• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

לקנות בית במחיר שמיימי

בעל הבית פנה אל בני המשפחה להציע להם לרכוש את הבית במחיר מוזל, אך הם השיבו כי קודם עליהם לשאול את הרבי שליט"א מלך המשיח, התשובה הממה אותם
לקנות בית במחיר שמיימי
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

"הפרלמנט" הוא כינוי החיבה שהצמידו החבר'ה הישראלים, שמתאספים מידי שבוע לשיעור תורה, עם הרב צבי וילור צידון, בחב"ד בקוינס ניו יורק.

חלק מהשיעורים אף מועלים לפלטפורמות האינטרנטיות ובכך מתאפשר ליהודים נוספים להיחשף לדברי התורה, כמו גם לסיפורים והמופתים המסופרים במהלך השיעור, במיוחד כאלו שכוללים את הברכות הניתנות כיום לכל פונה לרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות ה'אגרות קודש'.

באחד השיעורים מספר ר' צבי, על המסע הפרטי שלו ושל רעייתו לקניית ביתם בשכונה.

"באחד הימים, הגענו למסקנה, אני ואשתי שהגיע השעה לקנות בית. עד אז היינו חיים בשכירות, וב"ה הצטבר בידינו סכום כסף, כולל כמה חסכונות בארץ, כך שנראה היה שיש באפשרותנו לחשוב על כך.

התחלנו לחפש, בלי לחץ, דירה המתאימה לצרכינו, ובהשגחה פרטית, באחד הימים פנה אלי בעל הבית, ממנו שכרתי את הבית בו גרתי, אדם ממוצא הודי, וסיפר לי שהוא מעונין כעת להשקיע כסף ולקנות בנין דירות, לכן הוא מעוניין למכור את הבית בו אנו גרים, על מנת שיהיה בידו עוד סכום שיסייע לו לקראת העסקה.

מאחר ואני מתחום הנדל"ן והוא ידע שאני מתעניין לקנות בית, בתחילה הוא פנה אלי והציע לי את הבית. ידעתי שבדרך כלל הוא אינו מתפשר בקלות על סכומי כסף. למרות שלאורך השנים ב"ה לא היתה לנו איתו בעיה, אך בנוגע לעסקה כזו לא ציפיתי מלכתחילה להצליח "להוריד" אותו משמעותית במחיר.

"אתה יודע שהבית שווה כעת בשוק 585 אלף, אני מוכן למכור לך ב-520 אלף דולר", הוא אמר. השבתי לו שזה ממש נשמע מצוין, אבל בשביל עסקה כזו אני צריך קודם לקבל את ברכתו של הרבי שליט"א מלך המשיח!

התשובה שקיבלתי באמצעות האגרות קודש היתה שהמחיר יקר מידי... כששמע את זה בעל הבית, הוא השיב לי שהוא רוצה להוציא את הדירה ל'שוק' למכירה, ויפנה לחברת תיווך. השבתי לו שאני לרשותו, שיעדכן אותי שעה קודם ואגיע לפתוח את הבית לכל קונה שיתעניין בבית (בו גרתי בנתיים בשכירות).

למרות שקליינטים באו והלכו כל אותו חודש, אף אחד מהם לא הגיע איתו לסיכום והוא מצא את עצמו חוזר אלי בהצעה חדשה: "אני מוכן למכור לך ב-475 אלף דולר". למרות שמדובר במחיר הנמוך במאה אלף משוויו, השבתי לו שאני אשאל שוב ואראה מה תהיה התשובה.

התשובה היתה שוב שהמחיר יקר מידי. הוא ניסה להחליף חברת תיווך, אך אחרי שבועיים שב אלי עם הצעה חדשה: 450 אלף. התלהבתי, אבל שוב אמרתי לו שאני בלי ברכה לא אעשה את העסקה. 

התשובה שקיבלנו מהרבי שליט"א מלך המשיח, באמצעות האגרות קודש היתה "אל תקנה".

ושוב השבתי את פניו ריקם כשאני מסביר לו שלמרות העסקה הקורצת, לא אוכל לבצעה בלי שאקבל על כך ברכה.

כך נמשך הדבר במשך מספר חודשים, כשבכל פעם הוא שב אלי מעצמו עם הצעה זולה יותר, ובכל פעם אני שואל ומצפה לקבל ברכה, אך שוב ושוב מקבל תשובה שמשמעותה שלא לקנות את הבית במחיר המוצע.

רק כאשר לאחר יותר מחצי שנה, הוא הגיע עם ההצעה הסופית שעמדה על סכום של שלש מאות עשרים וחמש אלף דולר (מדובר על 250,000 דולר פחות משוויה), רק אז כאשר שאלתי שוב קיבלתי את התשובה באמצעות האגרות קודש שמשמעותה היתה ברכה לקניה, ואכן כך עשינו".   

כשגבול הופך לבלי גבול

יש בעל הבית לבירה זו!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...