• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

תנאי סף להצלחת המאבק באומיקרון: שיתוף פעולה אזרחי

בנט: נעשה כל שביכולתנו לבלום את התחלואה, אך לא הכל תלוי בנו • המודל הדמוקרטי, לפיו נציגי הציבור ממונים על הניהול התקין של החברה - מגיע לשעת מבחן • על מהלכים רחבי היקף שמסוגלים לצאת לפועל רק בעזרת העם
תנאי סף להצלחת המאבק באומיקרון: שיתוף פעולה אזרחי
צריך שיתוף פעולה של כולם (צילום: Institute for Policy and Strategy)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע במסיבת עיתונאים בנוגע להתפשטותו המחודשת של נגיף הקורונה, כי קיימת מגבלה לגבי יכולת הממשלה ומשרד הבריאות לבלום את התפשטות הנגיף ולווסת אותה באופן שמערכת הבריאות תוכל להכילו.

בנט הדגיש כי מחויבותה של הממשלה לנהל את המשבר ולהוביל את ההתנהלות מול הוריאנט חלה בכל תוקפה, אולם הפקת תכנית העבודה ברמת השטח כפופה לשיתוף הפעולה ונכונותם של האזרחים ליישם את מדיניות הממשלה בפועל, ובכך להוביל למינימום פגיעה מצד הנגיף בכל תחומי החיים.

מורכבותו וייחודיותו של המאבק בזן האומיקרון, מערער את הבסיס עליו נשענת הדמוקרטיה, לפיו העם ממנה את נבחרי הציבור ובכך מייפה את כוחם לקבל החלטות על אופן התנהלות החברה בשלל נושאים.

השילוב שבין נגיף שאיננו קטלני ברמה הדומה לוריאנטים הקודמים, לבין התפשטות מהירה וקלה, גורם לשלל כיוונים ואפשרויות בבחירת המדיניות הנכונה להתמודדות עם הנגיף.

מגבלות הכוח

זוהי שעה מורכבת הדורשת מהמנהיגים לקבל החלטות העשויות לערער את חייו הסדירים של האזרח, בה בשעה שהם מונו על ידו במטרה לאפשר עבורו חיים שקטים וסדירים ככל האפשר. בנקודה זו נתקל האינטרס הציבורי בפולמוס - כיצד נכון יותר לנהל את המאבק.

כך, כל החלטה שמתקבלת בנושא זה, שאינה נוגעת למקום, אדם, או אירוע נקודתי, כמו מבצע צבאי, אלא חלה באופן קולקטיבי על האוכלוסייה כולה - עומדת למבחן המציאות בידי מיליוני אזרחים, שברמה המעשית יכולים להחליט כי אין ההחלטות מוצאות חן בעיניהם, ורצונם הוא לפעול אחרת.

לכך כיוון ראש הממשלה בנט את הצהרתו בנוגע לכך שללא שיתוף פעולה מלא ככל האפשר מצד העם, לא תוכל הממשלה לממש את מדיניותה ולנהל את המשבר באפקטיביות.

בדברים אלו מנסה ראש הממשלה להעביר מסר, לפיו המטרה הגדולה של כל אזרח כיחיד, ושל המדינה כולה כחברה - לנצח את הנגיף ולמגר את השפעתו על חיינו ככל האפשר, מוכרחת לקבל את השתתפותו של העם במאמצים להשגתה, בכך שההנחיות ודרכי ההתמודדות יתממשו הלכה למעשה בידי האזרחים.

במגרש של הגדולים

רעיון זה, לפיו כאשר אינטרס גדול ומהלך רחב מגיע לשלב הביצוע הוא חייב לקבל את הגיבוי המעשי מהעם, נכון לא רק כלפי ההתמודדות עם נגיף הקורונה, אלא גם עם מהלך משמעותי ורחב היקף יותר ממנו. מדובר כמובן על המהלך אותו עמל עם ישראל לבצע במשך אלפי שנים - הגאולה האמיתית והשלימה.

במשך דורות ארוכים, המשימה להבאת הגאולה היתה דומה יותר למבצע צבאי, היא היתה שייכת יותר ל"דרג המדיני" - צדיקי הדור, תלמידי החכמים, והמנהיגים. כך, במשך אלפי שנים עמלו דורות של צדיקים ויהודים נעלים על הגשמת משאלת הדורות - ביאת המשיח. זה לא היה קל, אך הם התמסרו למשימה זו בכל כוחם.

