• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ז ניסן התשפ"ד (25.04.2024) פרשת מצורע

יונתן יוסף: עוד נשוב לכל הבתים בשכונת שמעון הצדיק!

יונתן יוסף, חבר מועצת עיריית ירושלים וחבר וועדת התכנון והבניה בעיר, חושף את סיפור קניית שכונת שמעון הצדיק בכסף מלא על ידי רבני ירושלים במאה ה19, ומספר על גירוש היהודים במלחמת תש"ח מהבתים שבנו במקום, ועל גזילת הבתים על ידי המגרשים הערביים
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

יונתן יוסף הוא חבר מועצת העיר ירושלים, וגם נכדו של הרב יעקב יוסף. בשבוע שעבר הוא נאם בכינוס "ברוכים הבאים" בבת ים, שם חשף את פרשיית קניית הבתים בשכונת שמעון הצדיק בירושלים על ידי רבני העיר:

"כשמדברים על שלימות הארץ, אני חושב ששכונת שמעון הצדיק, לפני כחצי שנה, עלתה לכותרות בנושא. וזה קרה בגלל שקר שהפיצו הערבים, שכביכול מפנים ערבים מהבתים "שלהם", בשכונת שמעון הצדיק, ומכניסים במקומם יהודים.

השקר הערבי שכביכול מפנים ערבים "מהבתים שלהם" – זו הסיבה להתחלת המהומות והפרעות בערים המשותפות בכל הארץ.

והרי אנחנו יודעים שכבר לפני מאה וארבעים שנה רצחו כאן יהודים רק כי הם חזרו להתגורר בארץ ישראל, רק כי הם באו להתגורר כאן בחלקת ה’, בארץ אשר עיני ה’ אלוקיך בה מראשית שנה ועד אחרית שנה. הערבים, תמיד חיפשו סיבות לרצוח.

פעם זה בגלל ששמו איזה ספסל בכותל, ופעם זה בגלל שהם ראו יותר מידיי יהודים בעיניים. פעם זה בגלל שהיהודים בחברון התנהגו אליהם יפה וטיפלו בהם בבתי חולים, פעם זה בגלל הצהרת בלפור, ופעם זה בגלל החלטת האו”ם להקים מדינה יהודית בארץ ישראל.

כל פעם היו להם תירוצים. וגם התירוץ שכביכול מפנים ערבים משמעון הצדיק, אז הם מתחילים להתפרע, בלוד, ברמלה, בכל הערים המעורבות, את כל ההתפרעויות שהם הובילו במבצע “שומר החומות”, את כל הדברים האלו אנחנו צריכים לדעת ולהפנים.

הם הריחו חולשה, הם שמעו דיבורים על ויתורים, הם הבינו שאם הם ילחצו הם יביאו להישג עבורם, ולכן הם עשו את זה.

הרבי מליובאוויטש אמר: דיבורים על מסירת שטחים. דיבורים. כל שכן מעשים, כל שכן, ועל אחת כמה וכמה, מובילים לשפך דם יהודי. כל פעם שמתקרבים למושג הזה שנקרא איזה שהוא הסכם, איזה שהוא ויתור, לערבים, תמיד יש שפיכות דמים.

ואנחנו צריכים לדעת, ששכונת שמעון הצדיק נקנתה בכסף מלא.

אנחנו נמצאים לפני שבת פ’ חיי שרה. ואנחנו יודעים שיש ג’ מקומות שאין אומות העולם יכולים לומר “גזולים הם בידכם”. מערת המכפלה, קבר יוסף, ומקום המקדש. מערת המכפלה נקנתה בכסף מלא, קבר יוסף, וכמובן, מקום המקדש. וראו איזה פלא! שלושת המקומות הללו, הערבים, עד היום מערערים עליהם!

גם שכונת שמעון הצדיק נקנתה בכסף מלא ע”י הרב אברהם אשכנזי, והרב שמואל סלנט. ע”י ועד העדה הספרדית, והרב שמואל סלנט מהעדה האשכנזית.  שניהם רוכשים את המקום.

