• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

איך לפרש נכון קושי בחיים?

לא הולך לי בחיים... (לא!.. הולך לי בחיים!..) עוד סרטון מושקע מאד מבית היוצר של ס'יפתח לוזיה. איך לפרש נכון קושי בחיים?..
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

#ס'יפתח_פרשת_במדבר

לא הולך לי בחיים... (לא!.. הולך לי בחיים!..)

יפתח לוזיה

איך לפרש נכון קושי בחיים?..
משפט פסימי אומר: "כשהחיים מחייכים אליך - כנראה שהם צריכים ממך משהו.."
שמעו סיפור שמן הסתם תמצאו בו גם את עצמכם..

ישנו אח יקר שמאוד רצה לשלוח מדי פעם סרטון פרשת שבוע, רעיונות לחיים, סיפורי לקח וכדומה לכל חבריו ומשפחתו, מן ד"ש שבועית..

זה לא יצא לפועל במשך כמה שנים מפאת עיסוקיו הרבים וההשקעה שזה דורש, הוא פשוט לא הגיע לזה.

אבל הלחצים מצד החבר'ה לא הפסיקו לטפטף והוא החליט ללכת על זה בכל הכח - הוא קרא לפרויקט הקודש הזה - "ס'יפתח - פותחים שבוע בשיא", והתחיל לשלוח לכל המעוניין סרטון חביב בכל מוצ"ש.

הוא עבד קשה על הכנת החומר שיתאים לכולם, על הצילום, על ההנגשה, על העריכה, על ההפצה ונכנס חזק למשימה החשובה, התגובות לא איחרו לבוא וזה בהחלט חימם את ליבו אבל עם זה הוא הבין כמה באמת זה מחייב ודורש ממנו - הרבה יותר ממה שהוא חשב..

ועם ההצלחה וההתקדמות הגיעו כמובן - הבעיות, מניעות ועיכובים. וכמו שתיארו חז"לינו ובעצם באו להרגיענו: "כל ההתחלות קשות.."

פעם הצלם לא יכל, פעם הוא לא יכל, פעם הקבצים לא עברו טוב, פעם האינטרנט לא עבד, פעם סצנה יצאה גרוע, פעם לא שמעו טוב, פעם נגמרה הסוללה באמצע הצילום, פעם הרוחות נשבו והעיפו את המקירופון, פעם הצילום התארך והוא היה צריך להוציא את הילדים מהגן ופעם סתם הרצפה היתה עקומה - בקיצור כל פעם פנצ'ר אחר, לעיתים זה אכן גרם לעיכובים בהכנת הסרטון והפצתו - אבל הוא לא ויתר ושלח אותו באיחור - עדיף מאוחר מאשר בכלל לא.. וזה טבעי ונורמלי שלדבר חשוב וקדוש ישנם מניעות וקיטרוגים.

כדי לא להיות תלוי באחרים ולהתמקצע - הוא רכש מכשיר חדש עם מצלמה ממש טובה, חצובה וידית ייצוב ניידת.

השבוע האחרון היה מאוד עמוס וטרוד והוא כבר עמד על סף ייאוש וחשב להפסיק עם זה מכל מיני תירוצים.. אבל אז הוא קיבל סימן מובהק משמיים.

הוא נסע מביתו בצפון הרחוק ב-12:00 בצהריים לידידו רוי בוי בראשון לציון וצילם אצלו בפארק את הס'יפתח לפרשת השבוע הבא - סרטון מעניין לפרשת במדבר שתחול בשבת הקרובה. הכל כבר היה מוכן במכשיר החדש.
הוא חזר הביתה ביום חמישי בשעה 23:00 בלילה ותכנן לערוך את הסרטון המלא כדי להספיק להעלות אותו גם לאתר הכשר והמסונן עוד לפני שבת, הוא שמח שאחרי תקופה לחוצה ומקרטעת מעט בתחום הס'יפתח - סוף סוף הסרטון יהיה מוכן בזמן!..
ואז... הוא מגלה לתדהמתו שסרטוני הס'יפתח פשוט נמחקו, כל מה שצולם לפני ואחרי נמצא, רק הס'יפתח נעלם, מהגיבוי, מסל המחזור, מהענן מהקשת - פשוט התאדה ללא זכר... ללא שום הסבר מניח את הדעת ובלי שום טעות אנוש - ממש משמיים...
זה כבר היה מבחינתו הקש שנכנס לגמל שלמה ברגליים - והיצר הרע שלו לחש לו בחיוך מרושע: "שחרר אחי, זה לא בשבילך.. כנראה שבשמיים לא מרוצים מכל העסק.."
אין מצב! כשיש לנו קשיים ואתגרים בחיים, בתחום מסוים - זה לא סימן שזה לא בשבילנו וצריך לוותר, בדיוק להיפך- זה בדיוק מה שעלינו לעשות ולכן כוחות הטומאה והקליפה הרוחניים בעולם ובתוכנו מנסים למנוע את הגשמת מטרתנו בכל התוקף!.. דווקא בגלל שהם יודעים כמה זה חשוב, נחוץ ויקר בשמיים, וגם בארץ!.. פה טמון הכלב!.. או הגמל שלמה..
בעקבות המקרה החמוץ הוא הבין שאפשר לתעל את ההזדמנות והתעקש להפוך את הלימון ללימונדה, לחרוג ממנהגו השבועי ולהסריט סרטון אחר ממה שהוא תכנן (שצילם ונמחק..) והוא מצלם ממש ברגע זה סרטון המתאר את מה שעבר עליו, כדי שכולם יידעו, יתחזקו ויזכרו את המסר: החיים הם כמו אופניים - כשקשה לנו - סימן שאנחנו בעלייה, כשקל והחיים מחייכים אלינו - זה אמנם נחמד ואנחנו נוטים להתפנק לשם, ולא בטוח שהם צריכים מאיתנו משהו, אבל כנראה שאנחנו בירידה - יש כאן איזשהו מלכוד וזה כנראה לא הייעוד שלנו... לכן לא מקשים עלינו.. היצר הרע וכוחות הטומאה משחררים לנו הכל בלי בעיה - מה אכפת להם שנצליח ברוורס?!.. בדבר שכלל לא נכון ולא רלוונטי אלינו..
אל לנו להיבהל מהקושי - הוא המצפן שלנו לצדקת דרכנו, ולחשיבות מעשינו!..
והאמת שגם זה קשור לפרשת שבוע - פרשת במדבר.. יש אנשים שמומחים בלהרוס עולם מקסים ולהפכו לשממה, ואילו עם ישראל קיבל תורה נפלאה, בנה משכן אלוקי ונהיה לעם קדוש דווקא במדבר צחיח ומאיים, יש לנו סגולה, טמונים בנו כוחות לפרוח ולהצליח דווקא כשקשה, כנגד כל הסיכויים.. כאלו אנחנו!..
ומסיימים בטוב - במשפט אופטימי והפוך: "אם קשה לנו בחיים - כנראה שהם מבשלים לנו הפתעה נעימה!.."
יהי רצון שנבין את הקושי נכון ונדע לתעל את הכשלון לשבוע טוב ומוצלח!..
לזכות משפחת בן זקן - אלמוג בן ברכה, לירז בת חנה, ליאם, נהוראי משה ומיכאלה בני לירז,
וכל משפחת החסד - "יש לי תקשורת - ראש פינה".

איך נהפוך קללה וצרה לצֹהר וברכה?..

קטעים מניחום אבלים אצל הרב יצחק ידגר

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...