ככל שהעולם התקרב יותר אל המועד הנכסף, כך הצורך לעסוק בנושא זה גבר והלך. אם בדורות הקודמים היה ענין המשיח נושא פנימי ומורכב, שהיה שמור לצדיקי הדור, הרי שבדורות האחרונים החלו גדולי הרבנים לדבר על נושא זה בציבור פעמים רבות, ולהעלות את המודעות לביאתו הקריבה של המשיח.

אך בדורנו, כאשר הגיע דור הגאולה, העם כבר לא יכול רק לצפות מן הצד בהתרחשויות. אנחנו - הדור שיזכה לחזות בביאת המשיח - מוכרחים כעת להיות חלק מהמשחק. כי כאשר הדבר הופך למעשי ומוחשי יותר, כולם כבר נכנסים לתוך התמונה.

קבינט הקורונה כבול

המצב הנוכחי הוא גורלי ומיוחד. אנחנו עומדים על סף הדלת של הכניסה לגאולה, כך הודיע הרבי שליט"א מלך המשיח אנו נמצאים כבר בחלל שבין הגלות לגאולה, ורק צעד אחד קטן נדרש כדי לצעוד אל תוך האור הגדול של הגאולה השלימה.

את הצעד הזה רק העם יכול לבצע. בשביל להשלים את המשימה עליה עבדו הגדולים והצדיקים במשך כל ההיסטוריה הארוכה של העם היהודי, מוכרחים את ההתגייסות שלנו - העם, הפשוט, הרגיל. כעת הכדור עבר לידיים שלנו.

בדיוק כפי שבשעת מבחן, גם צוות מומחה של סוללת מומחים אפידמיולוגים, פרופסורים, רופאים, כלכלנים ומדינאים לא יעזרו, כי גם אם תיקבע על ידם המדיניות הנכונה והמתוחכמת ביותר למלחמה בקורונה, כל עוד הציבור לא יממש את המדיניות - דבר לא יתרחש.

כך גם במערכה להבאת הגאולה - בשעת המבחן, שהיא בדיוק השעה המופיעה על השעון בזמן בו אתה קורא את המילים הללו, גם מאמצי הצדיקים ואף מעשי הקדוש ברוך הוא אינם יכולים לפעול את מה שיכול לפעול צעד אחד קטן שלנו, היהודים ה"רגילים".

מה שהמשיח לא יכול

ברגע האמת נדרשת ההתגייסות של כולנו. היא נדרשת במגוון מישורים, היא דורשת הוספה בלימוד התורה, בהעמקת הידע בתורת החסידות, בקיום מעשים טובים ובביצוע מצוותיו של הבורא. כל הדברים הללו הם קריטיים להבאת הגאולה, אך עדיין אותם גם גדולי הצדיקים ואף מלך המשיח בעצמו יכולים לבצע.

דבר אחד ישנו, שמחד הוא חשוב וגורלי מאין כמוהו עבור ביאת המשיח, ומאידך רק בידינו, בכוח העם, לבצעו. זהו מעשה אחד שמלך המשיח אינו יכול לעשותו כלל.

זוהי 'קבלת המלכות'. קבלתו של מלך המשיח - הרבי מליובאוויטש שליט"א - בתור המנהיג שלנו, כעם וכיחידים. מעשה זה הוא קריטי עבור הגאולה השלימה. ללא שיתוף הפעולה הבסיסי של העם, לא תוכל להתבצע מדיניות הממשל. וללא הכרת העם במנהיגו, קשה לראות את המנהיג מוליך את העם בתבונתו.

פעמים רבות אנו שואלים את עצמנו, מה ביכולתנו לעשות כדי שיהיה כאן עולם טוב יותר? יש דבר אחד מרכזי שביכולתנו לעשות, והוא לא יגרום רק לעולם טוב יותר, אלא לעולם של טוב מוחלט. ההחלטה האישית שלנו כי אנו רואים במלך המשיח - הרבי מליובאוויטש - כמנהיג שלנו, כרב שלנו, וכמורה הדרך שלנו, בכוחה לפעול בעולמות העליונים ולהוכיח כי עם ישראל מוכן כבר לקבל את מלכותו של מלך המשיח.

כך יראה הקדוש ברוך הוא כי יש "ביקוש בקהל" לגאולה השלימה, וישלח אותה אלינו. תחזוק ההערכה שלנו לרבי מלך המשיח שליט"א, הגברת האהבה אליו והקשר האישי עמו (היכול להתבצע באמצעות כתיבה אליו בספרי ה'אגרות קודש'), הם המעשים שמוכיחים כי לא רק שישנו מלך. כעת יש גם עם.

משרד החוץ במשבר: העובדים מאיימים בשביתה, אין הידברות

בתוך השבר והכאב הגדול, מצאנו אור בקצה המנהרה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...