקום עבודתם המאתגר. ניתוח הנתונים שחשפה המשטרה מצביע כי מעל 70 אחוזים מהמתפטרים אכן עשו זאת אך ורק בשל השכר הנמוך.

מטעם הוועדה לביטחון פנים פורסם כי הזליגה המתמשכת מהשירות במשטרה עוד תגדל, וכי עד סוף השנה עתיד להגיע מספר המתפטרים מהמשטרה לכאלף - בהתאם לעליה המשמעותית מאז השנה שעברה. לצורך ההשוואה, בינואר בשנה שעברה פרשו 35 שוטרים, לעומת 81(!) בחודש ינואר השנה. שוטרים רבים נטשו את תפקידם גם במהלך מהומות מבצע 'שומר החומות' בשנה שעברה, בו הראתה הממשלה את אוזלת ידה במיגור הטרור.

מעת פרסום הנתונים המדאיגים, מנהל מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי מאבק עיקש אל מול משרד האוצר במטרה להעלות את שכרם של השוטרים. יו"ר הוועדה לביטחון פנים ח"כ בן ארי הביעה אף היא דאגה מהמצב השורר במשטרה ואמרה כי באם משרד האוצר לא ישנה באופן מיידי את מתווה השכר, המצב רק יחמיר עם הזמן. "לבסוף ישאר משרד האוצר עם הכסף, אך ללא משטרה" אמרה בן ארי.

חישוב קל מראה כי ממוצע של כמאה שוטרים מתפטרים בחודש אחד - כמות שפירושה כמו סגירת תחנת משטרה שלמה. הנזקים מכך עתידים להראות בשטח האזרחי במוקדם או במאוחר: עם ירידה במספר השוטרים, תעלה גם רמת הפשע במגזרים המועדים ואי האכיפה בכבישים תגיע למדדים גבוהים בהרבה מזה שידעה משטרת ישראל, בהעדר כח אדם.

הפתרון קרוב

תפקיד השוטרים בהיררכיה המוכרת לנו כיום הינו פשוט לכאורה: האזרח הפשוט מנהל את חייו בכפוף לחוקי הרשות המחוקקת, הנעזרת בשוטרים הדואגים לביצועם בפועל. כוונתה של הרשות המחוקקת בקביעת החוקים היא בעיקר לטובת האזרח, ורק אלו שאינם משכילים להבין זאת זקוקים ל'טיפולו' של השוטר.

אך באמת, המצב המשפטי החוקתי התקין הינו מצב מדיני ללא שוטרים. השוטר נועד בכדי להשליט את הסדר, בכדי לדאוג שהפסק אותו נותן השופט או הרשות המחוקקת יבוצע על ידי מקבל הפסק. אך כאשר האזרח הפשוט ממושמע ומציית לחוקים, אין כל צורך בשוטרים.

גם הקדוש-ברוך-הוא בתורתו ציווה על מינוי שוטרים, בעלי תפקיד שיעמדו על משמר הציות לחוקי התורה, תחת מרותם של תלמידי החכמים פוסקי ההלכה. בספר דברים, בתחילתה של פרשת שופטים, נאמר - "שופטים ושוטרים תתן לך בכל שעריך". זהו הציווי האלוקי המורה על הקמת ההיררכיה ההלכתית של שופטים תורניים ושוטרים מבצעים. אך כבר אמרנו שפעילות השוטרים אינה המציאות הריאלית.

מילים דומות לפסוק זה אך שונות ממנו כמעט לחלוטין אומר הנביא ישעיהו בנבואתו על אחרית הימים. "ואשיבה שופטיך כבראשונה ויועציך כבתחילה" אומרת הנבואה, המבשרת כי עתיד הקדוש-ברוך-הוא להשיב את שלטון החוק היהודי התקין לקדמותו (כפי שכבר היה בעבר, בזמן עמד בית-המקדש על תילו), אך שלטון זה ינוהל על ידי שופטים בלבד. בנבואתו של ישעיהו חסרה דמות השוטר, המכריח, בעל התפקיד הכוחני והגלותי.

את הפתרון למשבר העמוק והמדאיג במשטרת ישראל, כבר ניבא הנביא ישעיהו. שלטון החוק של השופט אליו סרה משמעת כל העם, אליו גם מתלווה דמות היועץ - המסביר ומבאר לאזרח הפשוט בדרכי נועם את הדרך בה עליו לקיים את דברי השופט, למען טובתו האישית, וחוסך ממנו את תפקיד השוטר.

כל זה בגאולה האמיתית והשלימה, בה מובטח לנו מצב עולמי מושלם. מצב שכזה מונע את הצורך בשוטרים לחלוטין, כיוון שכולנו נרצה לעשות אך ורק את רצון הבורא ללא כוח מכריח, כי אם מעצמנו.

אם כך, תפקידם של השוטרים בגאולה השלמה יהיה אך ורק לסדר את הדרך ולהפנות את התנועה, ואולי גם זה לא.

אז למי שחשש מ(רק) כמה מאות שוטרים מובטלים, שיחכה לבאות...

מקורות: ישעיהו פרק א, פסוק כו. דברים פרק טז, פסוק יח. שיחת הרבי שליט"א מלך המשיח בשבת פרשת שופטים תנש"א

ממשלה לגיטימית: כך יקום בישראל שלטון העם

להרוג את המוות: חבל התליה של הרוע

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...