• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

מושך בחוטים

הכל נראה היה פועל כנגד בחירתו של הרב שמעון מאיר ביטון לרבנות העיר לוד. אך לפני הדיון בבית המשפט, הוא קיבל את המענה מהרבי שליט"א מלך המשיח, ששינה את התמונה. המופת שהיכה גלים בכל רחבי העיר
מושך בחוטים
הרב שמעון מאיר ביטון (צילום: מענדי קורנט)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

הרב שמעון מאיר ביטון הינו משלוחי הרבי שליט''א מלך המשיח בעיר לוד, תלמיד חכם גדול שמאיר פנים לכל אדם באשר הוא.

בהיותו איש ציבור, רב אחד מבתי הכנסת הגדולים בלוד ובעל ניסיון בעולם הרבנות, הגיש הרב ביטון את מועמדותו למשרת הרב הראשי לעיר, אך גילה לתדהמתו שגורמים מסויימים הגישו עתירה לבג"ץ למנוע את מועמדותו לרבנות העיר.

הרב ביטון, שמעולם לא הורגל במלחמות ומאבקים, נאלץ לצאת למאבק משפטי לטיהור שמו הטוב והמשך מועמדותו לרבנות העיר. המאבק עלה לו בבריאות. בלילות רבים נדדה שנתו מעיניו והוא לא הצליח להירדם על משכבו.

רעייתו הרבנית, ראתה כמה כוחות נפש וטרדה גוזל המאבק מבעלה והציעה לו לפנות לרבי שליט"א מלך המשיח ולבקש את ברכתו הקדושה. 

התשובה שהתקבלה באמצעות האגרות קודש היתה מדוייקת ומופלאה: היה זה מענה ליהודי שכתב אודות חברו שלא מצליח לישון היטב בלילה. הרבי שליט''א מלך המשיח כתב לו שהוא שולח לו ספר תניא, שישים אותו בתוך שני כיסויים ליד מיטתו, ובוודאי זה יביא לו מנוחה ושלווה.

המסר היה ברור: להניח ספר תניא ונדודי השינה יחלפו. לרב ביטון היו בבית מספר ספרי תניא, אולם הוא רצה לקחת ספר תניא ממהדורה מיוחדת שהודפסה אצלו בבית חב"ד. 

התשובה באגרות קודש התקבלה בערב שבת. בלחץ הזמן והטרדות לא הספיק הרב ביטון להביא את ספר התניא מבית חב"ד.

יומיים חלפו. ביום ראשון בצהריים מקבלת הרבנית טלפון מאביה: "יש לי כאן חבילה מיוחדת להעביר לכם, אשמח שתבואו בהקדם". כבר באותו יום הזדרזה הרבנית לגשת לבית הוריה לקחת את החבילה החשובה. ומה היתה החבילה? ספר תניא!

וכה סיפר אביה: "בשבת האחרונה, בהיותי בבית הכנסת של העדה התימנית בשכונת חב"ד בלוד, ניגש אלי רב בית הכנסת, הרב דוד תעיזי, ובידו ספר תניא שנדפס ב"בית משפט העליון, עיר הקודש ירושלים". הרב תעיזי פונה אלי ואומר לי: 'שנים רבות שאני מתפלל כאן ומעולם לא ראיתי את ספר התניא הזה. דווקא היום נתקלתי בו בהשגחה פרטית, ואני בטוח שהספר הזה צריך להגיע לחתנך, הרב ביטון, שיהיה לו להצלחה במשפט בבית המשפט העליון'". בדיוק כפי שכתב הרבי שליט''א מלך המשיח, שהוא שולח אל הרב ביטון ספר תניא במיוחד...

הרב ביטון הניח את ספר התניא בסמוך למיטתו ושלוות הנפש חזרה אליו מיד. בנוסף, מאותו לילה החלה רוח הדיונים בבית המשפט להשתנות לטובה. היה ניכר שמישהו מלמעלה מכוון את הדברים...

לא חלף זמן רב והאמת יצאה לאור: בית המשפט פסק שאין כל רבב בדמותו של הרב ביטון והוא רשאי לכהן פאר כרב העיר.

זמן לא ארוך אחר כך התקיימו הבחירות לרבנות. ימים ספורים לפני הבחירות זכה הרב ביטון לקבל שוב את תשובת הרבי שליט''א מלך המשיח באמצעות האגרות קודש (כרך ד עמוד רעא): "חבל אשר כנראה ממכתבו נפלה רוחו . . כי כבר הורגלו כל עם ישראל בעליות וירידות במשך דברי הימים שלהם . . ובפרטי פרטיות עדת החסידים, אשר מזמן לזמן היו להם כמה מכשולים והעלמות והסתרים. בכל זה הנה סוף כל סוף דידן נצח (= הניצחון שלנו)". 

בסיום תהליך הבחירות התקבלה הכרעה ברורה: הרב שמעון מאיר ביטון נבחר ברוב קולות לתפקיד רב העיר לוד!  

 

hatanyashearabishalach

התניא שהרבי שליט"א מלך המשיח שלח

לעשות מה שצריך

יש בעל הבית לבירה זו!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...