 אחרי שהרב אברהם אשכנזי מסתובב במשך חמש שנים ברחבי העולם היהודי. כדי לאסוף כסף. הערבי שמכר את שמכר את 17 הדונמים סביב קבר שמעון הצדיק ואת הקבר עצמו, ביקש מהרב אברהם אשכנזי עשרים אלף פראנק זהובים. מוריי ורבותיי. בפראנק זהוב אחד, היה אפשר לקנות דירה בירושלים באותו זמן. שנבין כמה הסכום הזה היה הזוי.

ובמשך חמש שנים, הראשון לציון, הרב הראשי לישראל, עם הגלימה, עם המצנפת, מסתובב בכל העולם היהודי ומצליח לגייס רק חצי מהסכום.

הוא חוזר לארץ במפח נפש, אבל אומר: אני ארכוש את שכונת שמעון הצדיק. אני גואל את קבר שמעון הצדיק. הוא פונה לרב שמואל סלנט שהיה רבה של ירושלים, ואומר לו: אתה נשיא ועד העדה האשכנזית, כנסת ישראל, בבקשה ממך, בוא נעשה בירושלים דבר שלא היה מעולם. שהספרדים והאשכנזים ביחד!!  ירכשו שכונה, ויבנו שכונה ביחד, יעשו אחדות, וכך, הרב שמואל סלנט הסכים, קמה לה שכונת שמעון הצדיק.

תושבים מפורסמים שהתגוררו בשכונת שמעון הצדיק, הם, כמובן, הסבא שלי, מרן הרב עובדיה יוסף זכר צדיק לברכה, שהתגורר במקום אחרי שהם עלו מעיראק, בגיל ארבע, הוא מתגורר במקום, הבית שלו עד היום נמצא על תילו, ב”ה נמצאים שם יהודים היום.

והרב, מי שזוכר את הרב לופס, הרב של עכו, הוא גם התגורר בשכונה. יש יהודים שחיים איתנו עד היום, שהתגוררו בשכונה.

השכונה היהודית שם מתקיימת עד תש”ח, עד שלושה חודשים לפני מלחמת השחרור.

הבריטים, רצו להפקיר את השכונה הזו בידי הערבים כי הם לא רצו שיהודים  ישתלטו על ירושלים, הם רצו להפקיר כמה שיותר עמדות בידי הערבים. מה הם עושים? הם באים אומרים ליהודים: אנחנו לא יכולים להגן עליכם. יש מתיחות, יש התפרעויות, אתם שכונה מבודדת,

- באותה תקופה אכן זו היתה שכונת קצה של ירושלים, ואז, הם מפנים אותם.

ההנהגה המשותפת של האצ”ל הלח”י וההגנה שהיתה באותם ימים מה שאחר כך יהיה צבא הגנה לישראל, הם מבינים את הטעות הגדולה שבפינוי, והם שבים למקום.

ואז הבריטים עושים שם מעשה מושחת, מעשה נואל, מעשה אכזרי. הם עוצרים שבעה מהבחורים שלנו, (שנים הצליחו בחסות החשיכה לברוח), והם לוקחים את החמישה הנוספים לשוק הערבי בשער הפרחים, מורידים אותם, (אפשר לקרוא על זה בספר של ד”ר אורי מילשטיין) הם מורידים אותם מהניידת, מרכב המשטרה הבריטית, והערבים בשוק קרעו אותם לגזרים. פשוטו כמשמעו. רצחו אותם בידיים.

הבריטים פשוט לקחו את הבחורים  האלה, חמישה בחורים, וגרמו להם למות. הבריטים חוזרים על הדבר הזה גם ב-ד’ בניסן תש”ח, עם שני ניצולים

משיירת הדסה, שיירת הרופאים והאחיות שעברה בשכונת שמעון הצדיק והותקפה על ידי חייליו של עבד אלקאדר אלחוסייני.

