• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ב ניסן התשפ"ד (20.04.2024) פרשת מצורע

120 ימים לתאריך שלא יישכח לנצח

כבר כמה חודשים שמאות אנשים משקיעים את כל מרצם בהכנת חגיגת ענק בינלאומית • מיום ליום, עוד ועוד מקומות בעולם מצטרפים להכנות לקראת היום הגדול, שכבר עכשיו אפשר לצפות שיהיה מכונן בתולדות העם היהודי • תתחילו לשנן את צמד המילים הכי פופולרי השנה ביהדות: מאה ועשרים
120 ימים לתאריך שלא יישכח לנצח
נשיא ארה”ב לשעבר דונלד טראמפ חותם על הכרזת יום הולדתו של הרבי שליט”א מלך המשיח כיום החינוך
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

תכונה גדולה מורגשת היטב בתקופה האחרונה, במגוון שטחים ומקומות בעולם היהודי. יום גדול מתקרב, ותחושה היסטורית מורגשת בשטח. אלפי שלוחים ברחבי העולם ומליוני יהודים, מעריצים ומקורבים - ממקדים את מירב תשומת הלב לעבר יום אחד, שיחול בעוד כ-120 ימים.

ברמה המעשית מדובר על יום עוצמתי ומרגש, שייזכר עוד זמן רב בישראל ובעולם. צוותי ענק עובדים כבר זמן רב על הכנת החגיגות, שיכללו עצרת ענק באיצטדיון בלומפילד בתל-אביב; מצעדי הצדעה בערי הבירה של מעצמות העולם; קמפיינים ציבוריים של מיליונים ברשתות החברתיות; הוצאה לאור של מגוון ספרים ויצירות סביב היום ההיסטורי; ועוד היד נטויה.

החיים השגרתיים לא תמיד מזמנים לנו נקודות עצירה, בהן ניתנת לנו האפשרות להביט על המכלול ולחוש את הגדולה המלווה את חיינו. דברים רבים כל-כך אנחנו תופסים כמובן מאליו, ופעמים רבות אין לנו את הפריווילגיה להביט על אותם דברים ולומר 'וואו'.

כמה ימים לפני חג הפסח, בחודש ניסן, יגיע יום ענק - בו יעצור העולם היהודי כולו ויוכל לומר 'וואו'. זה יהיה יום בלתי נשכח, של התפעלות מהעבר, הערצה להווה ומרוצה אל העתיד.

חג בינלאומי

זהו י"א ניסן תשפ"ב, יום הולדתו המאה ועשרים של מלך המשיח - הרבי מליובאוויטש שליט"א. בתור הדמות המשמעותית ביותר בהיסטוריה של העם היהודי, יום הולדתו היה מאז ומתמיד סיבה לחגיגות ענק ואירועים בסדר גודל בינלאומי.

בארצות הברית של אמריקה, למשל, קיים חוק המגדיר את יום הולדתו של הרבי מלך המשיח שליט"א כ'יום החינוך והשיתוף הלאומי'. מידי שנה בשנה, לקראת התאריך העברי של יום ההולדת - י"א בניסן - חותם נשיא ארצות הברית על הצהרה המכריזה על יום זה כיום החינוך השנתי. נוהג דומה מקובל גם במדינות נוספות בעולם.

"הדמות המשמעותית ביותר בהיסטוריה של העם היהודי". זהו איננו תיאור מוגזם או חסר פרופורציות. האדם שיגאל את האנושות כולה מהמציאות המוכרת של רוע כחלק משגרת החיים; האדם שמנהיג את העולם אל עבר עידן של שלימות וגאולה אמיתית; האדם שעושה זאת מתוך אהבה, חיוך ושמחה - הוא האדם המשמעותי ביותר בהיסטוריה.

חגיגה של תקווה

זהו הרבי מליובאוויטש שליט"א, מלך המשיח. אם כל יום-הולדת שלו נחגג על ידי רבבות בכל חלקי הגלובוס, יום ההולדת המאה ועשרים הוא אירוע בקנה מידה היסטורי. ממש.

מאה ועשרים, כפי שיודע כל אחד - הוא מספר שמספר סיפור. זהו מספר המסמל על שלימות בחיי האדם. על נקודת ציון משמעותית ורבת חשיבות במהלך תפקידו של האדם בעולם. לא בכדי שגור הביטוי "עד מאה ועשרים שנה". משה חי מאה ועשרים שנה, וכבר בתחילת התורה נאמר "והיו ימיו מאה ועשרים שנה".

השלב בו מגיע האדם לגיל מאה ועשרים, הוא יום של שלימות והתקדמות. זה יותר מסמל, וגם יותר מתואר. גיל מאה ועשרים הוא שלב אמיתי במהלך הכולל של החיים.

אך היום, לא מדובר על שלימות בחיי אדם פרטי, חביב ונחמד ככל שיהיה. בעוד כארבעה חודשים אנו נגיע אל היום הגדול, יום השלימות בחייו של מנהיג הדור, מלך המשיח, הרבי של כל עם ישראל.

שלימות חייו

האיש שמשימת חייו היא הגאולה האמיתית והשלימה, האדם שסימן לעצמו תפקיד ואיננו מתפשר על השגתו - קץ הרוע, סוף הקושי. עולם חיובי של טוב בלבד.

כאן לא מדובר על שלימות בחייו של אדם שהחליט באופן פרטי ועל דעת עצמו לחולל את השינוי המשמעותי ביותר בתולדות הבריאה. אלא על מי שכולנו מכירים כאיש אלוקי, צדיק ענק בעל אפיק קשר ישיר עם הבורא, ומי שקיבל בדורנו את התפקיד הרצוף מאז ימות משה רבינו - לקשר ולתווך בין הקדוש ברוך הוא לבין בני האדם בעולם.

זהו יום הולדתו המאה ועשרים של מי שניבא בשם בורא העולם, כי בדורנו - בקרוב ממש - תסתיים תקופה בת אלפי שנים של חיים לצד רוע מובן מאליו, ותתחיל התקופה הנצחית והקבועה - תקופת הגאולה. טוב מוחלט, שלווה אישית, ושלימות אוניברסלית.

יש רק אדם אחד בעולם שיכול לבצע את המשימה הזו, רק אחד שאלוקים נותן לו את הכוח והיכולת לעשות זאת. זהו מלך המשיח, והוא חוגג ממש עוד מעט יום-הולדת מאה ועשרים.

לא קשה לנחש מה היא השלימות האולטימטיבית בחייו של מלך המשיח. לא מסובך לשער מה אומר גיל מאה ועשרים של מנהיג דור הגאולה. ההכנות ליום ההולדת מלוות בתקווה גדולה, ובמאמצים כבירים, שהחגיגות יציינו את מאה ועשרים שנות חייו, ואת ביאתו כגואל, לגאול את העולם כולו ולפתוח את עידן הגאולה, לנצח.

למה צריך היום בית מקדש?

להרוג את המוות: חבל התליה של הרוע

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...