• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

המופת שגילגל את הניסים

הת' לוי סגל, אחד מהאחראים על הפעילות סיפר בערב ל"ג בעומר, על השתלשלות הדברים שהובילה לפתיחת הדוכן, בנוסף לאלו שבמתחם, דוכן שנפתח כרגיל על ההר. ביקשנו להפגש עם אחראי ההילולא מטעם המשטרה, ואכן התקבלנו לפגישה. מראש נטלתי עימי ספר אגרות קודש
המופת שגילגל את הניסים
הדוכן במירון השנה
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

זה כבר הפך לחלק בלתי נפרד ממראה מירון בל"ג בעומר. מזה עשרות שנים שחסידי חב"ד ובראשם תלמידי ישיבת חסידי חב"ד ליבאוויטש בצפת, מפעילים באיזור ציון התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי דוכנים לטובת הציבור הרחב, המגיע לפקוד את ההר ביום ההילולא ל"ג בעומר.

אם בכל מקום ישנה חשיבות להפצת מעיינות החסידות, הרי שבחגיגתו של מפרסם תורת הסוד, ומי שכתב את ספר הזוהר עליו נאמר שאיתו יצאו מהגלות, נודעה חשיבות מיוחדת לפעילות המקום.

ואכן, רבבות העולים בחגיגה השנתית, נוטלים חלק בפעילות, כשבעשרים וחמש השנים האחרונות, נפתח במקום "מרכז אגרות קודש" המאפשר לרבים לנצל את ההזדמנות על מנת לבקש את ברכתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, בכתיבת בקשת עצה או הדרכה וקבלת התשובה במקום באמצעות ספרי האגרות קודש.

עם השנים הלכה הפעילות והתרחבה, כשהיא מתקבלת בשמחה רבה אצל ההמונים המנצלים יום סגולה זה במקום קדוש זה, על מנת לזכות בברכה.

האסון שאירע לפני שנתיים במירון, הביא לשינוי מוחלט בניהול המתחם. אם בעבר היה זה פשוט לפתוח דוכן או מתחם פעילות, הרי שבשנה זו, בלתי אפשרי לעשות זאת, ללא אישור מפורש מהאחראים ובראשם כמובן משטרת ישראל.

אלא שהמשטרה הודיעה מראש שלא תאפשר פתיחת מתחמים שכאלו באיזור הציון, אלא רק במתחם המורחב החדש, שנפתח למטרה זו למרגלות ההר.

ה'תמימים' - תלמידי הישיבה בצפת האחראים על הפעילות חפצו שגם בשנה זו תתאפשר פתיחת הדוכן, שאינו משמש למטרות מסחר, אלא כשירות לציבור - מתוך סדר מופתי המתנהל במקום.

אלא שהבקשה לפתוח את הדוכן נתקלה בסירוב מוחלט מצד מפקדי המשטרה, שהבהירו שהדוכן יוקם אך ורק באיזור המיועד לכך, וכפי שאכן נעשה.

הת' לוי סגל, אחד מהאחראים על הפעילות סיפר בערב ל"ג בעומר, על השתלשלות  הדברים שהובילה לפתיחת הדוכן, בנוסף לאלו שבמתחם, דוכן שנפתח כרגיל על ההר.

ביקשנו להפגש עם אחראי ההילולא מטעם המשטרה, ואכן התקבלנו לפגישה. מראש נטלתי עימי ספר אגרות קודש, כדי שאם נצטרך נוכל לכתוב במקום לרבי שליט"א מלך המשיח ולקבל את ברכתו.

כבר בתחילת הפגישה, הבהיר המפקד כי הוא מסרב לאפשר את הצבת הדוכן לחלוטין. "אין על מה לדבר"! הבהיר.

הת' לוי סגל שסיפר את הסיפור תיאר כי באותו רגע הוא הסביר למפקד מה משמעות הדוכן ולמה הוא משמש: "אם תאפשר לנו להקים את הדוכן שיתן ברכות לכל כך הרבה אנשים, בוודאי גם אתה תזכה לישועה".

"יודע מה, אמרתי לו, תגיד לנו עכשיו במה אתה זקוק לברכה"!

המפקד הרהר מספר שניות ואמר שהוא צריך ברכה מיוחד לרפואה שלמה לרעייתו. "כתבנו בו במקום לרבי שליט"א מלך המשיח, כשאנחנו מציינים את שמה ושם האם, והיכנסו בנוכחותו את המכתב לתוך האגרות קודש, תוך שאנו כמובן מכריזים כנהוג 'יחי אדוננו...'".

התשובה נפתחה במכתב בו מברך הרבי שליט"א מלך המשיח בברכת רפואה שלמה את רעייתו של הפונה. כשהמילים מדברות בעד עצמן.

עם כזו תשובה מדוייקת, לא היסס המפקד לחתום על האישור המיוחל, שפתח את הצינור לעוד אלפי מופתים... 

כשהקונסול נחלץ לעזרה

60,000 שכמעט הלכו לפח...

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...