• ב"ה ימות המשיח!
  • ד' אייר התשפ"ד (12.05.2024) פרשת קדושים

יש בעל הבית לבירה זו!

כינוס "המעמד הגדול" לכבורד י"א ניסין השנה "להודות על הניסים" לווה במופת גלוי באגרות קודש.
יש בעל הבית לבירה זו!
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

היום, יום שישי י"א ניסן, זהו יום גדול ומיוחד - יום הולדתו של מנהיג הדור, הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח!

 זו כבר מסורת של 25 שנה, שלרגל היום הגדול עורך ארגון 'מטה משיח' בארץ הקןדש, בניהול הרב שמואל הכהן הנדל, כנס ענק - לחגוג יחד את יום הולדתו של נשיא הדור.

גם השנה, אתמול (חמישי) בערב, נערך כנס ענק באולם המקורה הגדול ביותר במזרח התיכון: היכל ארנה בירושלים, שיכול להכיל מעל 15,000 איש!

אך למרות שהכנסים מתקיימים מזה שנים, נדרשת מסירות גדולה מידי שנה מחדש, כדי לקיים את האירוע.

בשנה שעברה, לרגל 'שנת הקהל', נערך האירוע בהיכל ארנה הענק בירושלים. אך השנה עלתה השאלה האם ללכת שוב על אירוע ענק כל כך. הן מצד ההשקעה הגדולה, והן מצד מצב המלחמה בארץ הקודש.

בנוסף, בשנים האחרונות הצטרף ארגון 'צבאות השם' הארצי וארגן גם הוא באותו אולם, כנס ילדים ענק - מה שהוזיל באופן משמעותי את עלויות השכירות וההפקה.

השנה, הודיעו מנהלי צבאות השם לרב הנדל, שמכמה סיבות חושבים הם ללכת על אולם קטן יותר. מה שאומר שהוא יצטרך לשאת לבדו את העלויות העצומות...

מה עושים? הולכים על אירוע קטן יותר? והרי כלל הוא ש"מעלין בקודש ואין מורידין"... רק לסבר את האוזן: באירוע 'קטן', של 3,000 אנשים, עלויות האירוע הינם כ 300,000- ש"ח. אך באירוע גדול, בהיכל ארנה ירושלים, העלויות הם מעל מיליון ש"ח! ואת הסכום העצום הזה הוא יצטרך לטרוח ולהשיג לבד...

הרב הנדל החליט לשאול את הרבי שליט"א מלך המשיח מה עליו לעשות. התשובה שקיבל באמצעות האגרות קודש (כרך יד, עמודים שב-שג) היתה מדהימה: המכתב בצד שמאל מוען לאדם ששמו הפרטי הוא "הרב ישראל דוד" - כשמו הפרטי של יו"ר ארגון צבאות השם בארץ הקודש, הרב ישראל דוד נחשון.

במכתב נאמר:"נעם לי להוודע בשיחתי עם . . שי' הכהן . . אשר נפגש עם כבודו מזמן לזמנים וכבודו מסייע לו". היה זה רמז ששיתוף הפעולה עם ארגון צבאות השם יצליח לקרות בסופו של דבר - מה שאכן קרה בפועל. בסיום נכתב:  "המצפה לבשורות טובות . . מפעולותיו הטובות בהרחבת הישיבה שיסדו, הרחבה הן בכמות והן באיכות". המסר אם כן ברור מאוד: ללכת על הרחבה!

בצידו הימני של העמוד, הופיע מסר עוצמתי עוד יותר: "הנהגת נחשון היא הוראה . . לכל התחלה דענין אלקי . . ובפרט כשהמדובר בהפצת המעינות ובדרא דעקבתא דמשיחא ובארץ הקודש.

כוונת הדברים היא אודות נחשון בן עמינדב, נשיא שבט יהודה, שכאשר ניתנה ההוראה ממשה רבינו, עוד לפני קריעת ים סוף, לזוז קדימה - היה נחשון הראשון שמילא את ההוראה ופשוט נכנס למים. מכך - אומר הרבי שליט"א מלך המשיח - עלינו ללמוד הוראה, שכשצריך לפעול עניינים גדולים בהפצת היהדות והחסידות, עלינו לא להיתקע יותר מידי בשיקולים רציונליים, אלא פשוט 'לקפוץ למים'!

הרב הנדל קיבל את המסר והחליט בו במקום: 'קופצים למים'!

ואם פעם שאלתם את עצמכם מי בחב"ד עומד מאחורי ההחלטות לעשות כנסי ענק באולמות הגדולים ביותר במזרח התיכון? - כעת אתם כבר יודעים את התשובה...

ממה פחד המחבל?

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...