ואם השם הזה מצלצל לכם, אז הוא אח של חאג’ אמין אלחוסייני המופתי הנאצי

ואני פה מבשר לכם, שב"ה, על הבית שלו, ארווין מוסקוביץ ז”ל רכש את הבית שלו, מהאפוטרופוס לנכסי נפקדים, וב”ה קמה שם קמה שם שכונה יהודית, יש תשעים יחידות דיור שם, ובית כנסת לזכר נרצחי השואה, בבית ההיסטורי של  חאג' אמין אלחוסייני!!  

וזו הנקמה הגדולה ביותר באותו מופתי נאצי שבבית שלו הולכים לבנות בית כנסת, ויגורו שם תשעים משפחות של יהודים.

שיירת הדסה: עבד אלקאדר אלחיסייני, ב-ד' ניסן תש"ח מארגן מארב לשיירה שהולכת לבית החולים הדסה שעל הר הצופים. הם רוצחים שבעים ושמונה יהודים, ע"ח. יש בכמה ערים בארץ רחוב הע"ח, זה לזכר שיירת הדסה. שבעים ושמונה נרצחים.

אחד מהשבעים ושמונה שהצליח להינצל מהטבח בשיירה, והוא זוחל לעבר בית שנקרא בית אנטוניוס בית סמוך למקום הטבח, שהיום, הוא הקונסוליה הבריטית בירושלים. במזרח ירושלים.

ד"ר יהודה מטוט זוחל  עם עוד אחד מהניצולים, ואז, ד"ר יהודה מטוט ניצל, כדי לספר את הסיפור שאת החבר שלו שזחל יד איתו, לקחו הבריטים והורידו אותו בוואדי גו'ז, זרקו אותו גם כן, לידיים של הערבים שרצחו אותו.

שנבין, כמה הבריטים היו רשעים ארורים, וכמה טוב מאד שגירשו אותם מארץ ישראל, וכמה לא צריך להקשיב להם היום כשהם אומרים לנו לוותר על שטחים מארץ ישראל,

כמה לא צריך לספור אותם, וודאי שלא את גרמניה, שלא התחילה להיות נאצית ב1933ולא סיימה להיות נאצית ב1945, וכל מי שאומר לנו לפנות שטחים, הוא אוייב ישראל, הוא רוצה בהשמדתנו.

אנחנו בשכונת שמעון הצדיק רואים את כל הצביעות שלהם, איך הם עומדים כל יום שישי, יהודים!! מזרע ישראל!! עומדים, ומפגינים, נגד האחים שלהם. מפגינים נגד ההתיישבות במזרח ירושלים. בושה וכלימה!

אחד מהמפגינים שם הוא נכדו של מנחם בגין!! מפגין אחר הוא נכד של שמואל יוסף עגנון!! מפגינים שהסבות שלהם היו מהמחנה הלאומי של ארץ ישראל!

אבל, כאשר אין חינוך לערכים, כאשר הכל מסתכם בטעמי ביטחון ולא מאהבה אמיתית לארץ ישראל, ולא מדאגה אמיתית לכך, שסימן שכ"ט, "נכרים שצרו על עיירות ישראל", כל עוד שזה לא זורם בדם, וכל עוד שפיקוח נפשהוא מושג שלא מוטבע בך,

ואתה יודע שהתורה נתנה לנו את ארץ ישראל, "שברצונו", כפי שרש"י הראשון בתורה אומר, "ברצונו נטלה מהם ונתנה לנו", אני אומר ועומד כל יום שישי ואומר לאותם אנרכיסטים  את הדברים שהרבי אמר!

הרבי אומר לומר לעולם והרבי יודע בדיוק מה זה העולם.הרבי מתגורר בארצות הברית, והוא יודע את הלך הרוחות שם, הוא יודע מה חושב נשיא ארה"ב,הוא יודע מה חושבים השרים, הוא ידע מה כולם חושבים, והוא אמר:

כל השימוש בטעמי ביטחון בסיפורים, באגדות, תבוא תטען טענות ביטחוניות, יגידו לך תשמע, בוא נשים חיישנים, בוא נשים חיילי או"ם, בוא נשים, איך איך שר החוץ האמריקאי אמר לראש הממשלה לשעבר כמו באפגניסטן, אנחנו הקמנו את הצבא של אפגניסטן, אז ככה הערבים ישמרו עליכם. השוטרים המכונים פלסטינים הם ישמרו עליכם. אוי לאותה בושה ולאותה כלימה

וברוך ה' שראש הממשלה דאז לא נפל בבור הזה כפי שהוא נפל בבור של הסכמי חברון ןהסכמי וואי,  ועוד כמה דברים שהוא עשה, שאינם תואמים בקו אחד את שלימות הארץ.

