• ב"ה ימות המשיח!
  • ז' אייר התשפ"ד (15.05.2024) פרשת אמור

חיים גאולה בבית המרקחת

סיפורו של בית המרקחת ממש פארם, שהוקם בברכה שקיבל הבעלים מהרבי שליט"א מלך המשיח, ומשמש גם בנקודה להנחת תפילין ולכתיבה באמצעות האגרות קודש. על הדרך שבה התגלגל פתחית בית המרקחת ועל הניסים והנפלאות שליוו את הקמתו
חיים גאולה בבית המרקחת
מאיר ושי בחזית בית המרקחת ממש פארם
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

השם בלתי שגרתי המופיע בחזית בית המרקחת ממש פארם בקרית גת, מלמד על משמעות עמוקה שביקשו מנהלי המקום להעניק לבית העסק שלהם.

המילה 'ממש' מופיע לעיתים קרובות בשיחות הרבי שליט"א מלך המשיח, בעיקר בהתייחסות ובהקשר לגאולה האמיתית והשלימה. באחת משיחותיו אומר כי למילה זו יש ראשי תיבות, וחסידים פירשו את ראשי התיבות של שם זה, עם שמו המלא של הרבי שליט"א מלך המשיח ושם משפחתו.

כששואלים את מאיר ברגר, לפשר השם, הוא אכן מאשר בחיוך כי זה כוונתו בשם של בית המרקחת וגם לשמות שלו ושל השותף שלו בעסק, שי.

כיאה לעסק עם שם שכזה, בבית המרקחת ניתן למצוא גם דוכן להנחת תפילין ועמדה מיוחדת לכתיבה לרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות ספרי האגרות קודש, הנמצאים במקום.

תשובה ואכזבה

על הדרך שהובילה אותו לפתוח את המקום הוא מספר: "נולדתי באוקראינה, ולפני כשלושים שנה עליתי לארץ, אך כמה שנים לאחר מכן חזרתי לשם, כדי ללמוד את מקצוע הרוקחות.

חזרתי שוב לארץ הקודש ומצאתי עבודה בתחום, אך כל הזמן חשתי שמיציתי את העבודה, וחיפשתי משהו אחר לעסוק בו. הגשתי קורות חיים למספר מקומות, וברוך-ה' אחרי זמן קצר קיבלתי זימון לראיון עבודה למקום שמאוד רציתי לעבוד שם.

באותה תקופה, גרתי בראשון לציון, שם הכרתי את השליח הרב יוסף יצחק לבקיבקר, אליו התחברתי, ובמיוחד לשיעורי התורה בבית חב"ד. בבוקר לפני הראיון, פניתי אליו, על מנת לכתוב לרבי שליט"א מלך המשיח למצוא את מקום העבודה, ואכן קיבלתי ברכה.

הצעה לא צפויה

אך, למרבה ההפתעה בסיום הראיון התברר כי לא התקבלתי לעבודה. לא הבנתי איך זה יכול להיות, והרי היתה לי ברכה למצוא עבודה. חזרתי הביתה ומתוך מחשבות אלו הלכתי לנוח. כעבור כחצי שעה הטלפון מצלצל, ועל הקו בית מרקחת אליו שלחתי קורות חיים. מאחר ולא רציתי לעבוד בזה, התכוונתי לסרב להצעה, אך מתוך סקרנות שאלתי כמה משלמים והופתעתי לשמוע שמוכנים לשלם הרבה מעבר למקובל בשוק. התברר כי מדובר בבית מרחקת בו מוכרים ברשיון משרד הבריאות קנביס רפואי, מה שמצריך אישור מיוחד והכשרה, ועל כן סכום המשכורת גבוה מאוד.

הפתעה מרגשת

התחלתי לעבוד שם, וכעבור מספר חודשים הציע לי המנהל, שי, לפתוח יחד איתו בשותפות את בית המרקחת בקרית גת.

החלטתי לשאול את הרבי שליט"א מלך המשיח, כשאני מציין כי אני ואשתי מצפים ללידת ילד ומבקשים את ברכתו גם בזה. התשובה בכרך ה' עמוד נב, לא הותירה ספק: "במענה על הודעתו אשר נולד בן למזל טוב . . הנני בזה להביע ברכתי ברכת מזל טוב...

מה שכותב שביחד עם... פתחו עסק של... הנני מסגיר (=מצרף) פה מטבע מקופת כבוד-קדושת מורי-וחמי אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע, אשר ישקיעו זה במסחרם הנ"ל, וידוע פתגם כבוד-קדושת מורי-וחמי על מאמר רבותינו ז"ל כל הנוטל פרוטה מאיוב מתברך, שזה גם כן בנוגע לקופה הנ"ל, שאפילו פרוטה מביאה ברכה והצלחה ובגשמיות ממש.

מעניין שאחרי כמה חודשים אחד הלקוחות הקבועים, הפתיע אותנו והביא לי ולשי דולרים מהרבי שליט"א מלך המשיח, בעבור כל אחד מבני ביתינו, מה שרציתי להשיג תקופה ארוכה ביותר".

נאחל להם כי בקרוב ממש, מקום העבודה שלהם יהפוך לבית חב"ד, שהלא בגאולה האמיתית והשלימה, לא יהיה צורך בתרופות, כי כל ישראל יתרפאו, תיכף ומיד ממש, בהתגלות הרבי שליט"א מלך המשיח.   

סיום הרמב"ם שחל במוצאי שושן פורים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...