• ב"ה ימות המשיח!
  • ה' אייר התשפ"ד (13.05.2024) פרשת קדושים

תמונת בית המקדש של ערפאת

ציפייתו של העם היהודי במשך אלפי שנים, לזכות לראות בבניין הבית והגאולה השלימה, לגיטימית יותר מאי פעם. אין על מה להתנצל
תמונת בית המקדש של ערפאת
ערפאת ימ"ש מציג את תמונת בית המקדש
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

לפני למעלה משלושים שנה, בשנת ה'תשמ"ט (1989 למניינם) אברהם טאוב, אז הבעלים של חברת היהלומים הגדולה בישראל - NDC. רצה לפרסם את החברה שבבעלותו בדרך מקורית ויצירתית בארץ ובעולם. הרעיון שלו היה מהפכני בכל קנה מידה, אבל אפילו הוא לא שיער איזה סערה פוליטית עולמית הוא עלול לייצר.

הרעיון היה לשלב את הפרסומת בתצלום של ירושלים והמקדש. אבל היות שגם לאחרי שהוא שכר מטוס קל שסבב את הר הבית מכמה זוויות, נראה במרכז התמונה שיקוץ משומם שבראשו כיפת זהב עגולה וגדולה. החליט אברהם לעשות מעשה.

הוא שכר בנוסף צלם שיצלם את דגם בית המקדש השני בהולילנד מזוויות רבות, ולאחר מכן בטכניקה מיוחדת ובהשקעה מרובה - כשבשנים ההם טרם עידן הפוטושופ והעיבודים הממוחשבים לא היה זה דבר של מה בכך, 'הדביק' הוא את בית המקדש במרכזו של הר הבית, כאילו מעולם לא היה שם מסגד או משהו בסגנון.

לצורך הדיוק במיקום הר הבית הוא נועץ ברב הכותל דאז הרב גץ ע"ה. ובטרם הפרסום הוא אף קיבל אישור וברכה מהרבי שליט"א מלך המשיח לעניין. התמונה התפרסמה בכל הקטלוגים הנחשבים אז לתיירים בארץ ובחו"ל, וגם בכל מטוסי חברת 'אל על'.

העכברים יצאו מחוריהם

והסערה לא איחרה לבוא. ראשית הגיעו התגובות החיוביות הרבות שזרמו בעקבות הפרסום, ולאחר מכן הגיעו הזעם והתסכול שהתעררו בקרב שונאי ישראל בעקבות זאת.

הגדיל לעשות הארכי־רוצח רב המחבלים ערפאת ימ"ש, שמיהר לכנס מסיבת עיתונאים זועמת, ו'להתריע' בפני העולם על כוונותיה הנסתרות של מדינת ישראל: לפוצץ ולהחריב את מסגד אל אקצה הידוע כמקום חשוב למוסלמים. ותחתיו לבנות את בית המקדש היהודי.

'אזהרה' זו הושמעה וחזרה ופורסמה בעיתונות בארץ ובעולם, ובעיתוני ארצות ערב אף הגדילו לעשות, פירסמו על "המזימה הישראלית החדשה" וקראו לכל המוסלמים ברחבי העולם "להתעורר בטרם יהיה מאוחר".

למרבה הצער גם רבים מהעיתונים הישראליים לא טמנו ידם בצלחת, ובחרו ברובם להתייצב לצד העיתונות הערבית, ולקרוא להסיר את הפרסום בטענה לפגיעה ברגשות המוסלמים. אף שהמודעה פורסמה למכביר בכתבי עת נחשבים ברחבי העולם, מצאה את עצמה דווקא הנהלת 'אל על' במוקד מסע לחצים כבד, להסיר את הפרסום לאלתר ממטוסיה.

סופו של הגימיק ונצחיותה של התקווה

הרב טאוב שלא פילל כי הגימיק הפירסומי יביא לחשיפה כה מרובה, התייעץ שנית עם הרבי שליט"א מלך המשיח מה לעשות לכיצד להגיב לעיתונאים הרבים הצובאים לפתחו.

הרבי שליט"א מלך המשיח מסר את תשובתו דרך המזכיר הרב גרונר, ותוכנה הוא כי לא היתה שום בעיה בפרסום זה, ולכן אין בעצם על מה ואין צורך להתנצל בפני אף אחד.

בחלוף זמן הסערה שככה, ערפאת ימ"ש שב לעסוק בפעולות הטרור וההסתה הנבזיות, ועיתונאי החצר שלו פנו לעסוק בפרובוקציות אחרות. אבל תקוותו בת אלפי השנים של העם היהודי לא נחלשה בכהוא זה: לראות עכשיו ממש את בית המקדש מתנוסס על הר הבית, אחת ולתמיד. ובלי להתנצל.

לומדים ובונים את בית המקדש: י״ט תמוז

מלט ובלוקים, או תפילות וציפייה: איך בונים את בית המקדש השלישי?

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...