אני בשמעון הצדיק אומר להם: ארץ ישראל שייכת לעם ישראל, על פי תורת ישראל.

הקב"ה נתן, התנ"ך, וגם כשבאים גוים, אני אומר להם The Bible says אף אחד לא פותח את הפה אחרי האמירה הזו. כולם סותמים את הפה, ולא משנה אם מדובר בסתם פעיל שמאל, או באיזה שהוא שגריר, או איש רם דרג, כולם יודעים את האמת. ארץ ישראל שייכת לנו בגלל התנ"ך.

ירושלים, קיבלנו אותה מתנה מבורא עולם, הקב"ה נתן לאברהם אבינו בברית בין הבתרים את ארץ ישראל, ומי שתומך במסירת שטחים אני מצאתי בכתבים של אבא שלי, הרב יעקב יוסף, זכר צדיק לברכה, שמי שמוסר שטחים מארץ ישראל, בועט במתנת שמים.

אנחנו קיבלנו מתנה מהקב"ה. את הזכות לחזור לארץ ישראל. לשלוט בארץ ישראל. לכבוש את השטחים של ארץ ישראל!

ממתיי כיבוש הפך למילה לא טובה?! צריך לכבוש!! צריך לכבוש את ארץ ישראל!! מצווה לכבוש את ארץ ישראל!! אנחנו בעד הכיבוש!! הכיבוש זה הגאווה שלנו!! הכיבוש זה הכבוד שלנו!! שנזכה לכבוש את ארץ ישראל בגבולות ההבטחה, בעזרה ה'!! ממתיי כיבוש הפך למילה לא טובה שאנחנו מתביישים בה?!

אנחנו לא מתביישים.  אנחנו כבשנו, אנחנו נכבוש, כל הקדושה של ארץ ישראל. עומדים האנרכיסטים ואומרים לנו אין קדושה בעיר כבושה אני אומר להם: כל הקדושה, זה איפה שכבשו!! לא מספיק איפה שכבשו עולי מצרים, צריך גם  יפה שכבשו עולי בבל!! כדי לעשות תרומות ומעשרות מדאורייתא.כל הקדושה זה בגלל הכיבוש!!

אני קורא לכולם כאן, כשאתם באים לירושלים, שאתם באים לכותל המערבי, שאתם באים לעיר העתיקה, שאתם באים להתחבר לשורשים בואו למערת שמעון הצדיק.

בואו תתחברו לשורשים של עם ישראל. אבא שלי, היה מתפלל במשך שנים ארוכות במערת שמעון הצדיק, והיה שם המרא דאתרא.

ואז לפני כעשר שנים שהתחילו שהתחילו האנרכיסטים להתפרע בשכונה, אז אני תמיד הייתי עומד מולם, ואומר להם אתם לא שומעים את הצד השני, אתם לא שומעים את הצד השני, אתם שומעים רק את הצד של הערבים. בואו תשמעו את הצד של היהודים.

ואז, יום אחד הם התקילו אותי. הם אמרו לי טוב, אנחנו ראינו שאתה עושה סיורים לאנשים, אנחנו גם רוצים לעשות סיור. אוקיי, כמה אנשים יבואו לסיור? - הם אומרים לי ארבעים.

