• ב"ה ימות המשיח!
  • י' ניסן התשפ"ד (18.04.2024) פרשת מצורע

נפלאות עכשיו • מבצע תפילין בהשגחה פרטית

"בכל בוקר אני מניח תפילין. הבוקר בגלל עניינים שונים לא הספקתי וחשבתי שאצליח להניח את התפילין במהלך היום, אך משחלפו השעות ונוכחתי שאני לא משיג תפילין התחלתי לצעוק "רבונו של עולם אתה חייב להשיג לי תפילין!" • הסיפור השבועי מ"שיחת הגאולה" גליון מס' 1148 • לקריאה
נפלאות עכשיו • מבצע תפילין בהשגחה פרטית
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

"בכל בוקר אני מניח תפילין. הבוקר בגלל עניינים שונים לא הספקתי וחשבתי שאצליח להניח את התפילין במהלך היום, אך משחלפו השעות ונוכחתי שאני לא משיג תפילין התחלתי לצעוק "רבונו של עולם אתה חייב להשיג לי תפילין!" • הסיפור השבועי מ"שיחת הגאולה" גליון מס' 1148 • לקריאה

מבצע תפילין בהשגחה פרטית

לפני 50 שנה הכריז הרבי שליט"א מלך המשיח על מבצע תפילין, כדי לזכות ככל שיותר רבים מאחינו בני ישראל במצות הנחת התפילין, כחלק מהכנת עם ישראל לגאולה. מאז, זכו כבר מליוני יהודים להניח תפילין. הרב חיים שניאורסון שליח הרבי שליט"א מלך המשיח לישוב בית יהושע שע"י נתניה, מספר על מבצע תפילין שלווה בהשגחה פרטית מופלאה.


"יום חמישי שעבר כ"ט אייר, יצאתי בנסיעה עם משפחתי מבית יהושע לכיון קרית מלאכי, שם הייתה אמורה להתקיים אזכרה לסבי הרב יעקב נוטיק.


יצאנו בשעה 5 אחה"צ על מנת לעבור גם בכפר חב"ד. האזכרה אמורה להיות בשעה 7 לערך. בדרך התקשר אלי בן דודי מענדי נוטיק מצפת וביקש להצטרף. אמרתי לו שיגיע לכפר חב"ד משם ניסע יחד.
נפגשנו בכפר חב"ד, אלא שהתעכבנו שם ייתר על המידה כך שיצאנו באיחור. עפ"י הווייז עלינו על כביש 6, ואז הבחנתי שסוללת הטלפון נגמרת. נתקתי את הווייז כדי לחסוך בבטריה, אם כי התקשרתי לכמה מתושבי בית יהושע להזמינם לחג השבועות. שיחה משכה שיחה כשלפתע אני שם לב שהשעה כבר קרוב לשקיעה. זכרתי שעפ"י הווייז היינו כבר אמורים להיות בקרית מלאכי. הבנתי שכנראה "פיספסנו" כמה יציאות.


התחברתי באחוזי הטעינה האחרונים בטלפון שוב לווייז וגיליתי שאנחנו ביציאה לרהט ואופקים. יצאנו לכיכר המנתבת לכיון קרית מלאכי.


בן דודי מענדי אמר שחייבים לעצור כאן, כדי להתפלל מנחה "עוד מעט כבר השקיעה". עלינו על המדרכה המקיפה את הכיכר, מענדי החל מיד להתפלל ואני עדיין התארגנתי, כלשפתע נשמעה צפירה של משאית.


לכיכר נכנס המשאית ענק שגררה עליה משאית. חשבתי בתחילה שרכבנו מפריע, אך הנהג סימן לי משהו בזרועו כשלפתע קלטתי. הוא סובב את ידו האחת על זרועו השניה, כמסמן לי על הנחת תפילין.
צעקתי לו "בוא תניח תפילין". הוא הזיז את רכבו למרחק מה וחזר אלינו בריצה כשלפתע אני נזכר שבעצם אין לי את התפילין כאן איתי.


רצתי אל בן דודי שהתברר כי הוא כן הביא את התפילין שלו ונהג המשאית הניח אותם בזריזות ובשמחה. כשסיים שמענו את סיפורו. הנהג הגרריסט ששמו תמיר הינו מקורב של הרב מנחם מענדל פרידמן מאור יהודה.


"בכל בוקר אני מניח תפילין. הבוקר בגלל עניינים שונים לא הספקתי וחשבתי שאצליח להניח את התפילין במהלך היום, אך משחלפו השעות ונוכחתי שאני לא משיג תפילין התחלתי לצעוק "רבונו של עולם אתה חייב להשיג לי תפילין! לא יודע מהיכן! שירדו מהירח". ואז כשכבר נראה היה שאין כל סיכוי, לפתע אני רואה שני חב"דניקים מתפללים מנחה, אתם פשוט נפלתם לי מהשמים".


כעת נרגענו. הבנו שכל הסיבוב שעשינו היה בהשגחה פרטית כדי שאותו יהודי יזכה בהנחת התפילין.
כעת הבנו מדוע יצאנו באיחור, מדוע היה צריך שמענדי נוטיק יסע איתנו שהרי רק בידו היו התפילין, ומדוע טעינו ונגיע לאותה כיכר ששם היינו צריכים לפגוש את ידידינו הנהג, כדי שיוכל להניח את התפילין".


גאולה היא גם מלשון גילוי, בזמן הגאולה הכל מתגלה, גם הכוונה האלוקית שבכל עניין של השגחה פרטית. מתגלה שהכל מכוון כדי להביא לגילוי עצמותו ומהותו ית' תיכף ומיד ממש.

ממה פחד המחבל?

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...