• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

יש מי שמנהל את חב"ד

גם 'טעות' תמימה יכולה להוביל לפריצת דרך בפעילות. סיפורו השמיימי של הרב חיים טל, מנהל ארגון 'לכשיפוצו מעיינותיך' על הדרך בה גוייס סכום הכסף החסר להשלמת פרוייקט ענק של הארגון
יש מי שמנהל את חב"ד
הרב חיים טל
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

"אין לך ברירה, אתה מוכרח לעשות ערב רתימה לידידי הארגון ולגייס את הסכום שנותר", אמר איש הגיוס של העמותה.

"איך אגייס מאנשים עוד מאות אלפי שקלים, אחרי שגייסנו חצי מיליון לרכישת המקום?", חשש המנהל. 

"בעיני זה הפיתרון, אם נראה לך שזה לא שייך לביצוע, תתייעץ עם שני ידידים נוספים".

היה זה הרב חיים טל, אברך צעיר ונמרץ המנהל ביד רמה את ארגון 'יפוצו' – הפועל להפצת החסידות ובשורת הגאולה במגזר החרדי. אחרי 9 שנים של פעילות עניפה החליטה הנהלת הארגון לרכוש מבנה במרכז בני ברק, בו יוקם בית מדרש ללימוד ענייני הגאולה והפצתה להמונים.

לרכישת המבנה, יצא הארגון בגיוס המונים נרחב בו נטלו חלק ידידים וחסידים מכל קצווי תבל שתרמו סכומים נאים.

תהליך הרכישה הושלם בשעה טובה, אך כעת נותרה עוד 'בעיה קטנה': יש להשיג עוד 220,000 ₪ לשיפוץ המקום ולריהוט. מהיכן משיגים סכום כזה, כשאך לפני חודשים ספורים ידידי הארגון כבר תרמו ביד רחבה לרכישת המקום?

איש הגיוס טען שיש לערוך דינר חגיגי במבנה החדש. הרב טל, שחשש מהמהלך, הרים טלפונים להתייעצות. בדעתו היה להתקשר לשני ידידים קרובים אך כשהשיחה נענתה מהעבר השני, קלט הרב חיים שהתקשר 'בטעות' לידיד אחר שענה "אחזור אליך אח"כ" וניתק מיד את השיחה.

דקות ספורות אחרי כן, הוא חזר אל הרב חיים טל. "מה רצית?", שאל. הרב חיים סיפר לו על ההתלבטות בקשר לגיוס הסכום לשיפוץ. 

"אתה לא תאמין!", התפרץ הידיד בהשתאות, "ברגעים אלו ממש כתבתי לרבי שליט"א מלך המשיח אודות הצעה עסקית שעומדת כעת על הפרק. שמע את התשובה באגרות הקודש, זה עונה בדיוק על השאלה שלך" (כרך י"ג עמוד שנח):

"כבר כתבתי שהמגבית לבית-הספר לדפוס, ככל מגביות, צריך לנצל העת רצון ככל הדרוש. ומובן שככל שמתרחקים מהמאורע וההנחת אבן הפינה - מתמעטת ההתלהבות".

השאלה הוכרעה! יש לעשות אירוע התרמה.

ההכנות לאירוע החלו להתקדם במרץ. בתחילה תוכנן האירוע להתקיים בחג הגאולה י"ג תמוז, אך למעשה הוא נדחה ונקבע לד' מנחם אב, אור ליום ההילולא של האריז"ל, שנטל חלק חשוב בגילוי פנימיות התורה.

הרב חיים הזמין את ידידו לאירוע והציע לו לספר בעצמו על המענה המיוחד שקיבל מהרבי שליט"א מלך המשיח. הידיד הסכים ופנה לעיין שוב במכתב, שיהיה שגור יותר בפיו לקראת ההקראה הפומבית באירוע. 

תוך כדי קריאה הבחין בדבר פלא: בתוך המכתב מופיע שאירוע ההתרמה נקבע לתאריך ד' מנחם-אב! עוד לפני שהוחלט על דחיית האירוע מתאריך י"ג בתמוז, כבר כתב הרבי שליט"א מלך המשיח שהאירוע עתיד להתקיים בד' מנחם אב!

אולם בזאת לא תמו ההפתעות. באירוע עצמו, לאחר שסיפר הידיד לכל התורמים אודות המכתב המיוחד, חשף את החוליה האחרונה בשרשרת הנפלאות הקשורות במכתב: "כזכור, הנושא שאודותיו כתבתי אני באותו ערב לרבי שליט"א מלך המשיח, היה אודות הצעה עסקית שקיבלתי. הבוקר, לאחר שטרחתי רבות על הצלחת האירוע למען ארגון יפוצו, נכנס לי סכום כסף גדול מאותה עסקה שביצעתי, בדיוק ביום האירוע"...   

איך מזיזים דברים בשמיים?

ממה פחד המחבל?

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...