תבינו. ארבעים אנרכיסטים, מבקשים מיונתן יוסף, המתנחל, סיור בקבר שמעון הצדיק, במערת הסנהדרין, ובהתיישבות היהודית בשמעון הצדיק. ישר, מה עלה לי לראש? - הם רוצים לרגל, לראות איפה הטווחים של המצלמות, לראות איך נכנסים, כי עד אז, לא היתה להם שום כניסה לשמעון הצדיק, הם פשוט לא העזו כי יש שם אנשים שלא יתנו להם, ודי לחכימא ברמיזא,

ואז אמרתי, בוא נשאל את אבא, אמרתי, אני אחזיר לכם תשובה, אני צריך לשאול, לברר, שאלתי את אבא, אבא אמר לי: תקח אותם. תעשה להם סיור. אין שום בעיה. אמרתי לאבא, תדבר עם המתפללים בסיום התפילה ששאתה ואישרת את הסיור, אני ביקשתי ממך לעשות, אתה אישרת. אבי ענה לי בסדר, אנחנו נודיע לאנשים, שלא תהיינה "תקריות"... צעקות, מריבות,  או דברים יותר גרועים...

ארבעים יהודים נעמדים, למעלה. מי שמכיר את מתחם שמעון הצדיק, הם עומדים איפה שהפרגולה, ושמה הם מתחילים לצעוק עליי, אתם.. אתם.. מוציאים ערבים מהבתים שלהם, אתם עושים דברים רעים, אתם ואתם ואתם ואתם...

אמרתי להם: אוקיי. אנחנו בסוף ננהל סימפוזיון. אבל אתם באתם לשמוע את הצד שלנו, אנחנו עכשיו, מתחילים את הסיור, כולם אחריי, מגיעים לפתח של מערת הסנהדרין, ומסבירים להם מי היו חברי הסנהדרין, לפני אלפיים שנה, בתקופה שבית המקדש היה קיים, ראש הסנהדרין היה שמעון הצדיק, הנה מערת הסנהדרין, בואו ניכנס למערה.

נכנסנו למערה, מי שמכיר את מערת הסנהדרין היא מערה חצובה בסלע, מתחת לאדמה, קריר שם, שקט, ומהתקרה יוצאים שורשים, השורשים של העצים שצומחים למעלה.

ואז, אחרי שסיפרתי להם מי היו חברי הסנהדרין ולמה הם רצו להיקבר ליד המנהיג שלהם שמעון הצדיק, אמרתי להם שימו לב. לתקרה. יש כאן שורשים. אנחנו עוד מעט נעלה לשכונה. אבל אתם צריכים לדעת, מעל לכל ויכוח פוליטישהשורשים שלנו הם כאן!! אלפיים שלוש מאות שנה!! קבור כאן שמעון הצדיק!

הוא היה כאן מאה שנה לפני החשמונאים! הוא היה באמצע תקופת בית שני! היה בית מקדש! היה כהן גדול! הוא כאן קבור! ואין  אף ערבי שקבור בארץ ישראל כל כך הרבה שנים, ואין אף עם שיש לו את אבות האומר קבורים, אם זה בשמעון הצדיק, אם זה בהר הזיתים הסמוך, אם זה קבר יוסף, אם זה מערת המכפלה.

לאיזה עם יש את הקברים של אבותיו ואבות אבותיו ואבות האומה?! לפני כל וויכוח  פוליטי, אתם צריכים לזכור את זה. שיש לנו את הזכות ההיסטורית בארץ ישראל, בירושלים, כאן הם היו קבורים.

זה שפליסיאן דה סוסי, וקלרמון גנו, שני ארכיאולוגים צרפתים, שדדו את מערת הסנהדרין, וגנבו את המימצאים ללובר, אמרתי להם, זה לא סוף פסוק. אתם יכולים להסתכל ללכת ללובר,  ולראות את המימצאים שגנבו מכאן! ולראות שכתוב עליהם בעברית! ולראות את ההוכחות הברורות שכאן, זה מקום יהודי.

האיסלאם, קם אלפי שנים אחרי היהדות. אנחנו קדמנו לכל עם שקיים היום בכדור הארץ, קדמנו לכל עם מוכר וקיים כאן, בארץ ישראל.

הארץ הזאת נקראת ארץ כנען, כי כנען קם, והתפנה מרצון. לא נלחמו עם עם ישראל. אבל הארץ הזו זו ארץ ישראל, ארץ שהקב”ה נתן ליהודים.

אני חייב לומר לכם, התוצאה של הסיור הזה היתה, שמתוך הארבעים, שלושים הפסיקו להגיע לשמעון הצדיק!  אני לא יודע אם הם עברו לצד ימין, אבל הם הפסיקו להגיע.

כשאני אומר לבוא, לבוא לשכונת שמעון הצדיק, אז הרגעים הקשים ביותר, הם יום שישי בין הערבים, ככה, כש”נברא פי האתון”... אז עומדים אותם אנרכיסטים ומפגינים. נגד ההתיישבות היהודית. הם יודעים שליהודים דתיים שומרי תורה ומצות קשה מאד להפגין בשעה הזו, כל שכן שהם גולשים לתוך השבת, ואי אפשר לצלם, ואז הם באים ועושים את הפרובוקציות שלהם.

ואני רוצה שכולם כאן ידעו. אנחנו שומעים לפעמים על פרובוקציות שבמהלך יום השבת, נערי גבעות כביכול תקפו רועי צאן פלסטינים באיזה מקום, או זרקו אבנים. תדעו לכם. האנרכיסטים מנצלים את זה שבשבת אי אפשר לצלם. הם באים ומתסיסים את השטח, בשישי הם אצלנו, בשבת הם בדרום הר חברון.

ה”רב” הרפורמי אריק אשרמן, כל הערב רב האלה,  אבינדב בגין, כל האנשים האלה שהם אספסוף, אין לי מילה אחרת עליהם, והם באים אלינו, מפגינים, ומי שמגיע שבת לירושלים, מוזמן לבוא ולעמוד מולם, ואנחנו עומדים מולם עם כמה יהודים יקרים, מי שמכיר את איציק זרקא, את רמי בן יהודה, הם מגיעים במסירות נפש, עומדים מולם, ואומרים להם את הדברים הפשוטים, שהם עומדים עם דגלים של מרצחים, הם עומדים עם דגלי אש”ף!!  יהודים!!

חבר כנסת עומד איתם. חבר כנסת מוסי רז ממרץ. אני אומר לו: איך אתה עומד עם דגל שרצחו תחתיו אחד עשר אלף יהודים!! הפת”ח התגאה בחשבון הפייסבוק שלו שהוא רצח יותר מאחד עשר אלף יהודים. תתביישו לכם!! ואנחנו אומרים להם את זה עוד שבוע, ועוד שבוע, ולאט לאט, הם מתמעטים, ומתמעטים, ומתמעטים. ובעזרת ה’, עם ישראל ינצח,

אנחנו נשוב לכל הבתים בשמעון הצדיק. שכונת שמעון הצדיק תהיה שכונה משגשגת, ובעזרת ה’, אני מקווה,  שתהיה לי הזכות כחבר ועדת תכנון ובניה לאשר את הבניה שם!! לבנות את ירושלים!!

אנחנו לא מסתפקים בדיבורים! אנחנו נלחמנו על “גבעת המטוס”. אני לפני שנה היה איזה חודש שהייתי צרוד, הלכנו לרדוף אחרי אנשי האיחוד האירופי שבאו לדבר נגד בניית שכונת גבעת המטוס.

ב”ה היום, עיריית ירושלים, לפני שבועיים, אישרה את כל הכבישים, את כל מבני הציבור, ואת כל התשתיות!! והטרקטורים עובדים בשטח!!

בעזרת ה’, שנזכה עוד הרבה, לפתח את ירושלים, שיקויים בנו, ופרצת ימה וקדמה וצפונה ונגבה, ובעזרת ה’ שנזכה, בביאת משיח צדקנו לחזות במהרה בימינו בבניין בית המקדש, כהנים בעבודתם, לויים בדוכנם, וישראל במעמדם, במהרה בימינו, אמן

תודה רבה.

הרב חיים ציק: להתפלל בבית המקדש גופי' דלעתיד

אתפריעו ואתגליין - חיים נצחיים בלי הפסק בינתיים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...